تنظیم شرایط محیطی

دانلود پاورپوینت بررسی اقلیمی تبریز با سالت لیک سیتی

اقلیم :

سالت تیک سیتی در گروه اقلیم سرد قرار گرفته است . خصوصیات عمومی این اقلیم به قرار زیر است :

سالت لیک سیتی در دره سالت لیک، شمال ایالت یوتا واقع شده است.  این دره توسط  کوه هایی از سه طرف احاطه شده است و دریاچه بزرگ نمک در شمال غربی ان واقع شده است.

کوه Wasatch به طول هشت کیلومتر و با قله ای به ارتفاع  3660 متر  بالاتر از سطح دریا  در سمت شرق شهر قرار دارد. قرار گیری این کوه باعث بارش بیشتر در بخش شرقی شهر شده  است. قله های چند بالاتر از 10،000 فوت، کوه دیگری به نام Oquirrh  با ارتفاع  3050 متر  و طول (11-13 کیلومتر) در جنوب غربی شهرستان وجود دارد.با پیمودن دامنه این کوه در انتهای جنوبی دره سالت لیک به ارتفاع 1830 متر  می رسیم. این رشته کوه، دره را از طوفان های جنوب غربی در فصل زمستان حفظ  می کند. علاوه بر رشته کوه ها ، یکی دیگراز شرایط طبیعی تاثیر بر آب و هوای شهر سالت لیک دریاچه بزرگ نمک است،  این دریاچه در حدود 12 کیلومتری  شمال غرب شهرواقع شده اشت . این دریاچه بزرگ با توجه به نمک بالا آن هرگز یخ نمیزند.

سالت لیک سیتی به طور معمول دارای آب و هوای نیمه خشک قاره ای با چهار فصل است. تابستان های  این گرم و خشک است، رطوبت نسبی به طور کلی کم است و معمولا شب های سرد.  ماه جولای داغترین ماه با حداکثر متوسط ​​دمای (30° C) وحد اکثر دمای این ماه(42°C)است . ژانویه سردترین ماه با حداقل  دمای روزانه به طور متوسط ​​(-7°C) است. پایین ترین دمای ثبت شده (-34°C)است.

آپارتمانها:

  • ویژگی ها:

  • استفاده از آجر در نمای بیرونی .

  • سقف های مسطح.

  • استفاده از ایوان در جبهه جنوبی ساختمان .

  • قابها اغلب ضمیمه شده اند.

  • پی ساختمان ها اغلب سنگی است اما گاهی بتونی است.

  • تعریف نمای جلو و پشت ساختمان.

  • جان پناه ها با طرح کتیبه ای تزیین شده .

 

 ساختمان تجاری:

تعداد کمی از ساختمان های قدیمی تجاری در خیابانهای اطراف دانشگاه و مرکز شهر وجود دارد.آنهایی که باقی مانده معمولا به خوابگاه تبدیل شده است.

ویژگی ها:

سقف مسطح

استفاده از باز شوها در نمای ساختمان با دهانه های کوچک.

استفاده از آجر

حجم ساختمان مکعب مستطیل

توجه :این فایل شامل ۲۵ اسلاید میباشد.
دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا