دانلود های رایگانعناصر و جزئیات ساختمانی

دانلود پاورپوینت رایگان معرفی بررسی انواع درز ها در ساختمان

۱_درزهای حرکتی(انبساط_انقباظ)
۲_درزهای اجرایی(ساخت)

درز انبساط Expension Jonint

برای جلوگیری از خرابی های ناشی از انبساط وانقباض ساختمان های فلزی در مقابل گرما وسرما یاجلوگیری از منتقل شدن بار ساختمان قدیمی مجاور به ساختمانی که جدید احداث می شود همچنین موقعی که ساختمان بزرگ است واز چند بلوک متصل به هم تشگیل می گردد باید در محل مناسبی از درز انبساط استفاده نمود.
اگر ساختمان طویل فلزی دارای درز انبساط نباشد،ازدیاد طول ستون انتهایی را به سمت بیرون به شکل غیر شاقولی در می آورد،که این مورد موجب ترک برداشتن وحتی جداشدن دیوار ها از اسکلت فلزی،ودر پوش های ایرانیت موجب خرد شدن ورق های ایرانیت می شود.
حد اقل فاصله ای از ساختمان با اجزای ساختمانی که باید در آن درز انبساط در نظر گرفته به نوع ساختمان،تعداد طبقات آن مصالح مصرف شده وآب وهوای محل احداث ساختمان بستگی دارد.
وجود بند انبساط در ساختمان های طویل فلزی در هر دوامتداد یعنی هم در ضلع طولی وهم در ضلع عرضی الزامی می باشد. در کلیه ساختمان های فلزی که دارای طول بیش از۵۰متر باشند،باید در طول ساختمان از درز انبساط استفاده نمود،این اندازه مربوط به ساختمان های فلزی بدون پوشش محافظ با حداکثر طول۵۰متر ودر ساختمان های فلزی با پوشش محافظ ودر حالت خاص حداکثر باید برابر۱۰۰متر باشد.برای پوشاندن وپرکردن فواصل درز انبساط باید از مواردی که دارای قابلیت ارتجاعی می باشند،استفاده نمود. فاصله درز انبساط به هیچ عنوان نباید با مصالح بنایی یا ملات پر شود.
فاصله بین بند انبساط بین دو فنداسیون حدود ۵سانتی متر در نظر گرفته می شود ومعمولا محل درز انبساط با یونولیت وچوب پنبه پر می شود.
اگر در موقع استقرار اسکلت فلزی، ستون هایی که در مجاورت درز انبساط می باشند،به طور موقت توسط قطعات فلزی متصل شده باشند،پس از استقرار،باید این اتصال بریده شوند تا ساختمان توسط درز انبساط از قسمت مجاور خود جدا گردد.

_ معرفی بند انبساط در دیوار

پس از اجرایی درز انبساط در فنداسیون، امتداد آن در دیوار آجری میان دو ستون فلزی نیز به اندازه ۵سانی متر رعایت می شود. در دوطرف بند انبساط در دیوار،نبشی وصل می شود وروی دو نبشی ورقر آلو مینیوم که از یک طرف آزاد واز طرف دیگروصل بر نبشی می باشد،متصل می شود.این بند تا سقف ادامه پیدا می کند وباید دقت نمود تا مسیر بند تا بالا کاملا خالی باشد.در دیوار های با پوشش ورق ایرانیت نیز باید دقت نمود اتصال کرپی، در ناحیه اورلپ در ورق ها انجام نشود،زیرا این مورد از حرکت دو ورق جلوگیری می کند.

این فایل دارای ۲۰ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا