سازه های معماریمعماری جهان

تحلیل مجتمع مسکونی کپنهانگ دانمارک

مجتمع مسکونی VM اولین منطقه مسکونی در جدید ترین قسمت شهر کپنهاگ دانمارک است که از دید بالا (سایت پلان) مجتمع بصورت حروف V و M انگلیسی مشاهده می شود.
شکستگی و مورب بودن اضلاع ساختمان V در ساختمان M نیز تکرار شده است ، این یکی از مهمترین ویژگی های این ساختمان محصوب می شود .

ترکیب احجام مختلف با همدیگر باعث ایجاد یک جسم منسجم و در نهایت تشکیل حجم نهایی در هر دو ساختمان شده است .

در این پروژه گونه ای از اصل لکوربوزیه در مورد ساختمان مسکونی واحد تفسیر شده است : راهروهای مرکزی همه طبقات و آپارتمانها را بهم متصل کرده و نور را در سرتاسر حفره میانی ساختمان به اشتراک گذاشته است.

واحدها با استفاده از نورپردازیهای متفاوت از همدیگر تشخیص داده میشوند که این موضوع یکی از ایده های لکوربوزیه در طراحی ساختمان اونیته د’ابیتاسیون نیز دیده می شود .

قسمتی از اظهارات لوکوربوزیه در مورد مجتمع های مسکونی :”…برای دستیابی به چنان غنایی از زندگی، یعنی به خورشید و فضا و سرسبزی، لازم است که برای یک جمعیت 2000 نفری یک مسکن کلان بسازیم که برای تمامی این 2000 نفر فقط یک ورودی داشته باشد.آنچنانکه بتوانند از طریق آن فورا” به درون خانه های خود،که در آنها برغم حضور تواُمان جمعیتی 2000 نفری، از سکوت و خلوت محض برخوردار خواهند بود، دسترسی داشته باشند.

 

این فایل دارای 19 اسلاید به صورت پاورپوینت می باشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا