تازه های معماریطراحی تولید صنعتی

دانلود پاورپوینت معرفی مواد و مصالح نوین ساختمانی

فهرست مطالب

موضوع………………………………..صفحه
بتن عبوردهنده ی نور…………………………….1-9
بتن جلا یافته…………………………10-12
ساگا گلس………………………………..13-15
بتن سبک هوادار………………………..16-30
ساخت بتن ویژه باقابلیت مهندسی هسته ای………………………..31-35
ضداب کردن بتن با فناوری کریستالی (بتن ضد اب)…………………….36-47
استفاده ازاسفالت به عنوان منبع انرژی………………………..48
کانتکس تاشونده……………………………………………..49-50
بتن هوشمند گرمازا…………………………………..51
گچ پلیمری پاششی…………………………………52-54
بتن ویژه………………………………………………..55-62
پانل کامپوزیت الومنیومی………………………………………63
پانل کامپوزیت الومنیومی مقاوم دربرابراتش………………..64
پانل کامپوزیت فلزی…………………………………….65-66
ساندویچ پانل دکوراتیووخانه پیش ساخته……………………………………..67-68
ساندویچ پانل صنعتی کانکس وسردخانه……………………….69-70
مصالح ساختمانی باقهوه…………………………71-72
نانوتکنولوژی وکاربردهای ان در مهندسی (نانو تیوب ها)……………………..73-89
پلی بلوک ساختمانی……………………………..90
94وینیل………………………………………..95-98
hpcبتن باعملکرد بالا……………………………99
نانوسیلیس امورف……………………….100-101
هبلکس یا بتن هواداراتوکلاوی………………………………..102-113
سنگفرش پیاده رو باقابلیت بالانس دما………….114-117
کانتکس…………………………………………118-125
بتن انعطاف پذیر…………………………………..126
ارماتورغیرفولادی در بتن………………………..127
تکنولوژی فتوولتائیک…………………………………128-133
بلوک های ساختمانی همکریت………………….134-137
بتن اسفنجی…………………138
بتن سازه ای………………………………….138
منابع وماخذ…………………………139

ساگا گلس، پوشش رنگی کنترل نور

ساگا گلس یک پوشش خارجی الکترونیکی است که با کنترل اشعه های خیره کننده خورشیدی، دید محافظت شده و بی نقصی را ارائه می دهد. بر خلاف محصولات لعابی موجود در بازار که با جذب UV، (پرتوهای فرابنفش) این عمل را انجام می دهند، ساگا گلس فیلم نازکی از چندین لایه اکسید تنگستن می باشد که با صرف   0.28 w/ft2 وات بر فوت مربع، در عرض چند دقیقه شیشه را از حالت کاملاً شفاف و بی رنگ به موقعیت رنگی مبدل ساخته و باصرف  0.1w/ft2 این موقعیت پایدار می ماند.

ساخت بتون ویژه با قابلیت‌های مهندسی هسته‌ای

بتون ویژه با قابلیت‌های مهندسی هسته‌ای توسط دو دانشجوی بخش مهندسی هسته‌ای دانشکده‌مهندسی دانشگاه شیراز برای نخستین بار درکشورساخته شد.
عمدتا چگالی بتون‌های هسته ای که به کشور وارد می‌شود سه هزار و ‪ ۵۰۰کیلوگرم بر مترمکعب و مقاومت آن ‪ ۳۵۰تا ‪ ۴۰۰کیلوگرم بر سانتی مترمربع است و قیمت آن نیز ‪ ۳۰برابر بتون معمولی است.ویژگی بتون جدید تولید داخل به اطن شرح است: چگالی آن چهارهزار و ‪ ۶۰۰کیلوگرم بر مترمکعب است که تاکنون ساخت بتونی با این میزان چگالی در دنیا گزارش نشده است و بالاترین چگالی که به عنوان فوق‌العاده سنگین تا کنون برای ساخت بتون اعلام شده است بین سه هزار و ‪ ۸۰۰کیلوگرم برسانتی متر مربع تا چهار هزار و ‪ ۲۰۰کیلوگرم برسانتی متر مربع بوده است.
مقاومت بتونی که توسط دانشجویان مهندسی هسته‌ای دانشگاه‌شیرازساخت شده است حداقل بین ‪ ۸۰۰تا یک هزار کیلوگرم بر سانتی مترمربع است و قیمت آن نیز کمتر از دو برابر بتون معمولی است. بتون ساخته شده توسط این گروه باتوجه ‌به ویژگی‌هایی همچون افزایش چگالی بالا، قابلیت تقریبا دو برابر جذب اشعه درمقایسه با بتون‌های ویژه، افزایش مقاومت و نیز قیمت، به لحاظ اقتصادی برای کشوربسیار مقرون به صرفه است و ایران می‌تواند در این زمینه ساخت بتون نیزخودکفا شود و حتی صادرکننده به سایر کشورها باشد. ساخت این نوع بتون باهدف بهینه‌سازی حفاظگذاری بخش‌ها رادیوتراپی،شتاب‌دهنده دارای کاربرد پزشکی، راکتورهای هسته‌ای، صورت گرفته است.

ضد آب کردن بتن با فناوری کریستالی

خاصیت نفوذپذیری و تخلخل بتن بهترین نمونه برای توصیف یک ماده نفوذ پذیر و متخلخل است.تخلخل مقدار منافذ و سوراخهای داخل بتن می باشد که با درصدی از مجموع حجم ماده نشان داده می شود. نفوذپذیری نیز بیانی از چگونگی ارتباط میان منافذ می باشد. این خاصیت ها به کمک یکدیگر اجازه تشکیل مسیری برای انتقال آب به درون ماده را همراه با ایجاد شکافی که هنگام انقباض بوجود می آید , می دهد.

کانکس تاشونده سیار

مبتکر طرح توانسته با استفاده از مواد اولیه فلزی، اتاقک تاشونده سیار بسازد که می‌توان آن را به آسانی هنگام بروز سیلاب، زلزله یا حوادث دیگر به کار گرفت. هدف از ساخت این کانکس آسان‌سازی روند امدادرسانی هنگام بروز حوادث و سرعت بخشیدن به عملیات اسکان آسیب دیدگان و افزایش امنیت اسکان در مناطق آسیب دیده است. اتاقک تاشونده در ظرفیت‌های ‪ ۱۲تا ‪ ۱۴متر مربع قابل ساخت است و به راحتی می‌توان ‪ ۱۰تا ‪ ۱۲عدد از این نوع اتاقک‌ها را با یک دستگاه تریلر منتقل کرد.

نانو سیلیس آمورف :

در صنعت بتن ، سیلیس یکی از معروفترین موادیاست که نقش مهمی درچسبندگی و پر کنندگی بتن با عملکردبالا (HPC) ایفا میکند .  محصول معمولی همانسلیکیافیوم یا میکرو سیلیکا می باشد که دارای قطری در حدود 1/0 تا 1میلی متر می باشد و دارای اکسید سیلیس حدود 90% می باشد . می توان گفتکه میکروسیلیکا محصولی است که در محدوده بالای اشل اندازه نانو متر جهت افزایش عملکرد کامپوزیت مواد سیمانی به کاربرده می شود .  محصول نانو سیلیس متشکل از ذراتی هستند که دارای شکل گلوله ای بوده و با قطر کمتر از 100nm یا بصورت ذرات خشک پودر یا بصورت معلق در مایع محلول قابل انتشار می باشند ، که مایع آنمعمول تریننوع محلول نانو سیلیس می باشد ، این نوع محلول در آزمایشات مشخص در بتن خود تراکم(SCC) به کار گرفته شده است .

این فایل دارای 147 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا