مطالعات اولیه پروژه

دانلود مطالعات اولیه شهرستان سرپل ذهاب محصولی از معماری بنا

دانلود مطالعات اولیه شهرستان سرپل ذهاب محصولی از معماری بنا

دانلود مطالعات اولیه شهرستان سرپل ذهاب محصولی از معماری بنا

برر سی موقعیت شهرستان سرپل ذهاب در استان

شهرستان مورد مطالعه ( سرپل ذهاب ) بر طبق آخرین تقسیمات سیاسی ، دارای فرمانداری کل بوده و شامل یک بخش می باشد. مرکز این شهرستان (وبخش) شهر سرپل ذهاب است.این شهرستان شامل هفت دهستان بوده که عبارتنداز:1-دهستان سرقلعه به مرکزیت روستای تپه رش 2-دهستان جگیران به مرکزیت روستای گرده نو 3-دهستان پشت تنگ به مرکزیت روستای بزمیرآباد4-دهستان دشت ذهاب به مرکزیت روستای میرمیرو5-دهستان حومه سرپل به مرکزیت روستای قره بلاغ6-دهستان بشیوه پاطاق به مرکزیت روستای ریزه وند7-دهستان قلعه شاهین به مرکزیت روستای ترک ویس.

طول و عرض جغرافیایی شهرستان سرپل ذهاب

شهرستان سرپل ذهاب بین 34 درجه و15 دقیقه و 34 درجه و 50 دقیقه عرض شمالی و45 درجه و 40 دقیقه و 46 درجه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ قرار دارد .
شهرستان سرپل ذهاب در شمال استان کرمانشاه قرار گرفته که از شمال به شهرستان جوانرود ،از جنوب به شهرستان گیلانغرب،از شرق به شهرستان اسلام آباد غرب و از غرب به شهرستان قصرشیرین و کشور عراق محدود شده است . وسعت این شهرستان از لحاظ تقسیمات سیاسی جدید در حدود 1181 کیلو متر مربع است که 6/4 درصد وسعت استان را شامل می شود.

جمعیت شهرستان سرپل ذهاب

براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس ومسکن 1375و تقسیمات سیاسی جدید سال 1381 جمعیت شهرستان 81624 نفر بوده است که از این تعداد 43944 نفر آن مرد و 37680 نفر آن زن می باشند.بدین ترتیب نسبت جنسی شهرستان 6/116 مرد به ازای هر 100 زن می باشد.

از کل جمعیت شهرستان 27418 نفر آن در نقاط شهری و 51625 نفر در نقاط روستایی سکنی دارندو 1581 نفر نیز به صورت غیر ساکن در شهرستان وجود دارند.یعنی حدود 6/33 درصد جمعیت این شهرستان در کانونهای شهری ساکن بوده اند.تعداد خانوارهای ساکن شهرستان 13944 نفر ذکر شده است که 5310 خانوار در کانونهای شهری و 8379 خانوار در نقاط روستایی شهرستان سکونت دارندو255 خانوار به صورت غیر ساکن می باشند.بدین ترتیب بعد خانوار شهرستان ، کانون های شهری و نقاط روستایی به ترتیب 8/5 ، 2/5 و 2/6 نفر می باشد. نسبت جنسی در کانونهای شهری و کانونهای روستایی شهرستان به ترتیب 5/103 و 125 به ازای هر 100 زن می باشد .

وضعیت پوشش گیاهی منابع طبیعی تجدید شونده شهرستان سرپل ذهاب

با توجه به شرایط آب و هوائی شهرستان سرپل ذهاب که داری دو اقلیم متفاوت یکی در غرب منطقه دارای اقلیم خشک و نیمه خشک شامل و دهستانهای سرقلعه ، جگیران ، حومه سرپل ، دشت ذهاب ، پشت تنگ و دیگری در دهستانهای بشیوه پاطاق ، دیره و قلعه شاهین که از اقلیم های نیمه خشک معتدل برخوردار هستند پوشش گیاهی منطقه تنوع زیادی دارد .

دانلود مطالعات اولیه شهرستان سرپل ذهاب محصولی از معماری بنا

این فایل دارای 12 صفحه به صورت فایل word میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


مطالب مشابه:

دانلود پاورپوینت معرفی هویت شناسی استان کرمانشاه

دانلود فایل کامل شناخت جغرافیایی استان کرمانشاه و مطالعات اقلیمی این منطقه

دانلود پاورپوینت معرفی حمام حسن خان در کرمانشاه

دانلود پاورپوینت مرمت سرای همدانی ها در کرمانشاه

دانلود پاورپوینت روستای چارزبر از توابع استان کرمانشاه

دانلود پروژه روستای شمشیر از توابع استان کرمانشاه


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا