تازه های معماری

 سراانجام بعد از 136 سال مجوز ساخت و ساز کلیسای ساگراد فامیلا صادر شد!

شهر بارسلونا یکی از محبوب ترین نقطه عطف کشور اسپانیا است، کلیسای بزرگ ساگراد فامیلا که پس از 136 سال ساخت بدون مجوز مشغول با ساخت است اما در نهایت این کلیسای بزرگ و قدیمی محکوم به پرداخت مجوز ساخت شد. کارفرمایان این کلیسا در حال حاضر با شهردار بارسلونا توافق کرده اند که مبلغ 36 میلیون یورو (41 میلیون دلار) را در پرداخت ها به دست آورده و نخستین مجوز رسمی کلیسای ساگراد فامیلا را فراهم کنند.

خاطر نشان میشود این نماد معماری توسط آنتونی گائودی که بیش از 40 سال وقت خود را صرف طراحی کلیسا ساگراد فامیلا کرده است و سنگ بنای معبد بزرگ در سال 1882 شروع به ساخت شده است. اکنون، 136 سال بعد، هنوز حدود 30 درصد از ساخت و ساز کلیسای به اتمام نرسیده است.

کلیسا ساگراد فامیلا ساله حدود 20 میلیون بازدید کننده را توجه خود را به مخاطبان جلب میکند که شاهد شاهکار معماری توسط آنتونی گائودی است و هر ساله 4.5 میلیون نفر وارد این معبد می شوند. این، همراه با دیگر جاذبه های توریستی در اطراف بارسلونا، فشار زیادی را بر زیرساخت های شهر قرار داده است، بنابراین شورای برنامه ریزی برخی از ارتقاء را دارد.

این توافقنامه طیف وسیعی از سرمایه گذاری هایی را طراحی خواهد کرد که به جای انبوهی از توریست های رو به رشد گردشگران، که با برخی از مقاومت های ناگهانی مردم محلی مواجه شده اند.

بیست و دو میلیون یورو (25 میلیون دلار) به خدمات جدید حمل و نقل عمومی هدایت می شود، در حالی که 7 میلیون یورو (8 میلیون دلار) برای بهبود دسترسی به کلیسا و مترو، از جمله امکان ترمینال مستقیم، خواهد رفت. در همین حال، 4 میلیون یورو (4.5 میلیون دلار) برای بازسازی خیابان های ساردنیا، پروانزا، لا مارینا و میرورکا سرمایه گذاری خواهد شد، در حالیکه 3 میلیون یورو (3.4 میلیون دلار) برای حفظ و تمیز کردن شهر به همراه استخدام امنیت و عوامل مدنی به کار رفته است.

در عوض، هیئت مدیره در نهایت مجوز رسمی مورد نیاز برای ساخت کلیسا را امضا کرد و امیدوار است در سال 2026، سالگرد قتل گادی این کلیسای عظیم کامل شود. این توافق همچنین بیان می کند که تا کنون محدودیتی فعلی بازدید کننده ها نباید داشته باشد.

منبع:

newatlas.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا