مطالب معماری

دانلود مطالعاتی در مورد ساختمان‌ها

ساختمان‌ها
کارگزاران معاملات املاک دفاتر مرکزی سبز (محیط زیست) در پایتخت تاسیس می‌کنند. در مارس ۱۷۹۱ پیر چارلز لانفانت شروع به بررسی سرزمین خود که نهایتآً پایتخت شد. برای مرتب کردن اماکن مهمی مانند یادمانی (ساختمانهای یاد بود) ساختمان کنگره، ساختمان ریاست جمهوری (نام اصلی کاخ سفید) لنانفت سامانه خیابانهایی را مرتب می‌کرد که خیابانهای سنتی، شبکه شهری را به طور قطری قطع می‌کردند. طرح او به واشنگتون، چیده مانی منحصر به فرد داد که این ویژگی را به هیچ وجه با گذشت زمان از دست نداده است.
تقاطع های زاویه‌دار شهر بلوک‌های شهری غیر معمولی را ایجاد کردند که این بلوکها مشکلات زیادی را برای معماران به وجود آورده است. یک نمونه از این موارد بلوک سه گوشی است (مثلثی) که در شمال غربی شهر کاپیتول آمریکا قرار دارد. که الان مزین به دفاتر مرکزی موسسه ملی کارگزاران معاملات املاک می‌‌‌باشد. معماران، مهندسان، تولید کنندگان و پیمانکاران در طراح و ساخت این ساختمان سه گوش منحصر به فرد همکاری نزدیکی داشتند. این ساختمان که با ؟؟ منحنی شکل و شیشه آبی رنگ از سایه ساختمانها تمیز داده می‌‌شود، برای استفاده بهینه از فضا طراحی شده است. معماران و مهندسان این ساختمان را طراحی کردند تا بهترین استفاده ممکنه را از فضایی به مساحت ۶۳۶ متر مربع که سابقاً توسط موسسه گاز تصرف شده بود بنمایند.
آسمان خراشهای پیشنهادی، که قرار هستند از مصالحی چون آهک و شیشه ساخته شوند، دارای چیدمان سه تایی، بن مایه‌های کلاسیک، و معماری پیچیده هستند. ساختمانی که توسط معمار انگلیسی به نام روبرت آدام طراح شد و مانند یک ستون عظیم است که از پایین دارای عمارت‌های بزرگ و از بالا به یک هرم منتهی می‌شود. دیگر معمار انگلیسی، جان سیمپسون، یک ساختمان ستون مانند طراحی کرده که در قسمت فوقانی یک معبر زیگوراتی با مجسمه‌هایی کلاسیک در اطرافش دارد و ارتفاع ۶۰ فوتی آن با شیشه پوشیده شده است.
هگنت می‌گوید: « ساختمانهای کلاسیک پیشنهادی خیلی کمتر از ساختمانهای مدرن، و حتی معماری داخلی دفاتر مدرن، هزینه بر هستند. بسیاری از سرمایه گذاران و مدیران که واحدهای خود را در آسمان خراش‌ها اجاره می‌دهند، در خانه‌های مدرن هم زندگی‌ می‌کنند، چون از این سبمک کلاسیک خوششان نمی‌آید».

دانلود رایگان از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا