مطالعات اولیه پروژه

دانلود پاورپوینت طراحی بیمارستان برای کودکان همراه نمونه موردی

فهرست مطالب

محیطی ویژه کودکان
بیمارستان کودکان
رنگ در بیمارستان کودکان
بیمارستان کودکان تهران
بیمارستان کودکان محمد کرمانشاهی
بیمارستان کودکان نیمورز

اتاق بازی کودک در بیمارستان
میزان تحریک کنندگی رنگ های اصلی
غلبه ی رنگ و فرم
نمونه داخلی بیمارستان کودکان
بخش های بیمارستان کودکان تهران
بررسی فضاهای داخلی بیمارستان
بیمارستان کودکان محمد کرمانشاهی

بخش های بیمارستان محمد کرمانشاهی
بیمارستان کودکان نیمورز ( آمریکا )

 

 

بیمارستان کودکان

امروزه کسی نمی تواند نقش محیط و تأثیرات آن را در هنر و رفتار کودکان نادیده بگیرد. بیمارستان کودکان یکی از محیط هایی است که باید به طراحی محیطی آن توجه شود. این محیط باید دارای طراحی خاص و فضای مناسب حتی برای والدین کودک باشد. علاوه بر پرستاران، مربیان و روان شناسان کودک نیز باید در این محیط حضور داشته باشند و به کودکان از لحاظ روحی و روانی رسیدگی نمایند. یک بیمارستان مناسب بچه ها تنها با نیاز دارویی و پزشکی رو به رو نیست، بلکه نیازهای حرکتی، اجتماعی، تکاملی و احساسی بچه ها باید در نظر گرفته شود. یکی از عوامل مؤثر در بهبودی کودکی که در بیمارستان بستری است، همراه بودن یکی از والدین با اوست. بنابراین فضای مناسب جهت استراحت و تفکر و عبادت والدین ضروری است. »
حرکات و باز های دسته جمعی بخشی از فعالیت های روزانه ی بچه ها است. در محیطی مانند بیمارستان، بجاست که اتاقی برای بازی، طراحی و وسایل و مبلمان و زوایی نرم، درآن به کار برده شود. کودکان معمولاً به آسانی از نشستن و انتظار ناامید و خسته می شوند .

پس در یک بیمارستان کودکان، اتاق انتظار و راهروها باید متنوع و شاد باشد و باعث شود که علاقه ی کودکان به ماندن در یک چنین محیطی تحریک شود.بنابراین، چشم انداز و مناظر سرگرم کننده و نقش و طرح ها و نقاشی های مناسب برای بیمارستان کودکان امری ضروری است. این طراحی ها و نقاشی ها باید برای کودک در محیط بیمارستان جذاب و بسیار قابل فهم و دارای قدرت انتقال سریع موضوع باشد.

 

 

غلبه ی رنگ و فرم

اغلب کودکان در سنین زیر دبستان یعنی فاصله ی سنین 3 تا 6 سالگی به رنگ ها علاقه ی شدیدی نشان می دهند، اما در سن 7 تا 9 سالگی به فرم توجه می کنند و این علاقه در 9 سالگی به حداکثر می رسد.به موازات افزایش سن کودک، گرایش به طبیعت و فرم بیشتر می شود، اما در یک آمارگیری حدود 10 درصد کودکان پیش دبستانی نشان داده اند که به غلبه ی فرم نسبت به رنگ تمایل دارند.
مطالعات اسناد مربوط به کودکان در رابطه با رنگ نشان می دهد که رنگ نارنجی و به دنبال آن صورتی و قرمز رنگ های مورد علاقه ی بچه های 3 تا 6 ساله هستند
سنین 6 تا 17 سالگی برای دختران رنگ های گرم و برای پسران رنگ های سرد مورد توجه است، اما به مجرد این که سن بالا می رود، این حالت درآن ها معکوس می گردد. موارد فوق می تواند در کاربری و انتخاب کارهای هنری و رنگ پالت های بچه ها و شناخت روان شناسی آن ها و نیز سلامت روحی شان تأثیر بسزایی داشته باشد. اما به لحاظ فیزیولوژی بدنی نیز رنگ های خاصی در رابطه با بیماری های مختلف مد نظر قرار می گیرد
کودکانی که برای مدت طولانی در بیمارستان بستری می شوند، ممکن است دچار کسالت شوند. پس تحت خواب هایی که مجهز به محیط بازی باشند، یعنی در اطراف آن ها وسایل بازی طراحی شود، مناسب تر است. - یکی دیگر از راه هایی که از محدود شدن کودک در بستر جلوگیری می کند، انتقال کودک به وسیله ی تخت های کوچک یا برانکارد به اتاق بازی است، درجایی که قادر باشند کودکان دیگر را ببینند ( اتاق بازی در بیمارستان امری لازم است که باید در بیمارستان های کودکان نسبت به این امر اقدام شود)

 

این فایل در قالب پاورپوینت شامل 53 اسلاید می باشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا