روستا

دانلود پاورپوینت روستای نظم اباد دهستان سده از توابع استان اراک

مقدمه
نظم‌آباد (اراک)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان اراک در استان مرکزی ایران است. در ۲کیلومتری جنوب اراک در بالای کوی صنعتی واقع شده است. این منطقه بر خلاف ظاهر خود دارای نشانه‌هایی از قدمت تاریخی بالایی است به گونه‌ای که آثاری از سنگ نگاره‌های تیمره در این منطقه قابل مشاهده است سنگ نگاره هنر نقاشی انسانها بر روی سنگ است در زمانی که توان نوشتن برای آنها فراهم نبوده است. البته شباهت زیاد سنگ نگاره‌ها در تمام دنیا با هم باعث شده است این احتمال نیز در نظر گرفته شود که ممکن است این سنگ نگاره‌ها توسط نیروهایی فرازمینی ایجاد شده باشند. یکی از دلایل ابراز این نظریه نوع شکل ظاهری اشکال و تشابه آنها در تمام دنیا و همچنین جسمی است این اشکال را بر روی سنگ سخت با چنین وضوحی طراحی کرده است
روستاها به عنوان اولین هسته های شکل گیری زندگی اجتماعی و مدنی بشردر طول تاریخ جایگاه ویژه ای داشته اند.در حقیقت بنیان قوانین اجتماعی در روستا ها شکل گرفته است.به همین جهت است که امروزه به درستی روستاهاراپدر شهرمینامند.
درایران نیزبه جهت قدمت تمدن بشری از پدید امدن روستاها چندین هزار سال میگذرد.در این زمان نسبتا طولانی روستاهای زیادی شکل گرفته بهتدریج رشد کرده وتبدیل به شهر های امروزی شده است. باصنعتی شدن جهان در معصومیه های اخیر وبه تبع ان ایران تمایل سکونت در شهرها افزایش یافته است تا جایی که بسیاری از روستانشینان با ترک محل سکونت خود به امید زندگی پرزرق و برق شهری واستفاده از امکانات ان به سوی شهرها سرازیر شده اند.
این امر موجب بر هم خوردن تعادل زندگی اجتماعع در شهر ها و روستاها شده و تبعات ناگواراجتمایی فرهنگی و اقتصادی فراوانی بر جای گذاشته است.
هم اکنون حدود ۳۰% از جمعیت ایران در روستاها سکونت دارند.این دستهاز مردم بر اساس نیازهای معیشتی واقتصادی خود اغلب بر پایه تولیدات کشاورزی ودامپروری به زندگی ادامه میدهند شکلگیری کالبدی فضاها والگویمسکن نیز به همین نحوبا مسایل مربوط به محیط طبیعی”نوع معیشت”شکل تولیدو سیر تکوینی زندگی اجتماعع روستاییان پیوند خورده و محیطی را پدید اورده که درترکیب با ویژگیهای اجتمایی بنیادهای خانوادگی سنت ها وعقاید در هر نقطه از کشور طراحی خاص یافته است به عبارت دیگر میتوان مسکن و معماری روستایی را به منزله طرز بیان قابل لمس و رویتی ازارزشهای مختلف اجتماعی و فردی و نیز از مفاهیم بنیادین معنوی و بالاخره شیوه زندگی انسانها دانست.این معماری در راستای پاسخگویی به همین نیازها توسط خود روستاییان طراحی و اجراشده است.
فهرست مطالب
۱- مقدمه ۱۳- ناهمواریها ۲۴- صنعت بازرگانی
۲- پیشینه تاریخی استان مرکزی ۱۴- آب و هوا ۲۵-۲۶- دامپروری
۳- نقشه اراک ۱۵- آب و هوای معتدل کوهستانی ۲۷- ویژگی تاریخی
۴- مراسم بیل گردانی محلات ۱۶- منابع آب ۲۸- فاصله شهرها
۵-۷ ارامنه اراک ۱۷- پوشش گیاهی ۲۹- خاک و آب
۸- جغرافیای انسانی ۱۸- زندگی جانوری ۳۰- تحفیقات دامی
۹- منابع اقتصادی ۱۹-۲۰- نژاد ۳۱-۳۲-
۱۰- موقعیت معیشتی ۲۱- وجه تسمیه
۱۱- مذهب ۲۲- زبان
۱۲- ویژگی طبیعی استان ۲۳- دین

توجه :این فایل شامل ۱۸۱ اسلاید میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا