پروژه های درسیمطالعات اولیه پروژه

دانلود پاورپوینت تحلیل نمونه خارجی مدرسه معماری

جان هیدک:

استاد مدرسه کوپر یونیون بود – 10 سال تدریس کرد – حدودا 20 سال رئیس آن بود تا آخر عمر. (2001 فوت کرد) او تاثیر زیادی بر روی دانشجویان معماری گذاشت از جمله دانیل لیبسکیند از شاگردان او بود. شیگرو بان و بهرام شیردل از شاگردان او بودند. او بحثی مطرح کرد تحت عنوان معماری معماری یا همان علم معماری یا رشته معماری. او معتقد بود رشته چیزیست که ما از طریق تحقیق و پژوهش می توانیم آن را به دست آوریم و در نقطه مقابل حرفه معماری قرار می گیرد. حرفه کاری است که یاد می گیریم از طریق تکرار آن را ادامه می دهیم و به تحقیق دست نمی زنیم و این جدای از رشته معماری است. او بحث تئوری را در مدرسه کوپر یونیون بسیار جدی پی می گرفت.

خصوصیا معماری مدرسه کوپر یونیون

این ساختمان در پوسته فولاد ضد زنگ پیچیده شده است.
راهروی گسترده 6 متری مارپیچ دراطراف دهلیز مرکزی در نظر گرفته سده ایت برای دسترسی بین مکان جلسه و گفتگو ها میان رشته ها.
توقف اسانسور های اصلی ساختمان فقط در طبقه اول و پنجم و هشتم به افزایش فعالیت های فیزیکی دانش اموزان کمک کرده.

در داخل ساختمان باید به گونه ای طراحی شده که روابط بین 3 مقطع تحصیلی که در آن قرار دارند به خوبی بر قرار شود (این 3 کالج پیش از این جداگانه قرار داشته اند )هسته عمودی در قلب ساختمان به عنوان فضایی مرکزی برای مبادله رسمی اجتماعی و فکری و نمونه خلاق در ساختمان جدید نمود پیدا کرده.
امواجی که ساختمان ایجاد شده است به وسیله چهار طبقه ما را به بلندای اسمان می رساند و پیازای عمودی که حکم قلب ساختمان را دارد فضایی برای مطالعات و فعالیت های مانند ان است.

فیزیکی و بصری ساختمان نفوذ کمک می کند تا ادغام کالج را در محله خود است. نمای شفاف در سطح خیابان، دعوت محله برای مشاهده و شرکت در شدت از فعالیت های موجود در بسیاری از توابع عمومی (از جمله فضای خرده فروشی و یک نمایشگاه لابی) در سطح زمین واقع شده است، و گالری دوم و یک سالن 200 صندلی از خیابان می توان به راحتی در دسترس است.
ساختمانی با رعایت اصول معماری پایدار وانرژی کارامدوبا مصالح فولاد و شیشه پوسته ای مطلوب در ساختمان طراحی شده است
عملکرد ساختمان از طریق کنترل نور روز ,مصرف انرژی وتویه طبیعی گزینشی است (به مقتضای زمان از انها استقاده خواهد شد)
نمای دو پوسته اجازه می دهد تا برای افزایش عملکرد و ترکیب پویا در سطوح مختلف از پانل های قابل تغییر و نمای های متفاوت و متنوع استفاده کنیم ونیزباعث کاهش هجوم تابش گرما در تابستان وکنترل دمای محیط داخلی خواهد شد.

امکانات موجود در این مدرسه شامل:

در این مدرسه تلاش شده است تا فضای کار و تمرین مناسب برای تحصیل دانشجویان در اختیار ایشان قرار گیرد. بیش از 4 هزار متر مربع، کارگاه برای استودیوهای معماری در نظر گرفته شده که این موضوع باعث می شود هر دانشجویی بتواند میز ترسیم و فضای کار مخصوص به خود را داشته باشد ضمن آن که از امکان وجود رایانه و نرم افزارهای کامپیوتری بهره می برد. در استودیوهای معماری، کنترل و پیشبرد پروژه با استفاده از ابزار ترسیم دو بعدی، سه بعدی، مدل سازی و ساخت انیمیشن (تصاویر متحرک) تحت نظارت اساتید انجام می شود و تمامی استودیوها مجهز به ابزار نمایش تصویر، اینترنت و شبکه داخلی هستند.

نتیجه گیری:

هدف اصلی سیستم آموزش در این مدرسه آن است که بتواند معمارانی را تربیت کند که دانش و مهارتشان بر اساس فهم ژرف و درستی از مسائل اجتماعی، زییبایی شناسی و تکنولوژی محیطی شکل گیرد. در طول دوره پنج ساله آموزش معماری بر ارتباط میان معماری و دیگر رشته های خلاقانه تأکید می شود. دانشجویان تشویق می شوند که به قدرت و مهارت بیان خودشان (افکار و عقایدشان) دست یابند و آن را با ابزار گفتاری و بصری ابراز کنند.

این فایل دارای 46 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا