تازه های معماری

طراحی مبلمان مدرن اداری برگرفته از طراحی ارگونومیک

استودیوی طراحی مبتنی بر اوکراین MZPA [mazepa]، به مجموعه خود از مبلمان مدرن اداری با “The Planet for Two” اضافه کرده است. در ادامه با سایت معماری بنا همراه باشید.


قبلا این مبل را برای یک نفر طراحی کرده است، ولی این مبل به قدری راحت است که میتواند دو نفر برای نشستن آنها را قادر به نشست کوچک در دفتر شلوغ، میسر می کند.

با توجه به طراحی ارگونومیک (ارگونومی (به انگلیسی :Ergonomics) عبارت است از دانش بکار بردن اطلاعات علمی موجود دربارهٔ انسان (و روش‌های علمی تولید چنین اطلاعاتی) در طراحی محیط کار. ارگونومی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های انسان را بررسی می‌کند و سپس اطلاعات به دست آمده را در طراحی مشاغل، فراورده‌ها، محیط‌های کار و تجهیزات به کار می‌بندد.  معمولاً از اصطلاحات ارگونومی و عوامل انسانی (Human Factors) به‌طور مترادف بهره گرفته می‌شود. هر دو اصطلاح رابطهٔ دوسویهٔ کار و نیازمندی‌های شغلی را بازگو و تشریح می‌کند و هر دو درصدد کاهش فشارهای جسمانی و روانی در محیط کار هستند. آشکارترین اثر مثبت طراحی درست و مناسب مشاغل، تجهیزات و محیط کار، بالارفتن سطح ایمنی، بهداشت، تطبیق کار با کارگر بر اساس ابعاد بدنی فرد و در نهایت رضایت شغلی و بهبود بهره‌وری است.)ویژگی های جذب کننده صدا دارد و اجازه می دهد تا موسیقی یا تماس ویدیویی بدون اینکه دیگران را ناراحت کند شنیده شود.

طراحی صندلی از 4 پایه، 37 عدد اتصال دهنده فولاد، 61 تکه چوب سه تایی و 61 تکه ای مثلثی فلزی ساخته شده است.

در قسمت بیرونی The Planet for Two پودر پوشش داده شده از فلز سیاه و سفید، در حالی که در داخل، تخته سه لا با کیفیت بالا پوشانده شده است با یک لایه محافظ از روغن موم.

منبع:

www.contemporist.com


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا