سبک های معماری

دانلود مقاله رایگان معرفی سبک های معماری

نظریه دیکانستراکشن جهان را به عنوان زمینه هایی از تفاوت ها می دید و این تضادها را در معماری شکل می داد. این منطق تضاد گونه با مکتب فولدینگ در حال نرم شدن است تا خصوصیات بافت شهری و فرهنگی را به گونه ای بهتر مورد استفاده قرار دهد. اگر در گذشته پیچیدگی و تضاد از دل تقابل های درونی پروژه بیرون می آمد، در حال حاظر خصوصیات مکانی، مصالح و برنامه به صورت انعطاف پذیری روی همدیگر تا می شوند، در حالی که هویت هر یک حفظ می شود.
در معماری، اشکال و طرح های مختلف دیکانستراکشن مدت یک بیش از یک دهه است که در دانشگاههای معماری و خصوصاً در پروژه های دانشجویی معماری ایران ارائه شده است، چند نمونه از ساختمان ها به این سبک نیز در تهران اجرا شده، ولی این که طرح این ساختمان ها در پی پاسخ به چه مسائلی بوده، سوالی می باشد که هنوز  بی پاسخ می باشد

معماری فولدینگ :

فلسفه معماری فولدینگ نیز همانند معماری دیکانستراکشن با زیر سوال بردن بینش مدرن و مکتب ساختارگرایی قرار دارد.  فولد یعنی لایه یعنی لایه های هزار تو، یعنی هر لایه در کنار لایه دیگر، همه چیز در کنار هم، هیچ اندیشه ای بر دیگری ارجحیت ندارد، و تفسیری بالاتر و فراتر از دیگری نیست. فولدینگ نیز در پی از بین بردن مبناهای فکری تمدن غرب و بالاخص منطق مطلق و ریاضی گونه مدرن است.

دانلود رایگان از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا