مطالعات اولیه پروژه

دانلود فایل مطالعات اقلیمی استان آذربایجان غربی

فهرست

موقعیت جغرافیایی،حدود،وسعت
موقعیت تاریخی
ویژگی های انسانی
نژاد
نژاد مادها
مهاجرت نژاد آریایی
ماد کوچک و آتروپات
نژاد مردم آذربایجان غربی
پوشش گیاهی (استان آذربایجان غربی)
گیاهان
جنگل ها
) جنگل های مصنوعی
آب وهوا
میزان بارندگی در استان
حوزه جنوب دریاچه ارومیه
آب های زیرزمینی

 

موقعیت جغرافیایی،حدود،وسعت

استان آذربایجان غربی در شمال غربی ایران قرار دارد و از شمال به جمهوری آذربایجان و ترکیه، از مغرب به کشورهای ترکیه و عراق، از شرق به استان آذربایجان شرقی و استان زنجان و از جنوب به استان کردستان محدود است. مساحت استان برابر ۳۷٫۰۵۹ کیلومتر مربع است که سیزدهمین استان بزرگ کشور محسوب می‌شود و ۲٫۲۵ درصد مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد .
استان آذربایجان غربی با احتساب دریاچه ارومیه 43660 کیلومتر مربع و بدون احتساب دریاچه 37،463،416 کیلومتر مربع وسعت دارد که 65/2 درصد مساحت کل کشور را تشکیل میدهد. از این مقدار حدود یک میلیون هکتار آن زمین های قابل بهره برداری میباشد.استان آذر بایجان غربی بین 35 درجه و 58 دقیقه تا 39 درجه و 37 دقیقه عرض شمالی «خط استوا» و 44 درجه و 2 دقیقه تا 47 درجه و 23 دقیقه طول شرقی «از نصف النهار گرینویچ» قرار گرفته است.استان اذربایجان غربی در شمال غربی ایران قرار گرفته و از شمال به کشورهای جمهوری خودمختار نخجوان و ارمنستان از مغرب به کشورهای ترکیه و عراق ، از جنوب به استان کردستان و از مشرق به استان های آذربایجان شرقی و زنجان محدود می گردد. طول مرز آبی و خاکی این استان با کشورهای همسایه ، مجموعا 823 کیلومتر و به ترتیب زیر میباشد:
ازطرف شمال نزدیک به 135 کیلومتر ، مرز آبی رودخانه ارس با نخجوان و ارمنستان ، از طرف شمال وغرب نزدیک به 488 کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه ، از طرف غرب نزدیک به 200 کیلومتر مرز خاکی با کشور عراق.
مرز ایران و جمهوری های نخجوان و ارمنستان را در آذربایجان غربی ،رود مرزی ارس دربر می گیرد که از محل تلاقی قره سو به ارس شروع می شود ودر محل به هم پیوستن آق چای به ارس خاتمه می پذیرد. این خط مرزی 135 کیلومتر طول دارد.بخشی از این مرز طبیعی را دریاچه ارس که در پشت سد ایجاد شده است تشکیل میدهدو از طرف ایران قزل قشلاق و از طرف جمهوری نخجوان ، مرکز نخجوان قرار گرفته است.

 

این فایل در قالب word شامل 30 صفحه می باشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا