مطالعات اولیه پروژه

آمورش و نحوه نگارش ارائه و دفاعیه پایان نامه

چگونه از پایان نامه خود دفاع کنیم؟

پاورپوینت مخصوص دفاعیه

نقل قول:

یکی از مسائل قابل توجه در کسب نمره خوب در پایان نامه داشتن یک پاورپوینت زیبا و اصولی است، البته ساخت پاورپونت به سلیقه شخص بستگی داره. ولی چون به تازگی دفاع کردم و در مورد ساخت یک پاورپوینت اصولی زیاد کار کردم، به نظرم رسید یک فایل پاورپوینت در قالب آموزش ساخت (پاورپوینت مخصوص دفاعیه) ارائه بدهم به حجم ۱.۷ مگابایت در فرمت پاورپوینت (ppt)

چگونه از پایان نامه خود دفاع کنیم؟ هرچند که تهیه پاورپوینت برای دفاع از پایان نامه در مجموع یک کار هنری و سلیقه ای است، اما تشریفات و ضوابط مشخصی برای آن وجود دارد. در نخستین گام باید توجه داشت که برخی دانشجویان به غلط، فکر می کنند که در پاورپوینت، می توانند توضیح مفصل ارایه دهند تا مخاطبین از روی آن بخوانند! باید دقت کنید که تعداد خطوط هر اسلاید پاورپوینت، بین ۳ تا حداکثر ۹ خط باشد و هر خط نیز به همین منوال، حداکثر تا ۷ کلمه باشد(قانون ۷×۷). در هر اسلاید باید بر نقاط کلیدی و برجسته به صورت موجز، مفید و رسا اشاره کنید.  معمولاً هر دانشجو بین ۲۵ تا ۳۰ دقیقه فرصت دارد که کار خود را گزارش نماید و بین ۵ تا ۱۵ دقیقه به سووالات حاضرین پاسخ دهد. لذا تعداد اسلایدها را می توان بر اساس این وقت تنظیم کرد. معمولاً تعداد اسلایدهای مربوط به سخنرانی در این جلسات بین ۲۵ تا ۴۰ اسلاید می باشد.  لازم است که تمامی اسلایدها دارای شماره باشد تا اگر سووالی برای حاضرین پیش آمد بتوانند شما را به شماره اسلاید ارجاع دهند.

عناوین رایج در اسلایدها عبارتند از :

۱. شناسنامه گزارش: شامل عنوان، نام اساتید راهنما، مشاور، دانشجو و تاریخ دفاع است. برای ارایه آن در یک اسلاید می توان از صفحه شناسنامه پایان نامه استفاده کرد.

۲. مقدمه: شامل توضیحات مقدماتی برای ورود به بحث است. برای ارایه آن در یک اسلاید می توان از مقدمه فصل یک استفاده کرد. ۳. بیان مساله: شامل چرایی انتخاب موضوع و بیان مساله اصلی برای تحقیق است. برای ارایه آن در یک اسلاید می توان از بیان مساله در فصل یک استفاده کرد.

۴. ضرورت و اهمیت تحقیق: در یک اسلاید و به کمک این بخش در فصل یک تهیه می شود.

۵. اهداف کلی و وی‍ژه: از اهداف تحقیق در فصل یک در یک تا دو اسلاید تهیه می شود.

۶. فرضیه یا سؤالات: از فرضیه ها یا سؤالات فصل یک در یک اسلاید تهیه می شود.

۷. ادبیات پیشینه: از فصل دوم در دو بخش داخلی و خارجی در دو اسلاید تهیه می شود.

۸. روش شناسی تحقیق: شامل روش تحقیق، جامعه و نمونه،‌ معرفی روش نمونه گیری از فصل سوم و در دو اسلاید تهیه می شود.

این فایل به صورت پاورپوینت و word قابل دانلود میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا