سبک های معماریمطالب معماری

دانلود مقاله رایگان درمورد معرفی پارک موسیقی

چکیده معرفی پارک موسیقی

موضوع این مقاله در رابطه با چگونگی ساختار و طراحی پارک های موسیقی است ، که جهت آشنایی بیشتر با نحوه شکل گیری آنها و همچنین بررسی نمونه هایی چند از این گونه پارک ها صورت گرفته است . در ابتدا با ذکر پیشینه و تعریفی کلی از این موضوع با این پارکها و همچنین ضرورت وجود چنین فضاهایی در جوامع امروز آشنا خواهیم شد. چرا که به دلیل شرایطی که زندگی مدرن برای انسان ها ایجاب کرده است لازمه وجود چنین فضاهایی در شهر ها روز به روز بیشتر می شود .و در ادامه آن نیز با بررسی نمونه هایی و مقایسه نمونه های ذکر شده نحوه طراحی آن ها و همچنین فضاهای موجود در آن ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در آخر میتوان از بررسی های انجام شده به این نتیجه دست یافت که این پارکها به دو صورت طراحی می شوند که در ادامه بیشتر با موضوع و نحوه طراحی آن ها آشنا خواهیم شد.

واژه های کلیدی : پارک موسیقی، باغ موسیقی، طراحی پارک ، طراحی منظر .

پیشینه تاریخی

در رابطه با تاریخچه و نحوه شکل گیری و یا اینکه اولین پارک موسیقی در چه زمانی و به چه صورتی بوده متاسفانه در بررسی هایی که در این مقاله صورت گرفت اطلاعاتی یافته نشد.اما همانطور که می دانیم موسیقی مدتهای زیادی است که وارد زندگی روزمره انسان ها گردیده و با توجه به ارتباط عمیقی که این هنر با روح و روان انسان برقرار کرده در معماری و شکل گیری فضاهای معماری نیز مورد توجه قرار گرفته است.
“نواختن ، از جمله مهمترین حرفه ها برای انسان هاست.بااین وصف لازم است انسان مدرن زمانهایی آرامش بخش داشته باشد تا چیزهایی براساس میل و خواسته کهن انسان به نواختن تولید و خلق شود. شهرهاوفضاهای زندگی به ستون هایی ازبتن دگرگون شده اند ،واین مساله باعث شده انسان هایی که درجست وجوی مکانی برای استراحت هستند نتوانند آن را بیابند و یا در صورت دسترسی به چنین فضایی قادر به شنیدن موسیقی نباشند.پارک موسیقی باید در تلاشی برای مردم شهری شکل گیرد ، کسانی که سر و صدا تولید می کنند ، کسانی که می خواهند به توازنی بااین صداها دسترسی داشته باشند تا موسیقی شخصی خود را بنوازند و تولید کنند”

تالار هریس در مورد پارک موسیقی

این تالار برای رقص و موسیقی در نوابر سال ۲۰۰۳ تاسیس گردید. که محلی برای اجرای نمایش داخلی هنرهای مختلف در مقیاس متوسط در شهر بود که با چشم اندازی زیبا و قابلیت های آکوستیکی مناسب طراحی گردید.
این تالار شامل ۱۵۲۵ جایگاه برای تماشاچیان است که می توان در آن برنامه های مختلفی همچون رقص باله کلاسیک ، موسیقی معاصر کلاسیک ، اپرا و موسیقی محلی را تجربه نمود

دانلود رایگان از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا