عناصر و جزئیات ساختمانی

پاورپوینت معرفی کامل سقف کرمیت در ساختمان

1

سقف کرمیت
مقدمه

شرکت کرمیت پارس اولین تولید کننده ی انحصاری تیرچه فلزی بدون شمع بندی در ایران است . جهت گیری این شرکت از آغازفعالیت در سال ۱۳۵۸ تا کنون که عنوان بزرگترین تولید کننده ی تیر چه و بلوک در ایران را کسب کرده ، بزرگترین تولیدکننده ی تیرچه و بلوک در ایران را کسب کرده ، تلاشی برای بهبود محصولات و پیشرفت بوده است .
سقف کرمیت تولید شده توسط این شرکت شامل دو نوع متفاوت می باشد :
۱- سقف تیرچه بلوک کرمیت : این قف به علت خود اسیتا بودن نیازی به شمع بندی ندارد و به همین علت از سعت اجرایی بالایی برخوردار می باشد
انتخاب فاصله cm75 محور به محور تیرچه ها باعث کاهش مصرف بتن تا حدود ۲۰% نسبت به سیتم های مشابه شده است . سبکی سقف با سهولت اجرا و یکپارچگی سقف و اسکلت از مزایای دیگر این سقف ها می باشد .
۲- سقف کامپوزیت کرمیت : سبک سازی یکی از مهمترین مسائل ساختمان ازی امروزی بشمار می رود . یهمین علت در سالهای اخر استفاده از سیستم کامپوزیت بسیار متداول شده است .
در سقف کامپوزیت کریست به علت استفاده از تیر چه هایی با چان باز و فرم هندسی مناسب تیرچه ها در مصرف فولاد نسبت به سقف های کامپوزیت متداول صرفه جویی شده و همچنین بعلت پر شدن جان تیرچه ها از بتن سقف ها ارزش کمتری دارند.
مزایا:
عدم نیاز به شمع بندی ارائه ضمانت نامه سرعت و سهولت اجرا
یکنواختی زیر سقف یکپارچگی سقف و اسکلت امکان اجرای همزمان چند سقف
وزن کمتر سقف نسبت به سیستم های مشابه امکان طراحی و اجرای سقف های بزرگتر
بیمه مسئولیت مدنی کاگران در طول اجرای پروژه

سقف کامپوزیت :

ابتدا پلان تیر ریزی – سقف – بعد برش A-A
کامپوزیت سقفی است سبک ، جدید ، یکنواخت ، یکپارچه و سرعت نصب بالا که نیازی هم به شمع بندی ندارد . سق همان طور که در اشکال بالا مشاهده می شود تشکیل شده از تیر اهن های IPE24 و IPE18 و بتن به عیار ۳۵۰ که بر روی قالبندی ریخته می شود و نیز ناودانی هایی که نیروی برشی ساختمان را متحمل می شوند . به اینصورت که زمانیکه تیر ریزی ساختمان مطابق شکل ۳ تمام شد برروی تمام تیرها ، پلها ، ناودانی های نمره ۶ با فاصله ی هر cm40 از هم (تمامی اعداد گفته شده بر طبق محاسبات قابل تغییر است ) (همانطور که گفته شد برای تحمل نیرو ی برشی ) جوش می دهیم سپس قالبندی زیر بتن را ما بین تیرها و پلها نصب کرده و میلگردها را بصورت شبکه های طولی و عرضی توسط سیم بر روی سقف بسته شده سپس با بتن ۳۵۰ عیار را بوسیله پمپ روی میلگردها و سقف ریخته و در نهایت با ماله پرداخت می کنیم تا سطح کار کاملا صاف و یکدست گردد. بعد از آن سقف آماده برای عملیات کاریست .

سقف کامبینیت :

ابتدا پلان تیر ریزی سقف
عنوان این نوع سقف جدید کامبینیت است که همانطور که در شکل ۷ مشاهده می شود پلان تیر ریزی آن نیز متفاوت از دیگر پلانهاست و همچنین مصرف اهن آن یک دهم مصرف آهن در دیگرسقفهاست و به این دلیل از مقاومت بیشتری برخوردار است . سقف جدید کامبینیت تشکیل شده از تیر آهن مصرفی ، بتن به عیار ۳۰۰ که بر روی قالبندی زیر سقف ریخته می شود ، میلگردها (آرماتور) که قسمت اعظم مقاومت سقف در دست آنهاست و بصورت شبکه بروی سقف اجرا می شوند و سپس برش گیرکه برای تحمل نیروی برشی ات و متفاوت از برش گیر در سقف کامپوزیت است .
در این سقف نیز همانند دوسقف قبلی پ از باند کردن ستونها و انجام تیر ریزی روی تمام تیر ها و پلهای آن مطابق برشگید که همانطور که از نامش پیداست برای تحمل نیروی رشی بافاصله های معین از هم ( حداقل فاصلهcm40 ) جوش می دهیم این برشگیر توسط خود کار برساخته شده و مطابق شکل زیر تشکیل شد هاز دو نبشی به نمره ی ۱۰ در بالا و پایین و دو ورق به ضخامت mm10 که یکی در مابین نبشی ها و دیگری به عنوان لچکی نبشی ها و ورق جوش خورده و تشکیل یک برش گیر می دهند . بعد از نصب برش گیر میلگردها را روی سقف بصورت شبکه بندی اجرا می کنیم (فقط روی تیرها ماهیچه ی بتنی داریم که آن هم و تایلش در شکل ۸ نشان داده شده ) پس از میلگرد گذاری قالبندی اعم از چوبی یا فلزی در زیر سقف انجام می گیرد و بتن را توسط پمپ رویسقف و میلگرد ها می ریزیم و در نهایت قف را ویبره می زنیم و آن را با ماله صاف و یکدست می کنیم . جهت پواندن زیر ضخامت بتن وماهیچه بتنی توسط سقف کاذب بایستی زیر سقف بسته سود که اینکار می تواند توسط پانلهای گچی صورت گیرد . ضخامت سقف بستگی به محاسبات و اندازه ی برش گیر دارد ، اما حداقل ضخامت اغلب ۹۸۰m و ارتفاع برشگیر ۲۰ تا ۶۰cm است .

مزایای سقف کامبینت

بدون لرزه نیازی به زیر سازی جهت را بیش بندی ندارد. مصرف آهن یک دهم سقفهای دیگر از نظر مقاومت بیشتر از سقفهای دیگر سبک ارزان یکنواخت و یکپارچه سرعت سهولت اجرا
عدم نیاز به شمع بندی
2

مطالب مشابه:

دانلود پاورپوینت معرفی انواع سقف های فلزی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا