بزرگان معماری

دانلود پاورپوینت معرفی معماران گیسو و مژگان حریری

زندگی نامه ی خواهران حریری…

گیسو حریری در سال 1956 در ایران متولد شد. لیسانس معماری را از دانشگاه کرنل در سال 1980 دریافت نمود. همزمان با تحصیل در دانشگاه، در برنامه‌ای مطالعاتی در زمینه معماری هلند و خانه‌سازی مدرن به همراه پروفسور گریگوری لسنیکوفسکی شرکت جست. پروژه‌های دانشجویی‌ او در گالری فیلیپه بونافونت در سان‌فرانسیسکو به نمایش درآمدند و در مجله معماری دانشگاه کرنل نیز به چاپ رسیدند. زمانیکه در سان‌فرانسیسکو بود با دفتر جنینگز و شتوت همکاری داشت، در نیویورک هم به عنوان معمار طراح در دفتر مشاورین پل‌سیگل مشغول به کار بود.

مژگان حریری در سال 1958 در ایران متولد شد. لیسانس معماری خود را در سال 1981 از دانشگاه کرنل دریافت نمود. او نیز همانند خواهرش، ضمن تحصیل، در برنامه مطالعاتی‌ای که در هلند انجام می‌گرفت شرکت داشت. در سال 1981، به واسطه دستاوردهای ارزشمندی که ضمن مطالعاتش برای دریافت فوق‌لیسانس داشت، موفق به دریافت جایزه الکساندر اشویلر شد. مژگان، طراحی شهری را با راهنمایی کالین راو ادامه داد و در سال 1983 فوق‌لیسانس معماری خود را با گرایش طراحی شهری از دانشگاه کرنل دریافت نمود. تا زمان تاسیس دفتر حریری ‌و ‌حریری در سال 1986، در شرکت جیمز‌استورات‌پلشک و شرکا در نیویورک مشغول به کار بود.

شرکت Hariri & Hariri در سال 1986 به وسیله گیسو و مژگان حریری تاسیس شد. این دو خواهر و شریک، همکاریشان را در عرصه معماری، خیلی زود و زمانیکه هنوز دانشجو بودند با کار بر روی مسابقات مختلف و مباحث تئوری آغاز نمودند.آنها در کنار طراحی معماری ،به طراحی مبلمان نیز می پردازند.

شرکت حریری و حریری یکی از شرکتهای پیشرو طراحی معماری در جهان در سال ۱۹۸۶ به وسیله گیسو حریری و مژگان حریری دو خواهر ایرانی الاصل مقیم آمریکا در شهر نیویورک تاسیس شد. فعالیت شرکت که به پژوهش و اجرای ایده های نوآورانه اختصاص دارد بارها در موزه ها، گالری ها و نهادهای معماری معتبر بین الملل از جمله موزه ملی ساختمان، موزه هنر مدرن، موزه معماری آلمان و موزه هنر مدرن بارسلون به نمایش درآمده است. چندی پیش طرح ارائه شده آنان برای دهکده المپیک ۲۰۱۲ به دریافت جایزه نائل آمد و نیز به عنوان یکی از فینالیست های مسابقه ۲۰۰ میلیون دلاری طرح جامع دهکده سنت مارک در تورنتو کانادا برگزیده شد.

_ گرایش فکری حریری ها

کاربرد خلاقانه و نوآورانه مصالح، درک روشن از نور و فضا، رویکردی مداوم و پایدار در تمامی پروژه هایشان بوده است. در کارهای آنها، حقیقت شاعرانه شرقی و فرهنگ ایرانی به صورتی کلی نگرانه به زندگی و بخصوص به معماری بوده است، انعکاس یافته و نتیجه آن هم فضاهای جالبی میباشد که با استفاده متضاد از مصالح، خلق شده اند.
پروژه های حریری و حریری به واسطه ادغام فناوری دیجیتال،استفاده نوآورانه از مواد و مصالح،حس درک فضا و چهار چوبهای اجتماعی(یعنی عناصری که اغلب ناقض یکدیگر به شمار می آیند ) متمایز می نماید . برداشت ناب از مقوله نور وفضا و کاوش های فلسفیشان درباره جوهره هستی،رهیافت در همه طرح هایشان به شمار می آید.

_ نظریه خانم گیسو حریری و مژگان حریری در مورد حس مکان

حریری ها در کارشان دو فرهنگ متفاوت از شرق وغرب را به هم پیوند داده اند

_ معرفی پروژه مسکونی خانه آبی طراح خواهران حریری

خانه آبی اسم یکی از پروژه های مسکونی خواهران حریری می باشد که در سال ۲۰۰۱ شروع به ساخت آن کردند. این پروژه به صورت مجموعه ای و کنار ساحل میامی آمریکا ساخته می شود. سازه بنا به کمک دیواره های بتنی (قاب بتنی در ایران متداولتر است (تیر و ستون) ) طراحی و اجرا شده است که بتن باعث بالا بردن طول عمر بیشتر ساختمان در کنار ساحل و دریا می شود و استفاده از دیواره های بتنی هم باعث کم شدن ضخامت دیوار خواهد شد. (نسبت به تیر و ستون بتنی) خانه آبی از حرکت قایق‌ها و کشتی‌ها به دور جزیره آلیسون و راههای آبی ساحل میامی الهام گرفته شده است. بدنه اصلی خانه، شکل مجسمه‌ای را به خود می‌گیرد که از یک بلوک توپر تراشیده شده است. سقفهای فلزی قوسدار که در جهات مختلف انحنا دارند و این امکان را فراهم می‌آورند تا قسمت بالایی سیال بنظر برسد، به شکلی کاملا پویا، نور خورشید را منعکس می‌سازند.

_ معرفی موزه هنر کره ای طراح خواهران حریری

موضوع و هدف در اینجا طراحی مرکزی برای دعوت به سهیم شدن در غنای میراث فرهنگی کره و خلق مکانی جهت توقف یا استراحت و خلاصی از جهان اطراف بدون توجه به کشمکش‌های نژادی، و مکانی سرشار از بیداری و طلوع می‌باشد..
بخشهای مختلف برنامه که به شکل حجم‌هایی خالص و مشخص کار شده‌اند، به وسیله مدارهایی از بتن‌های قالبی مدور و پیوسته، به هم متصل گشته‌‌اند. سالن اجرا، به کوما روح می‌دمد، این حجم بزرگ سهمی شکل که از پایه‌ای چهار گوش بالا می‌آید، باعث ایجاد تعادل در بخش تهی پارک می‌شود. این تضاد و دوگانگی بین توده و تهی، نیروی پیشران پروژه می‌باشد. گوشه این مجموعه بطور متمایزی به واسطه یک دیوار حجاری شده یادبود که سنگ بنای پروژه می‌باشد مشخص گردیده است، اینجا جایی است که اسامی پایه‌گذاران و یا بانیان این مجموعه قرار خواهد گرفت. سرانجام، گالری حجاری شده اصلی که یک ساختار پل مانند است، به عنوان چراغ دریایی یا فانوس هدایت کننده نور در بالای باغ عمل می‌کند.

_ معرفی برج های گریان

ترکیب یافته از یازده برج گریان،این برج ها به شکل سمبلیک نشان دهنده مقیاس قهرمانانه برج های دو قلو می باشد،پل های موجود در عین رسیدن به میان برج ها وشناور بودن در آسمان،از تمامی شهر قابل رویت خواهند بود و مشخص کننده قلب و قدرت آزادی ما و سرمایه مالی جهان می باشد. پوسته ساختمان مجهز به یک سیستم آب پاش و دستگاهی است که مه وبخار را به اطراف می پراکند و به معماری اجازه می دهد تا در تراژدی 13 سپتامبر سهیم باشد وگریه کند.

_ معرفی مرکز سینمایی تجربی

این فایل دارای 133 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا