تازه های معماری

محقق و ریاضیدان “الکس بلوز” ثابت کرد تجسم معماران از دیگران قوی است

“الکس بلوز” روزنامه نگار در کتاب جدید خود با نام “ماجراجوییهای الکس در سرزمین اعداد و اشکال ” شرح می دهد که در آن از مردم خواسته تا راه حل جدیدی برای این پازل هفتگی ارائه دهد که در این پازل(معما) معماران بالاترین شرکت کننده در این مسابقه بودند در بین شرکت کنندگان یک دانشجوی معماری این پازل را حل کرد و به مردم نشان داد که معمار مسئله های سه بعدی را خوب و خیلی دقیق تجسم میکنند.

این معما به نظر می رسد تا حدودی مانند معمای بلوک بازی کودکان است، این معما دارای سه شکل – مربع، دایره و مثلث  است. اما بر خلاف یک معمای بلوک بازی کودکان که در آن شما به طور معمول دارای بلوک های مربعی، دایره ای و مثلثی می بینید که در آن حفره ها به یکدیگر متصل هستند، اما در اینجا چالشی جدید ارائه کردیم که یک بلوک واحد را که کاملا از طریق هر سه اشکال یاد شده مطابقت دارد، را باید تجسم کنید.

Capture

الکس بلوز می گوید: “معماران قطعا پاسخ این مسئله را به طور را واضح می دانند، از آنجایی که به شما نیاز دارید که یک شیء را در سه بعد تجسم کنید(برای مخاطبان معمولی و حتی دیگر صاحب نظران رشته های دیگر سخت به نظر میرسد)، این نیاز یه تمرین قبلی دارد، چراکه مغز شما برای جواب چنین سوالی به چالش می افتد و تنها راه حل این مسئله نیار به آموزش های قبلی است.

همین باعث میشود که ریاضیدان ها را به تشویق و حل معما خوشحال میکند. الکس بلوز می گوید: ما نمیتواییم همانند دیگر مسئله های ریاضی این معما را با استفداه از خودکار و کاغذ حل کنیم و یا حتی همانند معمار ها این مسئله را به صورت دستی حل کنیم چرا که معمار ها داری تجسم سه بعدی قوی هستند. تننها راه حل این مسئله که ریاضیدان ها حتی میتوانند در ۳۰ ثانیه این معما را حل کنند از طریق نرم افزار مدل سازی ساده ایی همانند Sketchup به این معما جواب دهیم. ولی معمارها به خاطر ذهن قوی خود که در طول آموزش هایی که انجام میدهند بدون نیاز یه هیچ نرم افزاری جواب این معما را میدهند.

شما چه فکری در مورد این معما میکنید؟ آبا این معما آزمونی است که به توانایی های دهن سه بعدی خود پی ببرید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا