طرح و نقشه های معماری

دانلود فایل اتوکدی طراحی پایانه اتوبوسرانی همراه به حجم سه بعدی

معماران : گروه معماری نومان مونسون
موقعیت مکانی : آیووا، آمریکا
سال تکمیل پروژه : 2012

 

دانشگاه و بیمارستان تحقیقاتی آیووا دارای مساحتی حدود 18350 مترمربع می باشد. به همین خاطر پاسخ گویی به نیازهای حمل و نقل از ضرورت های بیمارستان است. گروه مونسون برای حل این چالش راه ارتباطی محصور به طول 237 متر به همراه پارکینگ را طراحی و اجرا کردند که حمل و نقل مردم نیز توسط اتوبوس های مجموعه صورت می گیرد. استفاده از سیستم حمل و نقل دانشگاه رایگان با ظرفیتی حدود 4000 نفر رایگان می باشد.

 

اولین طبقه ساختمان، محل اداری و کنترل رفت و آمد اتوبوس هاست که توسط پله های برقی دفاتر و اتاق ها به هم مرتبط می شوند. سطح آسانسور ها و پل ها توسط روکش فلزی برای بالا بردن مقاومت آن پوشیده شده اند. طراحان با استفاده از دیوارهایی قسمت و حریم های مختلف ساختمان را مشخص کرده اند. همچنین نمای ساختمان با متریال آجر قهوه ای به همراه رنگ آبی شیشه ها، نمای زیبای را خلق کرده اند. در بالا، پنل های فیبری سیمان، فراتر از دفاتر دیده می شود که اتصالات پل را تشکیل دهد.
معماری مرکز حمل و نقل پردیس دانشگاه آیووا

 

فیبر سیمانی به علت دوام قابل قبول، ارزان بودن، نصب آسان و تنوع رنگی انتخاب شده است. میله فولادی ضد زنگ اطراف ساختمان 5 را فرا گرفته است، در حالی که عایق های تلفیقی از چوب و شیشه توسط گیره به نما متصل است و باعث زیبایی ساختمان شده است.

 

 

این فایل شامل :

– پلان مبلمان شده
– 6 عدد نما
– 2 عدد پرسپکتیو خارجی
– حجم سه بعدی

 

 

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا