تازه های معماری

تازه های معماری طراحی خانه به سبک مدرن

دکوراسیون مدرن چیست

برای اینکه بدانیم دکوراسیون مدرن چیست ابتدا باید به سراغ کلمه مدرن برویم تا مفهوم مدرن و مدرنیته برایمان روشن شود و بعد از آن است که می‌توانیم در مورد دکوراسیون مدرن اظهار نظر کرده و معیاری برای سنجش آن بیابیم. با این پیش زمینه که مدری یکی از انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی است و در این مطلب نیز تمرکز ما بیشتر بر روی دکوراسیون داخلی خواهد بود.

 

مدرن (Modern) که یک واژه لاتین می‌باشد در واژگان فارسی به معنای جدید، تازه باب شده معنی شده است. ( این معانی برگرفته از لغت نامه‌های دهخدا و معین هستند )

با توجه به معنی این کلمه می‌توان دریافت هر چیزی که به تازگی مد شده باشد را می‌توان با برچسب مدرن به کار گرفت؛ بی آن که کسی بتواند بر آن خرده بگیرد. اما این تازه مد شدن را چگونه اندازه می‌گیریم؟ مثلاً یک مدل مو در سال 1940 مد سال بوده و در تاریخ به فراموشی سپرده شده است، اما امروز دوباره این مدل مو مد شده و مورد استفاده قرار گرفته؛ بنابراین آیا می‌توانیم این مدل را نیز مدرن بنامیم؟ برای این که چنین معضلاتی گریبان دنیای مدرن را نگیرد، زمان را به دو بخش تقسیم بندی کرده‌اند. این دسته بندی که دارای تاریخ تولد می‌باشد را هنرمندان و صاحبان سبک، متولد اوایل قرن بیستم میلادی می‌دانند و از این رو سبک مدرن را یک سبک جدید و نوپا مورد پذیرش قرار داده‌اند. قسمت دیگر این دسته بندی که به پیش از تاریخ مذکور باز می‌گردد، مربوط به سبک پست مدرن است و این دسته نیز طرفداران و مشتاقان مخصوص به خود را دارد. با این دیدگاه سبک بیان شد ما دارای دو هویت مدرن و پست مدرن در هنر و زندگی هستیم که بخش اول مانند کودک نوپایی در حال رشد و نمو است و بخش دوم در تاریخ ماندگار شده، ولی هم چنان مورد استفاده بوده و به پیش روی خود ادامه می‌دهد.

 

بسیاری از صاحب نظران استفاده از سبک مدرن در دکوراسیون را صحیح نمی‌دانند؛ چرا که باعث می‌شود افراد با مضمون سبک معاصر دچار تضاد شده و به اشتباه از آن یاد کنند. معاصر نیز یعنی سبکی که هم دوره عصر حاضر بوده و در جریان است. دلیل این صاحب نظران برای نفی مدرن از دکوراسیون این است که جنبش مدرنیته عامل شکل گیری طراحی‌های مدرن در تاریخ بوده است ( همان اوایل قرن بیستم میلادی )، ولی معاصر این چنین نیست و در هر دوره‌ای شکل می‌گیرد.

 

از دیدگاه لغوی مدرن را می‌توان در به کارگیری ابزار و لوازم مدرن ( یعنی تازه اختراع شده و تازه به کار گرفته شده ) نیز وارد دانست. به همین دلیل است که ما در این مقاله، برای پاسخ به سوال دکوراسیون مدرن چیست، این سبک را از هر منظری مورد بررسی قرار خواهیم داد تا جای هیچ گونه سؤالی باقی نماند.

 

 

 

این خانه کوچک با چندین سطح برای زندگی طراحی شده است

Frontier Tiny Homes خانه Orchid Tiny House را طراحی کرده است که دارای یک طراحی مدرن است.

دیوارهای بیرونی و سقف دارای تابلوهای سیدر هستند و به هر قطعه ظاهر شناور میپردازند.

 

 

در داخل، سقف کاذب احساس فضا را می دهد و در کنار درب جلو، یک گنفوی شناور با درهای چوبی، تهویه مطبوع را پنهان می کند و محل را برای لباس آویزان کردن اماده می کند.

 

 

اتاق نشیمن کوچک دارای یک نیمکت داخلی است که می توان آن را برای نشان دادن یک تخت کامل اندازه گیری کرد.

 

 

چند اتاق پله اتاق نشیمن را از منطقه ناهار خوری و آشپزخانه جدا می کند. سایدینگ داخلی تمام تخته خرده چوب افرا است و ترکیبی از یک ظاهر مدرن با احساس گرم و طبیعی است.

 

 

در آشپزخانه، یک سینک کوچک، اجاق گاز، یخچال و مقدار کمی ذخیره سازی وجود دارد. نورپردازی مخفی به آشپزخانه می دهد.

 

 

در پشت آشپزخانه یک فضای خالی است که در اتاق خواب اصلی است و دارای یک تخت کینگ بزرگ است.

 

 

حمام با کاشی سفارشی پوشیده شده و دارای یک آینه شناور با روشنایی LED valance است. همچنین یک غرق شناور سفارشی، یک توالت کوره سیندرلا و دوش کامل اندازه 4 × 6 سیلندر وجود دارد

 

 

 

http://منبع اینترنتی www.contemporist.com


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا