مطالعات اولیه پروژه

دانلود فایل مطالعات اولیه طراحی فرودگاه

مقدمه

فرودگاه ها یکی از بی نظیرترین ساختمان های معماری در قرن بیستم هستند . تاریخ اولین فرودگاه ها به دهه 1930 بر می گردد ولی منشأ اصلی بیشتر آنها به دوره پس از جنگ جهانی دوم مربوط می شود . ترمینال های مدرن در دهه 1950 آغاز شدند که می توان از این موارد نام برد : ترمینال TWA در فرودگاه کندی ، نیویورک (1956) توسط ایروسارین ؛ فرودگاه ترن هاوس ، ادینبورگ ( 1956 ) توسط رابرت ماتیو و فرودگاه اهار ، شیکاگو ( 1955 ) توسط سی . اف . مورفی . این فرودگاه ها نوع شناسی ترمینال ها را در خصوص ورود و خروج مسافرین در سطوح مختلف بنیان گذاشتند . امروزه ، فرودگاه ها نسل دوم خود را سپری می کنند .

ترمینال های مدرن دیگر ساختار ساده برای پردازش هواپیما با صدها مسافر در روز را ندارند . آنها دارای ساختارهای بسیار بزرگ چندگانه اعلام ورود ، استراحت و فراغت و فروشگاه هستند که به هزاران مسافر خدمات ارائه می کنند . شلوغ ترین فرودگاه ها به بیش از 60 میلیون مسافر در سال خدمات ارائه می کنند که دارای تأثیرات قابل ملاحظه اقتصادی و محیطی هستند و چالش هایی برای معماران و طراحان فضایی به وجود می آورند .
فرودگاه هیترو لندن ، نمونه خوبی است . در سال 1997 بیش از 56 میلیون مسافر از چهار ساختمان ترمینال آن عبور کردن که بسیاری از آنها از فرودگاه به عنوان یک مرکز فعالیت و کار استفاده کردند . این فرودگاه دارای تأثیرات زیاد اقتصادی بر بخش غربی شهر لندن است به طوری که بیش از 62000 نفر در این فرودگاه مشغول کار هستند که نیمی از آنها در بخش امنیتی ، یک چهارم آنها در بخش خدمات مسافرین و یک چهارم دیگر در بخش فروش مشغول به کار هستند . با گسترش فرودگاه ها ( رشد جهانی 6% در سال و رشد 8 تا 9% در منطقه آسیا ) ، آنها ویژگی های یک شهر را به خود می گیرند . بخش فراغت و فروش فرودگاه هیترو درآمد قابل ملاحظه ای دارند به طوری که این ترمینال مدرن شبیه به یک مرکز خرید بزرگ تبدیل می شود .
بنابراین این ترمینال مدرن یک ساختار جامع از نظر اجتماعی ، زیباشناسی و عملکردی است . با افزایش فعالیت منابع درآمدی ، وظیفه طراحان فرودگاه دشوارتر می شود . ویژگی یک طرح خوب ، انعطاف پذیری و شفافیت است – مورد اول برای تأمین نیازهای بازار و عملیاتی ترمینال و مورد دوم برای هدایت مسافرین در محیط فرودگاه است . در مقایسه با سال گذشته ، اکثر فرودگاه های جهان به صورت خصوصی در آمده اند و صاحبان آنها در فکر متنوع ساختن درآمدهای خود می باشند . ترمینال های امروزی تمایل به بزرگی و جادار بودن تا بتوانند آرامش را برای مسافرین فراهم سازند .

فهرست

ویژگی های ترمینال های مدرن
طرح با پذیرش تغییر داخلی و رشد خارجی
فرودگاه بین المللی
نقشه آرایش دیاگرامی رابطه بین ترمینال ، باند ، جاده
تأسیسات ترمینال
نقش اصلی ساختمان ترمینال
پردازش مسافر در ساختمان ترمینال
عملکرد خط هوایی
عملکرد فرودگاه
عملکرد دولتی
نقشه ترمینال
نقشه آرایش ترمینال
طراحی مقطع
طراحی “جتی”
عوامل محیطی
برج های کنترل ترافیک هوایی

 

این فایل در قالب word شامل 17 اسلاید می باشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


مطالب مشابه:

دانلود نقشه اتوکدی ترمینال مسافربری صفه اصفهان

پاورپونیت معرفی نمونه خارجی مراکز تجاری


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا