طراحی دکوراسیون داخلیعناصر و جزئیات ساختمانی

دانلود پاورپوینت خانه سازی انعطاف پذیر (SOFT WALL)

در مورد طراحان

استفانی فوریست و تودمک آلن که مالکین شرکت Macallen + Forsythe هستند، که از سال ۱۹۹۶به طراحی در مورد استودیوها پرداخته اند و اخیراً در ونکوورکانا را برپا شده است. پروژه های اولیه آنها ، قبل از دریافت فوق لیسانس معماری در مورد خانه های مسکونی در کانادا و آمریکا بوده است که در ساخت آنها هم نظارت داشته اند. این پروژه ها برنده جوایز بین المللی زیادی شده اند و در بسیاری از کتب و مجلات دنیا چاپ شده اند.
این شرکت دارای تجربه فراوان در طراحی معماری است و لذا همواره نیاز به ایده های جدید در کارشان دارند، و این ایده ها باید از ذهن به دستها منتقل شده و دوباره برگشت شود و ایجاد فضا و تجربه کند. طراحان این شرکت در مورد طراحی مبلمان و اشیاء حجیم تر ، طراحی مناظر و چشم اندازهای شهری نیز نقش دارند. طراحی محصولات به آنها اجازه می دهد که مستقیماً تجارب خود را به مصالح منتقل کنند و همواره در حال تحقیق و تلاش هستند. کار در ابعاد کوچکتر باعث ارتقاء سطح تجارب و عملکرد این شرکت شده است. طراحی مبلمان منازل باعث ایجاد چشم اندازی جدید در این عرصه شده است.

نظریه MOLO یا SOFT (خانه سازی انعطاف پذیر)

بدنبال راه حلی بدیع و جدید برای کمبود مسکن است. این راه حل مبتنی بر استفاده از چندین اطلاق تکی قابل اتساع ( باز شدن ) می باشد که درون ساختمانهای فعلی قرار می گیرند. اولین مورد آنها در نیویورک امتحان شد. هنگامی که مورد استفاده قرار نگیرد، می توان آنها را به هم فشرده و یک فضای وسیع ایجاد کرد. این پروژه ، یک پروژه غیر انتفاعی است که در حالت تکمیل است.

سیستم اتصال SOFTWALL

راهی مؤثر برای اتصال مصالح مسطح و صاف به SOFTWALL و یا SOFTBLOCK اخیراً MOLO سیستم ساده ای را برای اتصال مصالح مسطح و سبک ( مثل کاغذ، پارچه، عکس، تخته سه لا و …. ) به سافت وال ابداع کرده است و برای این کار از گیره های مغناطیسی قوی ( مغناطیسهای آهن، بُر، نئودایمیوم ) استفاده می کند. برای سافت والهای کاغذی، توصیه می کنیم از بالهای عمودی در کنار آنها استفاده گردد. ( برای نوع کاغذ ). برای تخته های فوم، مغناطیسها را باید در پشت تخته ثابت کرد.

سافت چیست- SOFT

سافت، محصولی است که بطور دینامیک باعث تغییر شکل و حالت فضای آزاد، به فضاهای درونی متعدد می شود و اینکار را به شیوه ای انعطاف پذیر و موقتی انجام می دهد. با استفاده از ساختار ویژه انعطاف پذیر و قابل اتساع (باز شدن) آنها، می توانند فضاهای صلب و یا تغییر ارتفاع ( برای نشیمن ) را ایجاد کنند. طراحی آنها به گونه ای است که مواد آنها قابل بازیافت و استفاده مجدد باشد و لذا به عنوان راهی ارزان، نیازها را برآورده سازد. با اینکه از مصالح سبک وزن و نرمی مثل کاغذ و پارچه تشکیل شده اند، دارای قدرت ارتجاعی خوبی بوده و به صرفه هستند.
سافت وال یک پارتیشین قائم است که آزادانه قابل اتساع تا 6 متر هم می باشد. برای سهولت حمل و نقل می توان آنها را تا حد cm 5 فشرده کرد و به شکل پتو در آورد. دارای ارتفاعی متغیر تا حداکثر 3 متر هستند.

محصولات تولیدی و مشخصات

SOFTBLOCK ها: بلوکها یا قطعات نرم را می توان از طریق پانلهای انتهایی مغناطیسی به هم متصل نمود تمام سافت بلاکهای می توانند از نظر طولی تا 20 فوت = 6 متر باز شوند و به ارتفاع حداکثر 3 متری روی هم قرار بگیرند. اگر ارتفاع بیش از 6 فوت = 8/1 متر باشد تنها از قطعات ضخیمتر ( 45 سانتی متری ) باید استفاده کرد تا استحکام لازم را داشته باشد. تمام سافت بلاکها را می توان مجهز به قسمتهای پنجره مانند یا قفسه مانند نمود. اشیاء سبک را می توان مستقیماً روی آنها قرار داد، ولی اشیاء سنگین تر را باید روی قسمت مخصوص ( طبق مانند ) قرار داد تا وزن آن به سطح بزرگتری وارد شود.
یک (( جا گلدانی )) نیز وجود دارد که در کنار قسمت لانه زنبوری شکل قرار دارد و می توان گلها را در آن قرار داد.
تمام ساخت بلاک ها طوری طراحی شده اند که در دراز مدت بطور انعطاف پذیر قابل استفاده باشد، البته جنس مواد از نوع 100./. قابل بازیافت می باشد.

نشیمن گاههای پارچه ای Soft seating textile)

از مواد با دوام غیر بافتنی ساخته شده اند. جنس سطوح آن حا لت محکم دارد که به مروز زمان و پس از مدتی استفاده تا حدی حالت مکسر پیدا می کند و قدری نرمتر می شود که حالت منحصر بفردی ایجاد می کند. این قطعات به آسانی باز شده و به سادگی توسط اتصالات مغناطیسی می توان آنها را روی هم قرار داد و حالت ظاهری دینامیک و جذابی به آنها داد و یا هنگامی که از آن استفاده نمی شود، بسادگی جدا شده و کنار هم قرار می گیرند. در برابر آب مقاوم هستند ( واترپروف) لذا می توان هم در محیطهای سر بسته و هم در محیطهای آزاد به راحتی از آن استفاده کرده از نظر آتش سوزی و انتشار آتش و دود جزء (( رده A )) به شمار می آیند.

نشیمن گاه نرم پارچه ای:

: به شکلهای انعطاف پذیر و ابعاد مختلف مانند کارهای قبلی اما سبکتر و از جنس پلی اتیلن ضد آب می باشد. مانند نوع کاغذی ، هر واحد لانه زنبوری شکل دارای انتهای مغناطیسی و پانلهایی است که 2 یا 3 قسمت را به هم وصل می کند و انتهای آزاد را می توان به شکل صندلی درآورد و روی آنها نشست. ماهیت انعطاف پذیر و قطر بزرگتر قسمتهای آن ( قسمتهای باد بزن مانند ( اجازه می دهد براحتی روی هم خم شوند و روی یکدیگر قرار می گیرند. می توان آنها را به دیوار تکیه داد و شکلهای جالبی برای قسمت پشتی پدیدآورد.

توجه :این فایل شامل ۹۶ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلودمستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا