مطالعات اولیه پروژه

دانلود فایل معرفی نمونه های مشابه طراحی فرهنگسرا

فرهنگسرای تی جیبائو
فرهنگسرای غدیر مشهد
فرهنگ سرای جوان (فرهنگ سرای خاوران)

 

رنزو پیانو

دفتر فنی و کارگاه رنزو پیانو در سال 1980 در پاریس و جنوا ایتالیا شکل گرفت و اکنون تعدادی برابر با 100 مهندس، معمارو متخصصین دیگر در قسمتهای مختلف شرکت مشغول به کار هستند که همگی معتقدند به ساخت ساختمانهای کارآمد و آزمودن ایده های طراحی که منعکس کننده ایده های رنزو پیانو است ،می باشد.

مجموعه فرهنگی تی جیبائو

مجموعه فرهنگی jean marie tjibaouدر اقیانوس شمالی در شبه جزیره newcaledoniaیک مستعمره فرانسه و پایتخت نومایا قرار گرفته است . این مجموعه بر خواسته ازتوجه به گیاهان بومی و کلبه هایی که به وسیله مردم بومی کاناک ساخته شده بود،توسط معمار ایتالیایی –رنزوپیانو-در سال 1993طراحی شده است و به عنوان تجلیل از فرهنگ مردم کاناک و از یاد بردن خاطره استعمار فرانسه ساخته شد.
مجموعه که سایت عظیمی را به خود اختصاص داده است به jeam marie tjibaouرهبر سیاسی مردم کاناک که در جنگ برای استقلال داخلی new caledoniaدر سال 1989 کشته شد ،اهدا شده است و به همین اسم نامگذاری شده است.
ساختمان با گلخانه ها و مسیرها وسیستم تهویه ی بی نظیرش (نمایش باد)ضمن هماهنگی نسبی با محیط نوعی از فرهنگ مردم کاناک را به نمایش می گذارد.رقابت اصلی پشت این پروژه وظیفه ای بود که به تجلیل از یک فرهنگ می پرداخت در حالی که به سنت و تاریخ، گذشته و حال و آینده احترام میگذاشت. تکنولوژی اروپایی را با سنت ها و انتظارات مردم کاناک تطبیق می دهد . این به معنی یک تقلید مسخره آمیزو یا پیروی از فرهنگ نیست و مجموعه نباید در کل یک مدل خارجی را تحمیل کند.
ایده این بود که به جای ایجاد یک باز سازی تاریخی یا یک دهکده تکراری ساده با منعکس کردن فرهنگ بومی و سمبل های قدیمی که به هر حال هر کدام زمانی خیلی بیشتر زنده بودند به توسعه فرهنگ کاناک بپردازند و به تاریخ محیط و باورهای کاناک احترام بگذارند.

 

این فایل در قالب word شامل 24 صفحه می باشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا