بناهای تاریخیمطالعات اولیه پروژه

دانلود پاورپوینت معرفی باغ ارم شیراز

  • معرفی عمارت اصلی باغ

عمارت اصلی باغ ارم شیراز نمونه نسبتا کاملی از ساختمانهای اواسط دوره قاجاریهعمارت است . شیوه معماری عمارت باغ ارم شیراز که در دوره پادشاهی ناصرالدین شاه قاجار بنا گردیده با ویژ گی هائی که دارد همچون سایر بناهای همانند آن دوره پیروی از اصلوب معماری زندیه و صفویه است.

هشت باب اتاق هم در جنوب ضلع شمالی عمارت اصلی و چسبیده به آن قرار دارد. این مجموعه هشت اطاقی همان بار بندی است. این اتاقها در سالهای اخیر مرمت شده. در کنار در ورودی شرقی باغ نیز دو اتاق قرار گرفته که برای سکونت نگهبانان و خدمه ایجاد شده است . در پشت ساختمان اصلی یعنی در طرف مغرب باغ عمارت و محوطه اندرون قرار دارد . عمارت اندرون دارای دو سالن و پنج اتاق است .

  • سازنده و مهندس عمارت با شکوه فعلی باغ حاجی محمد حسن معمار شیرازی است .

عمارت اصلی باغ در سمت مغرب باغ قرار دارد . این عمارت رو بمشرق و دارای سه طبقه است ، و از لحاظ معماری ، نقاشی ، حجاری ، کاشی کاری و گچبری شاهکار صنعت و هنر دوره قاجاریه است . طبقه زیرین که هم سطح زمین است در وسط دارای یک تالار اصلی بنام حوضخانه است . دو طرف این حوضخانه دو راهرو است و در انتهای هر دو راهرو پله هائی برای رفتن به طبقه بالا ساخته شده است . در دو طرف راهروها نیز دو سالن بزرگ است . مجاور سالن ضلع جنوبی آشپزخانه خیلی وسیعی است . طبقه دوم عمارت ، در وسط ایوانی بزرگ با دو ستون بلند دارد . در پشت این ایوان یک سالن بزرگ واقع و دو جانب آن دو راهرو می باشد که بالای آن دو گوشوار است و چهار طاق نیز در طرفین راهروها است .

در دو طرف ایوان بزرگ دو ایوان کوچک رو بمشرق قرار دارد که پشت آنها ارسی ها و درک هائی است . این ایوانها هر کدام دارای دو ستون سنگی یکپارچه کوچک میباشد. انتهای شمالی و جنوبی عمارت نیز دو راهرو است . در ضلع جنوبی این طبقه هم در بالای آشپزخانه طبقه زیرین یک آشپزخانه وسیع و به همان اندازه وجود دارد . طبقه سوم در وسط دارای یک سالن بزرگ مشابه سالن طبقه دوم است که پنجره های آن به ایوان اصلی بازمی شود و در دو طرف این سالن دو راهرو است . در جنب راهرو ضلع شمالی عمارت دو اطاق و در جنب راهرو ضلع جنوبی یک اطاق و یک سالن بزرگ است . دو ایوان نیز در دو طرف همانند ایوانهائی طبقه دوم و درست بالای آنها قرار دارد بالای آشپزخانه طبقه دوم در طبقه سوم بصورت تراس است .

از نظر هنر

از نظر هنر عالی نقاشی نیز این عمارت بی نصیب نمانده است . سقف دو سالن طبقه سوم ساختمان که باتیرهای چوبی و تخته های منظم پوشیده شده دارای نقاشی های زیبا و بسیار نفیسی است .


توجه :این فایل شامل ۱۵ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


مطالب مشابه:

دانلود رساله معماری طراحی باغ- فرهنگسرای هنرهای بومی

مطالب روز معماری طراحی خانه باغ در هندوستان توسط طراح SPASM

دانلود پاورپوینت معرفی انواع باغ ها در ایران و جهان

دانلود پاورپوینت معرفی انواع باغ سازی در ایران و جهان

دانلود پاورپوینت نقش آب در معماری بررسی نمونه موردی باغ موزه آب در تهران

دانلود پاورپونیت معرفی کامل باغ سازی ایرانی

دانلود پاورپوینت مقایسه تطبیقی باغ های ایرانی با فضای سبز امروزی

دانلود پاورپوینت معرفی معماری باغ ایرانی(معماری اسلامی)

دانلود پاورپوینت طراحی باغسازی و تحول آن دوره های مختلف

دانلود فایل طراحی،اجرا و نگهداری فضای سبز و باغ

دانلودپاورپوینت معرفی باغ عباس اباد بهشهر

دانلود پاورپوینت معرفی معماری باغ ایرانی

دانلود پاورپوینت معرفی معماری باغ و عمارت اکبریه

دانلود پاورپوینت تاریخ تحولات باغ سازی

دانلود پاورپوینت معماری انواع باغ ها

دانلود پاورپوینت کامل طراحی باغ های کهن


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا