سبک های معماری

دانلود پاورپوینت معرفی سبک معماری باروک

معماری باروک، دراوایل قرن هفهم در ایتایلا شروع شد، لغت روم انسان گرایی (humanist Roman) معماری رنسانس رابه خود گرفت و آن را و آن رابه سبک جدید بیانی ، تئاتری ، مجسمه سازی مورد استفاده قرار داد.
که بیانگر پیروزی کلیسای ودولت معتقد به قوای نامحدود الهی بود. اهتمامات معماری جدید برای رنگ، نور و سایه ارزش های مجسمه سازی سبک معماری باروک را مشصخه گذاری می کند. اما وقتی که رنسانس روی ثروت و قدرت محکمه های ایتالیا حاکم شد و ترکیب از نیروهای سکولار و مذهبی گردید، معماری باروک حداقل به طور مستقیم به حرکت ضد اصطلاحات ،حرکت که در کلیسای کاتولیک برای اصلاح کردن خودش درپاسخ به اصلاحات پروتستان بود مرتبط می شد.معمولاًشورای ترنت(trent )( 1563-1545) بعنوان آغازگر ضد اصلاحات مطرح شد.

معماری باروک و استعار:

گرچه تمایل به این صورت بوده استکه معماری باروک بعنوان پدیده ای اروپایی درنظر گرفته شود، شخص نبایدفراموش کند که آن با شروع استعمار اروپایی همراه و در درون آن قرار دارد. مستعمره ها به توسعه دولت های متمرکز و قوی با اسپانیا و فرانسه نیاز داشتندپس اولین حرکت در این سمت قرار گرفت. استعمار باعث پیدایش مقادیر بسیار بزرگی از ثروت نه فقط به صورت نقره که ا زمعادن بوسیوی ، مکزیک و جاههای دیگر استخراج می شد بلکه همینطور به صورت تجارت حاصل شده در کالا هایی مانند شکر، تبناکو و غیره بود. نیاز برای کنترل مسیرهای تجاری ، انحصارهای تجاری و برده داری بطور خاص توسط فرانسه در قرن هفدهم کنترل می شد و چرخه تقریباً بی پایانی از جنگ ها رابین قدرت های مستعمر اتی : جنگ های مذهبی فرانسه، جنگ سی ساله(۱۶۷۸و۱۶۴۸) جنگ فرانسه ، اسپانیا ( ۱۶۵۳) جنگ هلند ( ۱۶۷۸-۱۶۷۲) و غیره کنترل می شد.
سوء تدبیراولیه ثروت مستعمراتی توسط اسپانیولی ها باعث شد که آنها در قرن شانزدهم ( ۱۵۵۷و ۱۵۶۰) دچار ورشکستگی شدند و فقط صورت محدود در قرن بعدی خودرا ترمیم سازند.
این نشان می دهد که چرا سبک باروک گرچه باشدت در اسپانیا توسعه یافت در حیطه ی بسیار گسترده ای بود. در اسپانیا معماری سطوح وسردرها برخلاف فرانسه و اتریش است که در آنجا شاهد ساخت قصرها و صومعه های بسیار بزرگی هستیم .

بسیاری بر این عقیده اند که معماری باروک از ایتالیا آغاز گردید، و بخش بزرگی از اروپا را زیر پوشش و گستره خود در آورد.
این معماری پویایی خاصی دارد.
از ویژگی های معماری و هنرهای دیگر حفظ تعادل و وحدت آفرینی در میان عناصری متراکم و گوناگون است.
معماری باروک دارای صلابت ساختمانی و جسامت و ابهتی خاص خود بود، که بعدها شیوه ”روکوکو“ از آنها کاست و بر خاصیت سبکی ، ریز نقشی و شاد انگیزی و زینت تزیینی سطحی می افزود و عدم تقارن در تزیینات را پیشه کرد.

کلیسای سن ایوو معماری باروک:

یکی از بناهای معماری باروک ایتالیاست،که توسط ”گوارینو گوارینی“ در شهر رم ساخته شد.گوارینی به شیوه خواص خود،در نمای بیرونی نیز همچون نمای داخلی،شکلهای مقعر را در برابر شکلهای محدب قرار می دهد.این کلیسا دارای نقشه ای متراکم در مرکز به شکل یک ستاره شش پر است که اضلاع آن انحنا پیدا کرده است.

کلیسای سان کارلو آله کواتروفونتانه:

این کلیسا توسط ”فرانچسکو برومینی“ در سال 1665میلادی ساخته شد.وی تمام نمای این بنا را به صورت حرکت مارپیچی به جلو و عقب می برد،این بنا دارای دو نماست که نمای دوم،دهانه یا بلوک باریکی مزین به یک برج کوچک،از نمای اصلی فاصله می گیرد و به تبعیت از انحنای خیابان به یک تقاطع می نگرد.داخل کلیسا ،اقتباس از کلیسای با نقشه متمرکز است و پلان آن ترکیبی از صلیب یونانی و یک بیضی است و محور دراز آن در میان ورودی و محراب واقع است.

توجه :این فایل شامل ۴۹ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


مطالب مشابه:

پاورپوینت معرفی سبک معماری باروک قرن هفدهم میلادی

معرفی معماری باروک قرن هفدهم میلادی +نکات مهم و کنکوری

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا