عناصر و جزئیات ساختمانی

دانلود پاورپوینت سبک سازی با پانل های پوما مقاوم در برابر آتش

مقدمه:

با توجه به قرار گرفتن کشور ما برروی کمربند زلزله، همیشه این وحشت وجود دارد که در آینده نیز زلزله هایی به وقوع پیوسته و خسارتهای بیشتری به بار آورند، لذا استاندارد سازی فرآیند ساخت و ساز با رویکردهای مختلف ضرورتی است که لزوم اهتمام بدان برکسی پوشیده نیست.
گرچه بررسی نقاط تخریب شده در اثر زلزله مبین این امر است که ساختمانهای بتن آرمه ایکه براساس ضوابط و آئین نامه های ساختمانی تحت نظارت دقیق ساخته شده توانسته اند، در مقابل زلزله به خوبی مقاومت کرده، آسیب پذیری کمتری نسبت به سایر ساختمانهای سنتی و اسکلت فولادی داشته باشند، اما همین مطالعات درصد ساختمانهایی را که در آنها ضوابط و مقررات ساختمانی بدقت به اجرا درآمده باشند را بسیار کمتر از حد انتظار برآورده می کنند.

در واقع طرحی که مهندسان طراحی می کنند در عمل به اجرا در نمی آید. در واقع عدم نظارت برتولید بتن و اجرا و کنترل کیفیت، از جمله ضعف هایی است که در ساختمانهای بتنی وجود داشته و دارد. مثلاً در شرایطی که بتن ساخته شده به مدت 5 تا 7 روز نیاز به آب دارد در برخی مناطق کشور، بعلت خشک سالی در ساخت و ساز از آب برای عمل آوری بتن، کمتر استفاده می کنند و یا در مناطقی دیگر از کشور بعلت سرمای هوا و یخ زدگی، ساختماهای بتنی لاجرم از کیفیت و استحکام لازم برخوردار نیستند، این مشکلات و بسیاری دیگر از موارد، باعث شده که به اعتراف کارشناسان صنعت ساختمان، “در سراسر دنیا ، عمر سازه تا 80 سال است. اما در کشور ما متأسفانه این زمان به کمتر از 10 سال میرسد” . از طرف دیگر مستند به تحقیقات بعمل آمده و با فرض خوشبینانه و رعایت کامل استاندارد 2800 ساختمانهای اجرا شده در کشور بسیار سنگین بوده، بطوریکه برخی کارشناسان معتقدند که در کشور ما بار مرده هر مترمربع ساختمان بطور متوسط 400 تا 500 کیلوگرم بیش از معیارها و استانداردهای متداول جهانی است.

1- این بخش حاوی جزئیات عمومی در کاربرد پانل های “پوما” می باشد و برای اجرای هر ساختمان خاص مشاوره با کارشناسان با تجربه سازه در بکارگیری میلگردهای تقویتی در دیوار و سقف ساختمان اکیدا توصیه می شود.
2- جهت اجرای عملیات بتن پاشی در سقف جزئیات شماره 6 و 8 علاوه بر اخذ نظر کارشناس سازه و تعبیه میلگردهای تقویتی، حتما می بایستی پانل “پوما” با چوب بست مناسب از زیر مهار و ابتدا بتن پاشی زیر و سپس بتن ریزی روی سقف صورت گیرد.

 جزئیات اجرایی روش ساختمان سازی با پانلهای عایقدار « پوما »
جزئیات اجرایی روش ساختمان سازی با پانلهای عایقدار « پوما »
 جزئیات اجرایی روش ساختمان سازی با پانلهای عایقدار « پوما »
جزئیات اجرایی روش ساختمان سازی با پانلهای عایقدار « پوما »

1- نحوه استقرار “پوما” بر روی شناژ به عنوان دیوار خارجی در ساختمان های بیش تر از دو طبقه 7

2- نحوه استقرار "پوما" بر روی شناژ به عنوان دیوار داخلی در ساختمان های بیش تر از دو طبقه
2- نحوه استقرار “پوما” بر روی شناژ به عنوان دیوار داخلی در ساختمان های بیش تر از دو طبقه

2- نحوه استقرار “پوما” بر روی شناژ به عنوان دیوار داخلی در ساختمان های بیش تر از دو طبقه 8
3- نحوه اتصال دو قطعه پانل دیواری “پوما” 9
4- نحوه اتصال دو دیوار متقاطع جزئیات اجرایی روش ساختمان سازی با پانلهای عایقدار « پوما » 10
12- نحوه جاگذاری پنجره در پانل “پوما” 11
14- روش اجرای جداره مضاعف و عایق دار مخازن فلزی مواد با سیستم “پوما” 13
نتایج آزمایشها بر روی پنل های مشبک پوما 14

1- آزمایش بارگذاری عرضی 14

در این گزارش نتایج حاصل از آزمایش بارگذاری عرضی و بارگذاری فشاری نمونه های پانل شرکت پولاد مشبک ایستا بر اساس بخش E72-80 آیین نامه ASTM که به درخواست شرکت مذکور توسط آزمایشگاه سازه مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن انجام گرفته ارائه می گردد.

2- مشخصات پانل 

پانل های ساخته شده توسط شرکت پولاد مشبک ایستا شامل یک لایه پلی استایرن در میان دو لایه بتن می باشد که یک شبکه فضاییاز فولاد پیش ساخته جوش دو لایه بتن را به یکدیگر متصل می نماید. شبکه فولادی دو لایه پانل به صورت شطرنجی با ابعاد 50 در 50 میلی متر و قطر 5/2 میلی متر ساخته شده که دو لایه توسط مفتول های ارتباطی به صورت شکل ذیل متصل می شوند

2- آزمایش بارگذاری فشاری 16
سیستم های نوین ساختمانی 19

ابتدا تعریف مختصری از سیستم ساختمای 3D به آگاهی عزیزان می رسانم، صفحات 3D در ساختمان به عنوان دیوارهای باربر و جداکننده و سقف و کف ساختمان به طور دلخواه کاربرد دارد و شبکه مش بیرونی و داخلی صفحات (هر دو طرف) با بتن ریز دانه بتن پاشی می شود، ضخامت بتن در هریک از لایه های طرفین حدود 3 تا 4 سانتی متر می باشد، ساختمان های احداثی با 3D رفتار سازه ای جعبه ای شکل (BOX) دارند در این نوع ساختمان ها انتقال نیرو به صورت خطی انجام نمی شود، بلکه به صورت سطحی است، در ساختمان های با سازه تیر و ستون انتقال بار به صورت خطی است یعنی بار هر طبقه از طریق تیرها به ستون و از ستون به فوندانسیون منتقل می شود، در ساختمان های تیر و ستونی در هنگام وقوقع زلزله با تخریب سازه ای در هر یک از اجزا اعم از تیرها یا ستون ها تخریب کلی و فروریزی ناگهانی صورت می گیرد، اما در ساختمان های احداثی با 3D چنانچه در اتصال یک دیوار یا سقف یا کف تخریبی ایجاد شود سایر اجزاء بار وارده را تحمل می نماید و مانع از تخریب کلی ساختمان می شوند. اتصال ساختمان در سازه های اسکلت فلزی یا بتنی پیش ساخته موضعی و محدود است و به خصوص اگر ضعف جزئی در هر یک از اتصالات وجود داشته باشد در اثر نیروی جانبی، ساختمان را در معرض تخریب و آسیب جدی قرار می دهد، اما در ساختمان هایی که با روش 3D ساخته می شوند یکپارچگی اتصالات یکی از مهم ترین ویژگیهای این روش ساختمانی می باشد و همین موضوع توجه مهندسین ساختمان را به این روش جلب کرده است.

پانل های سبک دیوار و سقف 21
فرآیند انتخاب و انتقال تکنولوژی های ساخت 27
فاجعه ای به نام بیمه زلزله 31
سیستم نوین اجرای ساختمان با پانلهای سه بعدی ( 3DPanel ) 36
ایجاد اشتغال پایدار با بهره گیری از فن آوری نوین ساختمانی پوما 39
لیست قیمت پنلهای ساختمانی ” پوما ” با عایق پلی استایرن و شبکه های اتصال مربوطه 45

توجه :این فایل شامل ۵۰ اسلاید به صورت word میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا