نقشه هتل و موزه

دانلود پروژه اتوکدی طراحی هتل همراه با حجم سه بعدی

مقدمه

انسان وزندگی پیچیده او دستخوش تغییرات زیادی در طول زمان گشته تا به امروز رسیده است. زندگی تکنولوژیک و صنعتی با سرعت روز افزونش علیرغم تمام برتری هایش انسان را به حدی وابسته به خود کرده که چنین می نماید که راه گریزی از آن نباشد.
تکنولوژی حسابگر شریانهای حیاتی و اجتماع بشری را تعیین و آنرا به آسانی به دنبال خویش می کشاند که ثمره اش زندگی غیر ارادای و ناآگاهانه بشر امروز یست.

انسان امروزی همچون یک جزء کوچک از ماشین عظیم تکنولوژیک ساخته دست خودش است که فرصت حتی یک لحظه غفلت و اهمال ندارد چون که با عضوی دیگر جایگزین می گردد و تلاش در جهت بدست آوردن فرصتی جهت خودنگری و بازنگر جایگاه خود در دنیا و پرداختن به ایده ال های فکریش ، تجدید قوایی برای هماهنگی بهتر بازندگی پیچیده اوست.

برای یک انسان قرن بیستم و یکمی که در میدان انقلاب عظیم تکنولوژی قرار می گیرد و مجبور به هماهنگی با آن سرعت دائم التزاید می گردد. بالاتر از این لذتی نیست که در یک مدت کوتاه دارای آزادی نسبی باشد که حق انتخاب داشته باشد، انتخاب به معنی سرکشی بر قوانین حاکم جامعه تکنولوژیک.

آنچه گفته شد یک مقوله ذهنی – عینی است و معماری فراهم کردن بستری مناسب عینی جهت تحقیق این ذهنیت است. انتقال از ذهنیت به عینیت هر چند مسئله را به صورت قابل لمس در می آورد. ولی باید دانست که مقصود پلی است بین اعمال ذهنی ( آزادی – آرامش و انتخناب آگاهانه و ارادی) و اعمال غیبی ( نهاد تفریح) مقصود از تفریح گرایش انسان هنگام فراغت به حالات و اعمالی است که به علل فیزیکی و روانی به آن نیازمند است و این مهم تاثیر بسیاری در سلامت روانی جوامع دارد.

 

هدف اصلی در طراحی مجموعه اقامتی تفریحی در پروژه حاضر در نظر گرفته شده است. سرویس دهی به آن دسته از مسافرانی که جهت فراغت و تفریح دوری از محیط یکنواخت روزانه به دنبال مامن و محیط مناسبی برای استراحت می آیند.
در راستای این هدف سعی شده است که فضای مطلوب با توجه به ویژگی های منحصر به فرد منطقه و توجه خاص به اقلیم منطقه جهت آسایش هر چه بیشتر مسافران طراحی گردد. در طراحی این فضای مطلوب سعی شده است با ایجاد جاذبه های بصری و با بهره گیری از پتانسیل های طبیعی و مصنوعی ، با توجه به ذات و نظام و اندیشیده شده در الگو واسلوب معماری بازمانده و رعایت آن در طرح پیشنهادی ، محیط مناسبی جهت ارتقا سطح مکانات توریستی تعبیه گردد. همچنین یکی از دیگر از اهداف طرح حفظ میراث فرهنگی و اصالت تاریخی و معرفی ارزشهای ناشناخته ی معماری بومی منطقه با توریستی ها بوده و توجه به ویژگی های منحصر به فرد این شهر از طریق پرهیز از ساختار و ساز بی رویه و ایجاد فضاهای هر چه وسیعتر ، عمومی و باز بوده است.

 

این فایل شامل :

– پلان مبلمان شده طبقات
– 2 عدد برش مبلمان شده
– حجم سه بعدی اتوکدی

 

 

 

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا