نقشه های مسکونی و آپارتمانی

دانلود فایل اتوکدی طراحی ویلای کوچک

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و زندگی صنعتی، جدایی افراد از طبیعت کم و بیش منجر به افزایش آشفتگی، افسردگی و خستگی روحی در جوامع گوناگون شده است. همچنین با افزایش جمعیت شهرها و گسترش آلودگی‌های زیست محیطی، تمایل افراد به داشتن ویلا، باغچه و یا باغی خارج از محدوده‌ی شهری و در منطقه‌ای خوش آب و هوا و بکر بیشتر شده است. از این رو باید نسبت به اصول طراحی ویلا و باغ، چه در قسمت طراحی محوطه‌ی باغ و نمای آن و چه در طراحی فضای داخلی توجه ویژه ای صرف نمود. زیرا قطعا نسبت به طراحی واحدهای مسکونی متداول تفاوت‌هایی خواهد داشت.

فضایی که باید برای بهبود کیفیت زندگی و تسکین روحی شهروندان طراحی شود که اگرچه از فضای شهری متفاوت است ولی باید از لحاظ امکانات، هم تراز ساختمان‌های لوکس شهری باشد.

 

طراحی پلان ویلا

بعد از انجام مطالعات و ایده پردازی و رسیدن به نقطه نظرات مشترک با کارفرما، زمان تهیه نقشه‌ باغ ویلا و پلان برای ویلا است. طراح در طراحی باید به منطقه و اقلیمی که سایت ویلا در آن قرار دارد و سلیقه‌ی کارفرما توجه داشته باشد و براساس آن یکی از سبک‌های کلاسیک، مدرن، پست مدرن، سنتی و یا تلفیقی را برای طراحی انتخاب نماید.

 

اصول طراحی داخلی ویلا:

فضاهای بزرگ با سقف‌های بلند و استفاده از نور طبیعی محیطی، شاید مهم‌ترین پارامتر در اصول طراحی ویلا باشد. هم‌چنین دیوارها باید به‌گونه‌ای طراحی شود که علاوه بر اینکه به عنوان جداکننده‌ی فضای داخلی و خارجی عمل می‌کنند، دسترسی به فضای خارجی را به گونه ­ی معمارانه و هنرمندانه‌ای فراهم سازند.

توصیه: برای یک طراحی معماری جذاب امروزی، استفاده از پلان دوبلکس و سقف‌های بلند اولین پیشنهاد است. در این نوع از طراحی فضاهای عمومی و خصوصی برای استفاده‌ی­ راحت‌تر کاربران از یکدیگر جدا شده است.

استفاده از نور جنوب و وجود درهای بازشونده بزرگ نیز، نکته‌ی­ بسیار کاربردی است که می­تواند در زمان غروب خورشید، فضای داخلی را به فضای خارجی متصل نموده و موجب افزایش سطح بهره‌وری نوری و نشاط ساکنان گردد.

درباره طراحی داخلی بیشتر بخوانید: طراحی داخلی و سبک های محبوب دکوراسیون خانه و ویلا

 

طراحی محوطه ویلا:

بعد از طراحی فضاهای داخلی و توجه به الزامات و نیازهای یک ویلا، نوبت به طراحی محوطه‌ی باغ می رسد. با توجه به این که هدف از طراحی باغ و ویلا، لذت بردن از فضای سبز و آب و هوای دلچسب است، این فضا می بایست به گونه ای طراحی شود که حداکثر کارایی و رضایتمندی ساکنین را به ارمغان بیاورد.

جانمایی صحیح المان‌هایی همچون آبنما، استخر، آلاچیق، باربیکیو و … از مهم‌ترین بخش‌های طراحی Landscape یا چشم‌انداز ویلا می‌باشد. در نظر گرفتن فضای سبز کافی همراه با باغچه های گل کاری شده، چیدمان درست درختان وانتخاب پوشش گیاهی منطبق با محیط، تأثیر مهمی در زیبایی محوطه‌ی ویلا و تبدیل آن به یک مکان چشم نواز و فرح بخش دارد.

 

 

این فایل شامل :

– پلان مبلمان شده طبقات
– 2 عدد نما
– 2 عدد برش
– پلان ستون گذاری می باشد.

 

 

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا