دانلود های رایگانمطالعات اولیه پروژه

دانلود رایگان معرفی ریز فضاهای کافه تریا

مقدمه معرفی کافته تریا

امروزه خدمات میهمان نوازی یکی از فعالیت­های مهم گردشگری محسوب می شود چرا که از یک سو اشتغال و درآمد مستقیم از گردشگری را برای میزبان رقم می زند و در دیگر سو در برآورد نیازها و خواست های گردشگران یکی از عوامل اصلی شکل دادن به یک تجربه خوب گردشگری است. اصولا فعالیت در صنعت هتلداری به دو دسته کلی تقسیم می گردد :

ROOM DIVISION

FOOD AND BEVERAGE Department

هر زمان که صحبت از پذیرائی بوسیله غذا و نوشیدنی در میان باشد، با واژه کترینگ Catering  نیز سر و کار خواهیم  داشت. کترینگ  بیانگر صنعت آماده سازی و طبخ  غذا و نوشیدنی در محلی و  سرو آنها در مکان دیگری جهت پذیرائی می باشد.

بخش غذا و نوشیدنی در صنعت کترینگ  چنان اهمیتی دارد که در این زمینه متخصصان و کارشناسان بسیاری مشغول فعالیت و بهبود کیفیت و کمیت خدمات پذیرایی هستند تا با استفاده از تجهیزات و تکنولوژی های جدید  هم آسایش و راحتی را برای مهمانان و مشتریان فراهم کنند و هم با کنترل هزینه ها ضریب بهره وری را بالا ببرند. این بخش از خدمات به  سه مجموعه تقسیم می گردد :

مجموعه عرضه و سرویس شامل کلیه فضاهایی است جهت عرضه و سرویس غذا و نوشیدنی که در بخش تولید، پس از گذراندن یک سلسله عملیات خاص، آماده عرضه گردیده است. در این پژوهش سعی شده است تا به یکی از بخش های خدمات پذیرایی “کافه تریا” که دراین  مجموعه قرار می گیرد بپردازیم و درباره آن بیشتر بدانیم.

تاریخچه کافه تریا

اولین کافه تریا در ایالات متحده در شهر نیویورک بود ، در  ۴ سپتامبر ، سال ۱۸۸۵، که مواد غذایی برای مشتریان منحصراً مرد (کارگران صنعتی)  سرو می شد ، ترتیب پذیزایی  این گونه بود : گارگران  یک شمارنده خریداری می کردند و  ایستاده  غذا می خوردند .  این نشان دهنده به وجود آمدن دو فرمت در کافه تریا است یعنی دستگاه خودکاری که پس از انداختن سکه ای درون آن ، غذا یا مشروبی را خارج می کند و پذیرایی به صورت سلف سرویس .

در شیکاگو یک کارآفرین به نام جان کروگر در سفر خود  به سوئد میزی را مشاهده نمود که  غذاهای متنوعی روی آن قرار داشت و شخص از آن غذاها انتخاب می کرد بنابراین نسخه ای از آن میز را ساخت و در نمایشگاه جهانی کلمبیا در ۱۸۹۳ از ان استفاده نمود . او آن را به نام “کافه تریا” با تاکید بر سادگی بنیان نهاد . این نمایشگاه بیش از ۲۷ میلیون بازدید کننده (نیمی از جمعیت آمریکا در آن زمان) را در مدت شش ماه به خود جلب کرد و به خاطر همین عمل کروگر بود که آمریکا برای اولین بار نام کافه تریا را شنید و با فرمت سلف سرویس ، ناهار خوری را  تجربه کرد .

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا