طرح و نقشه های معماری

دانلود رایگان پروژه اتوکدی نمایشگاه کتاب همراه با طراحی سازه

مقدمه:

برای داشتن یک غرفه ایده آل جدا از هر بحثی دیگر می بایست در ابتدا به عوامل و استانداردهای طراحی غرفه نمایشگاه پرداخت و سعی کرد تا حد امکان، خروجی غرفه طراحی شده و ساخته شد خود را به این استانداردها نزدیک و نزدیک تر کنیم؛ غرفه های نمایشگاهی با هر متد و روش طراحی که طراحی شوند، در آخر برای گرفتن مجوز برای قرارگیری در سالن های نمایشگاه باید مطابق با قوانین و مقررات استاندارد نمایشگاهی باشند تا بتوان در آخر به آن ها اجازه حضور و فعالیت در نمایشگاه را اعطا نمود! استانداردهای طراحی غرفه نمایشگاهی خیلی ابعاد سخت و پیچیده ندارند ولی معمولا خیلی سخت میشود .

 

کتابخانه ها از عمومی ترین مکان ها به شمار می آیند که با داشتن فضا های مختلف و متعدد در اندازه های مناسب باید پاسخگوی نیاز های افراد مراجعه کننده باشند و از سوی دیگر علاوه بر این باید دارای معماری و طراحی زیبا و مورد توجهی نیز باشند تا فضایی دلنشین و مناسب برای افراد بوجود آید که ما در این مقاله در بخش نقشه کتابخانه به ارائه پروژه دیگری با عنوان نقشه کتابخانه عمومی می پردازیم تا پروژه ای کامل از کتابخانه ها با معماری زیبا را ارائه داده باشیم پس برای آشنایی بیشتر با این پروژه تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید .

 

نمایشگاه کتاب

مطمئناً اگر فضا و ساختمان کتابخانه براساس اصول صحیح معماری ساخته و ویژگی¬های زیبایی¬شناختی در آن رعایت شود، تأثیرات بسیار مطلوبی بر ذهن مراجعه کنندگان خواهد داشت. استفاده از طراحی نور و سایه، تأکید روی خطوط، حجم‌ها، رنگ‌ها و سایر عوامل و همچنین تأکید بر معماری خاص هر دوره به لحاظ اینکه هر اثر معماری منعکس‌کننده تفکرات و شیوه‌های زندگی مردمان آن دوره است در دادن هویت به مجموعه¬ی کتابخانه¬ها موثر می¬باشد. تجربه¬های مختلف معماری کتابخانه با استفاده از طرح ساختمانهای شیشه¬ای، مدولار، برجی شکل، آتریوم، مدور و ساختمانهایی به سبک مدرن و پست مدرن در کشورهای مختلف انجام گردیده است که هر یک دارای معایب و مزایایی است که در طول تاریخ باعث بوجود آمدن پیشرفتهای چشم¬گیری در زمینه¬ی معماری کتابخانه¬ها بوده است.

امروزه اهمیت معماری ویژه کتابخانه¬ها و تأثیر آن بر روی بهینه¬شدن خدمات کتابخانه¬ای بر هیچ¬کس پوشیده نیست. هر اثر معماری خصوصاً آثار خاصی مانند کتابخانه¬ها، فرهنگسراها، سالنهای تئاتر پیش از آنکه صرفاً یک ساختمان باشند نشان دهنده¬ی اندیشه و باورهای سازندگان بنا و افکار حاکم بر آن مقطع زمانی هستند که بنا ساخته ¬شده¬ است. با توجه به اینکه فضاهای معماری قابلیت انتقال و انعکاس مفاهیم را در¬بر¬دارند می¬توان با تأکید روی قسمت¬های مختلف به طور غیرمستقیم به انتقال مفاهیم پرداخت.

براساس نوع کتابخانه و کاربری آن معماری کتابخانه باید متفاوت باشد. با توجه به اینکه کتابخانه ما یک مجموعه¬ی ملی، عمومی، آموزشگاهی، تخصصی یا دانشگاهی است و کاربر آن یک پژوهش¬گر متخصص، یک شهروند عادی با سطح سواد متوسط یا یک دانشجوست باید مجموعه ما دارای معماری متناسبی باشد.

مراجعه کننده یک مشتری است (چیزی که به ندرت در کشور ما به آن توجه می¬شود خصوصاً در عرصه ارایه خدمات) بنابراین باید بیشترین رضایتمندی در مراجعه به کتابخانه در او ایجاد شود. این رضایتمندی می-تواند ناشی از لذت بصری دیدن هارمونی، رنگ، نور و سایه، اشکال و احجام یا میزان راحتی و دسترس‌ پذیری به منابع باشد. شکل ساختمان کتابخانه باید شاخص و متفاوت از سایر ساختمانهای همجوار و حتی کل ساختمانهای شهر باشد. همچنین نمای ساختمان باید خوش فرم و خوش رنگ باشد و در عین حال القاکننده‌ی احساس مطلوبیت، شادی، لذت و انرژی نیز باشد.

این فایل شامل :

پلان طراحی سازه سقفی
جزییات طراحی سازه
پلان مبلمان شده طبقات
پلان ستون گذاری
2 عدد برش مبلمان شده
سایت پلان

 

دانلود رایگان از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا