عناصر و جزئیات ساختمانیمطالعات اولیه پروژه

دانلود فایل بررسی فناوری نانو در معماری

فناوری نانو

در تعریف فناوری نانو می توان گفت که مواد نانو به موادی گفته می شود که حداقل یکی از ابعاد آن زیر 100 نانومتر باشد. در سالهای اخیر مواد نانو ساختار با توجه به رفتارهای بارزی که از خود نشان داده اند مورد توجه بخش صنعت قرار گرفته اند که در این میان صنعت ساختمان با توجه به نیازهای خود چه از نظر استحکام، مقاومت و دوام و نیز کارایی بالا از استفاده کنندگان مهم مواد نانو ساختار به شمار می‌رود.
هدف نهایی از بررسی مواد در مقیاس نانو، یافتن طیف جدیدی از مصالح ساختمانی با عملکرد بالا می باشد. برای مثال مصالحی با عملکرد بالا و چند منظوره که ناشی از استفاده از خواص جدید و متفاوت مواد نانو نسبت به مواد معمولی می باشد به گونه ای که بتوانند کاربردهای گوناگونی را ارائه نمایند.
در صنعت ساختمان کشور، سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال 1387 برای ساختمان های جدید مناطق شهری 315305.8 میلیارد ریال برآورد شده است که 7.8% از کل اقتصاد ایران (GNP) را به خود اختصاص می دهد. نیاز کشور به حجم زیاد مسکن بر طرح‌های توسعه‌ای ما را ملزم می‌کند که صنعت ساختمان کشور از وضعیت فعلی که همانا سنتی‌سازی است عبور بدهیم تا به مرحله صنعتی‌سازی گام بگذارد و در این راه نوآوری و بکار گیری فناوری های جدید نقش اساسی ایفا خواهد کرد.
طبق برآوردهای انجام شده تجهیزات ساختمانی سالانه 1000 میلیارد دلار درآمد ایجاد می‌نمایند. امروزه در کشورهای پیشرفته و مترقی جهان، صنعت ساختمان تنها به عنوان یک سکونت‌گاه تعریف نمی‌شود بلکه از آن به عنوان یک صنعت که در تمامی اقتصاد دخالت دارد یاد و باعث شده است تا صنعت‌ ساختمان در این کشورها به عنوان یک اقتصاد فعال در حوزه نوع آوری و خلاقیت معرفی شود.
بسیاری از پروژه‌های ساختمانی در این کشورها تمامی جذابیت‌های لازم را به لحاظ کیفیت، زیبایی و کارآیی در خود جا داده‌اند و با استفاده از همین عوامل ضمن تامین نیاز بازار در حوزه‌های دیگر گردشگری و تجاری نیز بازارهای جدید را به وجود می‌آورند. در ایران متاسفانه به دلایل گوناگون از این موضوع استفاده نشده است و همین عامل باعث شده تا تنها در ایران تامین مسکن به عنوان سکونت‌گاه معرفی و تعریف شود. اگر ما نوآوری و خلاقیت را در صنعت ساختمان کشور به کار گیریم ضمن ایجاد جذابیت لازم، بهره‌وری، ماندگاری، زیبایی و کارآیی در این حوزه به خوبی نمایان می‌شود و ما شاهد خواهیم بود که ساختمان‌های بسیار زیبا و مستحکم و پایدار داشته باشیم.

فهرست

فناوری نانو
بتن
نانو تکنولوژی در بتن
نانو ذرات سیمان
دی اکسید تیتانیوم
بتن های خود ترمیم شونده
:لایتراکان بتن عبور دهنده نور
طراحی معماری یک بنا و انتخاب اجزاء معماری در طرح
رفتار قابهای صلب
تأسیسات
تهویه
اطفاء حریق
نورپردازی و روشنایی سالن ها
آسانسورها و پله ها
اولویت بندی در اهداف عمده طراحی اقلیمی

 

این فایل در قالب word شامل 22 صفحه می باشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا