مطالعات اولیه پروژه

دانلود پاورپوینت تعریف کانسپت در معماری

با تعریف ساده می توان گفت کانسپت ها ایده هایی (Ideas) هستند که عناصر گوناگونی در یک جا گرد هم میآورند. این عناصر گوناگون ، در متن این نوشتار؛ تفکرات ، تصورات و مشاهدات هستند.
در معماری کانسپت ، مسیری است که طی آن نیازهای فیزیکی ، شرایط محیطی و باورها به هم می پیوندند و به این ترتیب کانسپت ها بخش مهمی از روند طراحی معماری را شکل می دهند
اساس تعریف کانسپت در معماری در چکیده ترین صورت خود «تفکر به زبان فرم و فضاست.روش و زبان معمار برای تبادل اندیشه با دیگران زبان معماری است و چگونگی شکل گیری اندیشه ی معمار در زبان معماری ،کانسپت معماری است.
با توجه به این تعریف اساس کار معمار خلاقیت هنرمندانه است.کانسپت معماری پرارزش ترین بخش از کار معماری قلمداد می شود،وملاک اصلی قدرت و ضعف معماری امروز در جهان به شمار می رود.لازم به ذکراست که لزومی بر پیچیددگی وعمق در کانسپت معماری نیست.چه بسا کانسپت های ارزشمندی که برایده های خیلی ساده بنا شده اند.
مترادف هایی برای واژه ی کانسپت
۱-اندیشه های معمارانه
۲- نگاره ها
۳ – ایده های فراسازمانده ،
۴- سارتی
۵- ایکمن
۶- مترجمان بی واسطه

کانسپت و طراحی معماری

شکل گیری کانسپت پدیده ای خود به خودی نیست بلکه نیازمند تلاشی متمرکز برای گرد آوری و ترکیب مسائل مختلف است. گردآوری این مسایل کاری هوشمندانه است کاری که به عقیده بسیاری از طراحان ، معماران ، منتقدان نویسندگان هنرمندان متشکل از ۱۰ درصد الهام و استعداد و ۹۰ درصد پشتکار و سخت کوشی است. شکل دهی کانسپت برای بسیاری کاری نا آشنا است. همچنین دانشجویان اندازه فراگیری و درک سایر مباحث طراحی در این مورد با سختی مواجه اند. در زمینه تقویت مهارت کانسپت سازی سه مانع اصلی وجود دارند. اولین مانع مربوط به چگونگی برقراری ارتباط . دومین مانع مربوط به کمبود تجربه و سومین مانع مربوط برقراری سلسله مراتب هستند

توجه :این فایل شامل ۴۳ اسلاید میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا