طرح و نقشه های معمارینقشه اداری و تجاری

دانلود پروژه مجتمع تجاری همراه با رندر تریدی مکس

 مقدمه :

کاربری تجاری در طرح جامع از کاربریهایی است که به صورت صنفی و در چهارچوب بخش خصوصی ایجاد میشود. علاوه بر دفاتر تجاری سایر کاربریهای تجاری به صورت مغازه با مراجعین متعدد عمل می‌کنند. و به همین دلیل تعیین ضوابط و مقررات استقرار آنها در سطح شهر از اهمیت زیاد برخوردار است. کاربری‌های تجاری بر حسب میزان مراجعات به آنها و ماهیت خود قابل تقسیم به محله ای، ناحیه‎ای، منطقه‌ای و شهری هستند.

تعریف مراکز خرید: عبارت است از تجمع عوامل مختلف واحدهای تجاری بزرگ که دارای فضاهاو خدمات محفوظ و مشترک بوده و تابع مدیریت مشترک و واحد‌های مشترک می‌باشند. مجموعه‌های تجاری و پاساژ‌ها نیز اشکال کوچکتر مراکز خرید هستند.

بیان ضرورت و اهمیت مسئله :

اندیشه ایجاد یک مرکز تجاری بزرگ و گسترده دریک مجموعه شهری در حقیقت بازتابی از رشد فیزیکی و اجتماعی آن میباشد. با توجه به افزایش چشم گیر جمعیت  مشهد در دهه اخیر و به دنبال آن رشد شتابان و بی رویه شهر در همین سالها نسبت به گذشته همچنین رشد فرهنگی و اجتماعی خاص مانند بالا رفتن سطح زندگی و توقع ساکنان موجب عدم توانایی مراکز تجاری محله و حتی منطقه در پاسخ گویی به نیاز مردم گردیده است به طوری که شهروندان به ویژه ساکنان بافت‌های شهری جدید جهت تهیه مایحتاج و اجناس مورد نیاز خود ناگزیرند به مراکز تجاری سطح شهرکه  عمدتا در بخش‌های مرکزی شکل  گرفته اند مراجعه کنند که این خود مستلزم صرف وقت و انرژی و هزینه بسیار زیادی است.

در این سالها توسعه شتابان شهر مشهد طراحی شهری بازارها به مفهوم ارتقاء کیفیت محیط شهری را در حد ایجاد مغازه‌های متعدد در بدنه‌های شهری تنزل داده و باعث ایجاد سیمای شهری ناهماهنگ و نامطلوبی گردیده است. به طوری که این مفهوم در محیط شهری روندی کند و خودبه خودی پیدا کرده است. چنانکه در بسیاری از بافتهای جدید و مناطق در حال توسعه شهر شاهد این قضیه  هستیم. در این دوره پروژه‌های طراحی بازارهای شهری یا اجرا نشده و یا آنچنان تحت تاثیر مقتضیات اقتصادی قرار گرفته که در برخی موارد تاثیرات مثبت آنها کمرنگ شده و یا در مراکز شهری جدید بازارها تبدیل به مغازه گشته و به سطح خیابانها کشیده شده اند.

همانطور که می‌دانیم امروزه روابط اجتماعی مردم به اشکال گوناگون صورت می‌پذیرد و دائما تحت تاثیرتحولات متفاوت فنی و تخصصی نیز قرار می‌گیرد این تحولات  بگونه ایست که نقش انسان در حد اکثر موارد به ماشین واگذار شده و کم کم  به خود او نیز بشکل یک ماشین نگریسته میشود. این امر در جوامع متفاوت سبب تضعیف روابط چهره به چهره و دوری از حس مکان زمان و فضا شده است. از طرفی فضا‌های موجود در شهر‌ها نیزتحرک و پویایی خود را نه به عنوان فضا هایی با کیفیت‌های مناسب اجتماعی بلکه به صورت فضا هایی صرفا با جنبه ی عملکردی خود و با کیفیت‌های نامناسب اجتماعی حفظ کرده اند لذا آنچه امروز در شهرها دیده میشود بیشتر ازدحام و شلوغی و بالطبع هرج و مرج در فضا‌های آن است. بنا براین سازماندهی روابط اجتماعی درفضا‌های شهر امری بدیهی و لازم می‌باشد. یکی از این فضاها مجتمع تجاری است. که با سابقه ای طولانی در فرهنگ ایران همواره دارای قدرتمند ترین اتفاقات اجتماعی  اقتصادی و فرهنگی بوده است. امروزه نیز میتوان بانگرشی مناسب با توجه به نیازهای روز مخاطبین اعم از زن و مرد  پیر و جوان و کودک با گرایش‌های مختلف  شغلی  فکری تحصیلی فرهنگی و. . . پاسخ درخور و شایسته ای به حضور آنان در عرصه‌های جمعی ارائه نمود.

با توجه به رشد سریع و بی رویه شهر مشهد در دهه اخیر و افزایش جمعیت در همین سالها نسبت به گذشته و سیل جمعیت زوار به این شهر و رشد فرهنگی خاص مانند بالارفتن سطح زندگی و توقع ساکنان، باعث عدم توان مراکز تجاری محله در پاسخ گویی به نیاز مردم گردیده است و نیاز به مراکزی که عرضه کالا را به صورتی منسجم و تعریف شده از لحاظ نوع و کیفیت در اختیار مردم قرار دهند و در عین حال پاسخگوی نیاز‌های دیگر آنان باشند٬احساس میگردد. با توجه به جمعیت بالای شهروندان و زائران مشهد و با توجه به نیاز‌های ساکنین این شهر و توان‌های بالقوه موجود در شهر راسته‌ها و مجتمع‌های شناخته شده و قابل شناسایی و تشخیص برای جمعیت کل منطقه (شهروندان و زائران) در شهرضروری به نظر می‌رسدتا بتوان پاسخ مناسبی به نیاز‌های منطقه مورد نظر و شهر داد .

به لحاظ آنکه در کشور ما کاربری تجاری و سرمایه گذاری در این مورد مفهوم واقعی خود را پیدا نکرده است٬مغازه‌ها و پاساژهای موجود در شهر‌ها و تقاضای  زیاد مردم برای خرید کالا فشاری را بر روی بدنه‌های شهری ایجاد کرده است. همچنین وجود مغازه‌های مختلف در کنار هم بدون هماهنگی و تناسب لازم سیمای شهری نامطلوبی را ایجاد کرده است در اکثر موارد فرم‌های مسکونی با کمی تغییربه  صورت فرم‌های تجاری در آمده است، در صورتی که باید فرم خاص خود را داشته، کاملا هوشمند و انعطاف پذیر باشند و از نظر تاسیسات تجهیزات و خدمات تجهیز شده باشند.

این فایل شامل :

  1. پلان اتوکدی طبقات
  2. برش مبلمان شده
  3. سایت پلان
  4. دارای ۵ عدد رندر خارجی تریدی مکس
  5. عکس از ماکت

مطالب مشابه:

دانلود نقشه کامل تجاری اداری به همراه حجم اتوکد سه بعدی

دانلود نقشه کامل مجتمع تجاری با رویکرد چندمنظوره ای همراه با رندرهای ۳dmax

دانلود نقشه اتوکدی برج تجاری، ادرای ،مسکونی همراه با رندر تریدی مکس

دانلود نقشه اتوکدی کامل برج تجاری،مسکونی همراه رندر ۳max

نقشه کامل پلان اتوکدی برج تجاری

دانلود نقشه کامل اتوکدی طراحی ساختمان اداری تجاری

دانلود نقشه کامل طراحی معماری مجتمع تجاری همراه با رندر های تریدی مکس

دانلود نقشه کامل مجتمع تجاری همراه رندرهای ۳dmax

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا