تازه های معماری

خانه کروشه ای آستین از استودیوی معماری مت فایکوس

چوب سدر، بتن و گچ، عمده مصالح این خانه بزرگ در ایالات تگزاس آمریکا را تشکیل می دهند. این سازه توسط استودیوی معماری مت فایکوس طراحی شده است. این ساختمان که خانه کروشه ای نام گرفته، در ناحیه شیبداری از شهر آستین، ایالت تگزاس واقع شده است.
استودیوی معماری مت فایکوس در مورد طراحی خانه کروشه ای توضیح داده: “در طراحی این سازه چشم انداز پویای سایت با زندگی روزانه ساکنان خانه ترکیب شده است.”
photo_2016-11-20_12-52-03
مت فایکوس برای روکش نمای خارجی سازه از مصالح مختلفی از جمله چوب سدر، گچ طبیعی، فولاد و شیشه بهره برده است. همچنین بتن نیز در سازه مورد استفاده قرار گرفته است.

photo_2016-11-20_12-52-08

سازه کروشه ای در مجموع ۴۵۰ متر مربع زیر بنا دارد. خانه کروشه ای آستین به دو قسمت تقسیم شده است، بخشی برای برگزاری جشن ها و مراسم های عمومی و بخش دیگری از اتاق های خصوصی تشکیل شده است.
photo_2016-11-20_12-52-10
فضاهای داخلی خانه حول حیاط بیرونی طراحی شده است. یک سکوی بزرگ و استخر طویل و باریک، بالاتر از تپه ها و زمین جنگلی اطراف قرار گرفته که فضایی انتقالی بسیار جالب توجهی بین سازه های مصنوعی و طبیعت تشکیل داده است.
خانه کروشه ای یک آشپزخانه اوپن و اتاق نشیمن، اتاق تلویزیون و چند اتاق خواب را خود جای داده است. اتاق ها دارای جداره های شیشه ای، کفپوش هایی از جنس چوب بلوط و سقفی با چوب سدار هستند.
از دیگر پروژه های استودیوی معماری مت فایکوس، می توان به خانه دیگری در شهر آستین اشاره کرد که از دیوارهای شیشه ای و کشویی بهره می برد.

photo_2016-11-20_12-52-06


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا