بزرگان معماریدانلود های رایگان

دانلود پاورپوینت رایگان معرفی معمار لوکوربوزیه

لوکوربوزیه نام مستعار شارل ادوارد ژانره است . وی در سال ۱۸۸۷ در لاشائو دو فون سوئیس متولد شد .
لوکوربوزیه بیش از پنجاه سال در عرصه معماری مدرن فعالیت کرد و در عمر هفتاد و چند ساله خود دمی از معماری غافل نشد و تأثیر آثار و افکار او را در معماران بعد از به وضوح می توان دید.
در ۱۹۱۷ هنگامی که وارد پاریس شد , به طرفداری از عقاید نیچه برآمد و دوره فعالیت حرفه ای اش را آغاز کرد . یکی از ابتکارات او قطعات پیش ساخته استوانه ای شکل بود که در نماسازی ساختمان به کار می رفت با اینکه در این کار نیز مانند کارهای دیگر او موانعی به وجود آمد اما الزاماً به صور مختلف در بازسازی های بعد از جنگ به کار گرفته شد و به تولید انبوه رسید .
وی تا سال ۱۹۲۰ به نویسندگی مشغول بود . و از ۱۹۲۲ به نقاشی و معماری مشغول بود .
وی با آنکه هرگز آموزش رسمی از هیچ معماری نگرفت اما خود راهبر و معلم معماران بیشماری شد .
لوکوربوزیه با سفرهای مطالعاتی که به ایتالیا بالکان و استانبول داشت و نیز از طریق طرح دوستی با ژوزف هوفمان در وین و کارآموزی نزد آگوست پره در پاریس و پیتر بهرنز در برلین داشت توانست تجربه های فراوانی بدست آورد.
در ۱۹۱۸ با همکاری آمده اوزنفان , بیانیه کوبیسم را به رشته تحریر در آورد سپس در ۱۹۲۵ بیانیه نقاشان مدرن را به چاپ رسانید و این جنبش جدید هنری را نهضت پوریسم (ناب گرایی) معرفی کرد و متن ویراسته بیانیه را در مجله مشهور و انقلابی «L’Esprit Nouveau» ( روح زمانه ) از۱۹۲۰ تا۱۹۲۵ منتشر کرد.

این فایل دارای ۲۲ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری ینا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا