سبک های معماریمعماران معروف

دانلود پاورپوینت معرفی معماران برتر معاصر جهان

1. فرانک گری

من بیشتر وقتم را صرف کارفرماها می کنم. زیرا معتقدم این کار ما را به پیش می برد و  آنها هم به آنچه که میخواهند ،   می رسند و از کار احساس رضایت می کنند. این روند باعث می شود آنها بدانند که شما مسائل آنها را می شنوید. همچنین این تعامل موقعیت ابداع را برای شما فراهم می آورد.فرانک  گهری

پروژه های معروف فرانگ گری

nExperience Music Project

–پروژه تالار تمرین موسیقی

  • یک جعبه چرک سیاه – در یک فرم موزیکال شهوت انگیز-وقف شده جیمی هندریکس-انجام شده توسط  پاول آلن

Vitra Design Museum

موزه طراحی ویترا

Guggenheim Museum Bilbao

موزه گوگنهایم بیلبائو

Gehry’s Disney Concert Hall

–تالار موسیقی دیزنی

  • این بنا بونکرهیل را در پایین شهر لس آنجلس پوشانده است.پوشش فولاد ضد زنگ آن زیر آفتاب کالیفرنیا میدرخشد .فرمهای بلندتر کش آمده واز روی شهر سر برآورده اند در حالی که فرمهای کوتاهتر به سمت پایین خم شده اند.

Wiseman concert hall

–تالار موسیقی وایزمن

مصاحبه کننده کریستن کیسر

عکاس: توماس میر و فرانک گهری

این مصاحبه گفتگویی با فرانک گهری در مورد استفاده از عنصر نور در کارهای وی است( این مصاحبه دومین سری از مصاحبه های با معماران است که بوسیله کریستن کیسر انجام می شود

ساختمانهای گهری پر از حرکت و حرارت هستند . نام فرانک گهری تداعی کننده فرمهای آزاد و زوایای کج است

ساختمانهای وی بخاطر تفکر گهری در مورد نور و حرکت و گردش آن در ساختمان ،همیشه احساسی از حرکت را دارا است

در طی سالهای 1964 ، گهری در سقف ساختمان دانزیر ( استادیوی اقامتی ) نیز سوراخها و شکافهایی را در حجم ساختمان برای تلفیق نور سرد و گرم منطقه تعبیه کرد

2. نورمن فاستر

  • نورمن فوستر
  • پروژه ها
  • تصاویر
  • اطلاعات بیشتر

New Parlement of Germany (Reichstag

–پارلمان جدید آلمان

tele Communications tower

–برج مخابراتی

Under Ground Station of Canary Wharf

–ایستگاه زیرزمینی کناری وارف

Micro electronic Park

–پارک میکرو الکتریک

Essex Terminal

–ترمینال اسکس

International earport of Chek Lap kok

–ترمینال بین المللی چک لپ کک

رایشتاگ            

نورمن فاستر یکی از نام اورترین معماران عصر حاضرازچهره های شاخص سبک اکو-تک است.  طرح وی برای بازسازی رایشتاگ ( پارلمان جدید المان) در برلین در سال 1993 به عنوان برنده اول اعلام شد.

فاستر در طرح خود برای رایشتاگ سعی کرده است که از فضای بلااستفاده زیر گنبد به عنوان سکویی برای تماشای محیط اطراف و تالار مجلس و هم چنین جهت انتقال نور طبیعی به فضای تالار و هدایت هوای گرم ساختمان به خارج بنا استفاده کند.

نور مورد نیاز تالارمجلس رایشتاگ از طریق گنبد شیشه ای بالای آن تامین می شود.

برج مخابرات ،  کولسرول ،  بارسلون

فاستر در این طرح ، جنبه هایی چون خلاقیت و نوآوری سازه ای ، اصالت فرم ، بیشترین بازده و کمترین تاثیرگذاری ( بر بستر پیرامون ) را با هم ادغام کرد و بدین گونه توانست نماد جدید و منحصر به فردی برای این پایتخت در آستانه ی برگزاری مسابقات المپیک 1992 به وجود آورد .

این برج ظریف و شفاف با ارتفاع 228 متر در رشته تپه های شمالشرق قرار دارد و برای هر فردی که از طریق دریا یا به صورت هوایی وارد شهر می شود خودنمایی می کند .

این برج برای یک بدنه ی بتنی و مرکزی قرار گرفته که تکیه گاه این بدنه نیز بر روی یک پایه ثابت مرکزی قرار می گیرد و امکان دسترسی لازم به تاسیسات فنی و خدماتی را فراهم می سازد.

3. پیتر آیزنمن

پیتر آیزنمن به عنوان بانی طرح فلسفه فولدینگ در حوزه معماری واژه (فرم ضعیف ) را مطرح کرده است .فرمی که قابل انعطاف است و خود را با شرایط محیطی وفق می دهد.

پیتر آیزنمن در طرح مرکز هنرها در دانشگاه اموری در شهر آتلانتا در1993 با توجه به شرایط فیزیکی سایت و پارکینگ چند طبقه موجود درمحل لایه های مختلف ساختمان را به صورت انعطاف پذیری  (همانگونه که درطرح فلسفه فولدینگ مطرح می کند ) در کنار هم قرار داده است.

4. زاها حدید

Contemporary Arts Center

–موزه هنرهای معاصر

  •  جلوه بیرونی ساختمان خود یک هنر نوین است وطراحی ان بر اساس حرکت مردم در  شهر شکل گرفته استو در صدد بوده است تا شمایی از تراکم شهری و زندگی فرهنگی را به تصویر بکشد فضای حال ورودی کاملا باز وشفاف است وتعریف جدیدی از یک میدان یا فضای شهری که به سوی شهرآغوش کشیده است.نمای آن ترکیبی از بتن و شیشه و پانل فلزی است وتراکم شهری را در آن   می توان مشاهده کرد.

Vitra fire station

–ایستگاه آتش نشانی ویترا

  • اولین پروژه اجرایی زاها حدید آتش نشانی ویترا در ویلم راین آلمان می باشد.نسبت کوچک ساختار فضاهای سرویس دهنده به عنوان مثال یک ویترین با شکلها وزاویه های غیر معمول ،انتقادات وتحسین معماران را درایده کارهایش درپی داشت.
    در طراحی ویترا معمارانی چون تاداوآندو (طراحی غرفه نمایشگاهی) فرانک گری(طراحی موزه) و الوارو سیزا(عمارت تولیدات) شرکت داشتند.

5. تاداو آندو

 

Garden of Fine Arts

–باغ هنرهای زیبا

  • پروژه به صورت باز طراحی شده است تاباقدم زدن در باغ به تماشای اثرهای هنری پرداخته شود.

Chikatsu-Asuka Historical Museum

موزه تاریخ ازاکا

6. سانتیاگو کالاتراوا

هندسه  شالوده و مبنای ادراک معماری است.  من از طریق هندسه به اثر خود دست می یابم. در شناخت جهان معماری، زبان هندسه مانند زبان سازه اهمیت دارد. هر دوی آنها در کنار خواص مصالح و عالم طبیعت، برای من سرچشمه های زاینده و مهم الهام هستند.

معرفی اثر سانتیاگو کالاتراوا

Milwaukee Art Museum

–موزه هنر میلواکی

  • موزه میلواکی شامل پل ،پاویون مرکزی ،تراس جنوبی ونمایشگاه است که به عنوان اولین کار او در امریکا است. پاویون مرکزی به عنوان قلب پروژه محسوب می گرددکو در سمت راست آن تراس جنوبی در سمت چپ آن نمایشگاه وروبرو دریاچه قراردارد.سقف به صورت مثلثی شکل واستراکچری به صورت لوزانژه داردکه به صورت مخصوصی پوشیده شده است.همین امر ساختمان رابه صورت های تک معرفی می کند.

Lyon-Satolas TGV Station

–لیون ایستگاه

  • ایستگاه ساتالوس لیون پایانه ای است که فرودگاه را به شهر لیون درمسیری به طول 30 کیلومتر به سمت جنوب ارتباط می دهد بالغ بر چهل متر بلندی استیل وبتن اشاره می کند به استعاره از پرنده ای که بالهای خود را گسترده است . در ابتدا هال بزرگ به شکل جنا غی قرارگرفته است .جفت کمانهای مرکزی خط سقف به شکل ستون فقرات هستند وسقف آن با عناصر فلزی و شیشهای پیش ساخته می باشد.

Campo Volantin Footbridge

–پل عابر پیاده کامپو والنتین             

  • این پل عابر پیاده   در شهر بیلبایو اسپانیا توسط کالاتراوا طراحی شده است که درآن فلزی منحنی ومورب که کابلهایی کششی به آن متصل شده است بر روی رودخانه امکان عبور عابرین پیاده وتماشای موزه گوگنهایم فرانک گهری در شهر بیلبایوکه موازی با آن ساخته شده است فراهم می سازد.درطرح های کالاتراوا یک عدم تعادل آشکاریا ترجیجا احساس حرکت بوسیله درخشش سازه پدیدار میشود              .

7. تام ماین

8. آلوارو سیزا

Santa Maria Church

–کلیسای سانتا ماریا

  • یکی از شاهکارهای سیزا کلیسای مارکو دی کانا ویزس است.
  • فضایی که او تعیین کرده است یک بعد روحانی به روشنایی است (مارک دبویز) .کلیسای سانتا ماریا در مارکو دی کانا ویزس بخشی از چندین قسمت ترکیب یافته است که با هم دریک مرکز محله طراحی شده اندوفرم یک میدان شهری کوچک می باشد.

Rectory Buildin

–ساختمان رکتوری

  • این پلان با تاکید برتمایز پلان از فضای باز طراحی شده است.درساختمان رکتوری پنلهای شیشه ای درها طول راهروها راروشن می کندونور مصنوعی اغلب غیر مستقیم است.

9. ماریو بوتا

موزه هنر ماریو بوتا در کالیفرنیای آمریکابه اسم اس اف موما به معنای تزیینات هنری روی ظروف سفالین  ودارای ترکیبی متقارن از راه راه های عمودی و مورب می باشد ود رساخت ان از آجر به رنگ سفال قرمز استفاده شده است .

10. ای.ام . پی

موزه-هللویا

  • در طراحی این موزه ترکیب شیشه بااجسام گوناگون راداریم که در زمینه ای از آب استقرار یافته است.

11. زوی هکر

Spiral Apartment House

–خانه حلزونی

  • شاخص آفتاب که به صورت آرایشی و  زیینی در یک استوانه مرکزی ساخته شده است

The Heinz Galinski School

–مدرسه گالینسکی

درزبان یهودی این مدرسه به خانه کتاب نامیده می شود مدرسه یک شهر داخل یک شهر است و خیابانهای آن همدیگر را در میدان ملاقات می کنند ومیدانها همان حیاطها هستند.استفاده از بتن ساده وموج دارکردن آلومنیوم وپنجره های استانداردوپنجره های سقفی از ویژگیهای این مدرسه است.

12. آراتا ایسوزاکی
13. کیشو کوروکاوا
14. کوپ هیمل بلاو
15. نیکولاس گریمشاو
16. ریچارد راجرز
17. فرشید موسوی و آلخاندرو زاوراپولو
18. دانیل لیبسکیند

توجه :این فایل شامل ۲۴۹ اسلاید میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا