پروژه های درسیتازه های معماریمطالعات اولیه پروژه

دانلود پاورپوینت تحلیل برج های پتروناس

ساختمان های بلند:

ساختمان های بلند در اواخر قرن نوزدهم در ایالات متحده آمریکا ظهورکردند. بسیاری از ساختمان های بلند ساخته شده در سراسر جهان، به ویژه در کشورهای آسیایی مانند چین،کره، ژاپن، و مالزی هستند.

براساس تحقیقات1980،در حدود49 درصد از ساختمانهای بلند جهان در شمال آمریکا واقع شدند.در حال حاضر آسیا باداشتن32 درصد بزرگترین سهم را دارد.وشمال آمریکا24 درصد،این داده ها نشان می دهدکه رشد سریع ساخت و ساز ساختمان های بلند در آسیا است. در حالی که ساخت و ساز در آمریکای شمالی کاهش یافته است در واقع، هشت عدد از ده ساختمان بلند در حال حاضر در آسیا ساخته می شوند.

دو، برج سیرز و ساختمان امپایر استیت،در شمال امریکا می باشند.
برج امپایراستیت در نیویورک102طبقه دارد.
از ساختمان های بلند به عنوان ساختمان های اداری ،تجاری، کاربردهای دیگراستفاده می شود.

معمار برج های پتروناس سزار پلی است

سزار پلی متولد ۱۹۲۶، معمار برجسته آرژانتینی‌تبار آمریکایی است. بیشتر شهرت او به علت طراحی ساختمان‌های مرتفع است. او در آغاز برای ایرو سارینن کار کرد تا اینکه در سال ۱۹۷۷ مستقل شد.

عمده شهرت این معمار 87 ساله مدیون طراحی ساختمان های بسیار بلند است. ساخت این برج ها هفت سال به طول انجامید.

برج‌های دوقلوی پتروناس از بلندترین آسمان خراش جهان هستند که در شهر کوالالامپو در کشور مالزی قرار گرفته‌اند. برجهای دوقلو با احتساب آنتن بالای برجها، ۴۵۲ متر ارتفاع دارند. تعداد طبقات هر برج ۸۸ طبقه است و جمعاً ۷۸ آسانسور در این دو ساختمان فعال هستند. این دو برج از زیر توسط مرکز خرید سوریا به هم وصل هستند. همچنین پلی طبقات ۴۱ و ۴۲ این دو برج را به هم متصل می‌کند. ارتفاع این پل از سطح زمین ۱۷۵ متر و طول آن ۵۶ متر است.
کار ساخت این برجها از سال ۱۹۹۵ شروع شد و در زمانی کوتاه در سال ۱۹۹۸ به اتمام رسید. دولت مالزی ساخت این برجها را به عنوان نماد پیشرفت اقتصادی این کشور در دستور کار خود قرار داد. امروزه برج‌های دوقلو پتروناس به یکی از نمادهای اصلی کوالالامپور و مالزی تبدیل شده‌اند.

نزدیکی این برجها به مرکز نمایشگاههای مالزی (KLCC) این برجها نیز به اشتباه به برجهای KLCC معرفند به شکلی که در سرتاسر جاده‌های مالزی، تابلویی که شما را به سمت این برجها هدایت می‌کند و عکسی از برجها را نیز داراست به این برجها با همان نام KLCC اشاره مینماید.
این برجها توسط ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها – هر کدام یکی از برجها – طی مسابقه‌ای برای تکمیل پروژه ساخته شده‌اند و سپس دو برج با پلی به هم متصل شده‌اند. این برجها جزو بلندترین برجهای دوقلوی دنیا به شمار می‌روند.

در مارس سال 1993، خاکبرداری محل احداث برج ها در حدود 30 متری عمق زمین آغاز شد. هر شب 500 کامیون، خاک های پی ساختمان را بارگیری می کرد.
بتن ریزی در محل احداث برج ها- که از آن به عنوان بزرگترین و طولانی ترین فرایند بتن ریزی در تاریخ مالزی یاد می شود – با ریختن 13200 متر مربع بتن مسلح طی مدت زمان 54 ساعت صورت گرفت.
این برج های دوقلو دارای 88 طبقه و 78 آسانسور است و تا قبل از سال 2004 بلندترین سازه ساخت بشر در دنیا به شمار می رفت.

این فایل دارای 23 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا