مطالعات اولیه پروژه

دانلود پاورپوینت سبک مینیمالیسم در معماری(مبانی نظری)

دانلود پاورپوینت سبک مینیمالیسم در معماری

دانلود پاورپوینت سبک مینیمالیسم در معماری

دانلود پاورپوینت معرفی سبک مینیمالیسم در معماری(مبانی نظری)
دانلود پاورپوینت سبک مینیمالیسم در معماری(مبانی نظری)

چکیده :

  • طراحی مینیمال، یکی از جنبش های قابل توجه، در طراحی قرن بیستم و اوایل قرن بیست و یکم است.

  • طراحی مینیمال، خیلی لوکس، پر زرق و برق و متداول نیست اما در بسیاری از رشته ها و زمینه های مختلف نفوذ کرده است، مخصوصا در زمینه های هنری. هر چیزی که به رابط کاربری (User Interface) ارتباط داشته باشد از طراحی سخت افزار، ماشین، فیلم ها، بازی ها، طراحی وب سایت گرفته تا طراحی بصری (Visual) و موارد دیگر، تحت تاثیر مینیمالیسم قرار گرفته اند.

  • خیلی ها ممکن است معنی مینیمالیسم را نداند، اما در روز با آنها سر و کار داشته باشند. مثل استفاده از یک تلفن مدرن، بررسی یک وب سایت ساده و مرتب، استفاده از یک نرم افزار یا (application) جدید، یا هنگام ورق زدن یک بروشور یا یک مجله یا هنگام انتظار در یک اتاق نشمین ساده که با یک مبل راحتی براق تزئین شده است.

  • دلیل اصلی اینکه چرا مینیمالیسم در رشته ها و زمینه های مختلف نفوذ کرده هنوز معلوم نیست اما خیلی ها آن را نفوذ هنر پاپیولار ( هنر توده ) یا(pop art) می نامند.زیرا مینیمالیسم بیشتر شبیه یک اصل است تا یک شیوه بصری . و تا زمانی که یک اصل باشد همه زمینه ها حتی طراحان معماری نمای ساختمان و طراحان صنعتی هم می توانند از آن استفاده و آن را توسعه دهند. کاری که در حال حاضر طراحان وب و طراحان بصری ( visual ) در حال انجام آنند.

مقدمه:

  • معماری مینی مالیسم نام جنبشی در انتهای قرن بیستم – و آخرین تیر ترکش سبک مدرنیسم – که در بسیاری از منابع از آن به عنوان ساده گرایی یاد شده است.

  • ساده گرایی نوعی خلوص و حذف شدن المان های غیر ضروری است . یعنی با کمترین المان سعی در رساندن بیشترین مفهوم دارد چه در معماری چه در باقی هنرها…

  • فرانک استیلا هنرمند مشهور مینیمالیستی جمله ای دارد که خیلی جالب توجه است :

  • آنچه می بینید؛ همان چیزیست که می بینید…

  • این جمله بدان معناست که چیزی که روبروی شماست ( که این چیز یک اثر هنری است ) هیچ فلسفه ای پشت خود ندارد ِ یعنی دقیقا همان چیزی ست که از آن برداشت می شود . یعنی خلوص داشتن یعنی سادگی

ادبیات مینیمال…

  • کمینه‌گرایی در ادبیات، سبک یا اصلی ادبی است که بر پایه

  • فشردگی و ایجاز بیش از حد محتوای اثر بنا شده‌است.

  • مینیمالیست‌ها در فشردگی و ایجاز تا آنجا پیش می‌روند که فقط عناصر ضروری اثر، آن هم در کمترین و کوتاه‌ترین شکل، باقی بماند. به همین دلیل کم حرفی از مشخص‌ترین ویژگی‌های این آثار است.

چکیده ای از تاریخچه طراحی مینیمال

مینیمالیسم از اوایل قرن بیستم و تقریبا در سال ۱۹۲۰ با معماری شروع شد . بعد از جنگ جهانی، مهندس و طراح معمار، لودویگ مایس ون در روهه ( Ludwig Mies van der Rohe) یکی از اولین افرادی بود که از قوانین مینیمالیسم در طراحی های خود استفاده کرد.علتی که طرح های معماری مینیمال به سرعت به معروفیت و محبوبیت رسید، استفاده طراحان از ابزار های مدرن مانند شیشه ، استیل و بتون در کارهایشان بود. در همین زمان بود که استاندارد سازی روش های ساخت و ساز شکل گرفت و در اجرای طراحی های موثر و ساخت ساختمان هایی با طرح مینیمال، کمک بسیاری کرد.

فلسفه مینیمالیسم…

زمانی که صحبت از فلسفه در موضوعی مطرح می شود،معمولا نوعی پیچیدگی و ابهام در ذهن افراد در رابطه با آن موضوع نقش می بندد. البته نمی تواندگفت که معنای فلسفه پیچیدگی و ابهام است.ولی به هر حال این ذهنیتی است که به افراد در مواجه با واژه هایی از این دست القا می شود.
مینیمالیسم یک مکتب هنری خالی از پیچیدگی های فلسفی ویا شبه فلسفی است.ویژگی این هنر که موجب شده چنین برداشتی از فلسفه ی آن به وجود آید، استفاده از المان های اصلی و ضروری و حذف سایر چیزهایی است که ممکن است بار تجملاتی داشته باشد..
مینیمالیسم در فلسفه معتقد است که معدود نیازهای انسانی برای زندگی کافی است.

مینیمالیسم چیست؟؟؟؟

ساده گرایی یا مینیمالیسم یک مکتب  هنری است که اساس آثار و بیان خود را بر پایه سادگی بیان و روش های ساده وخالی از پیچیدگی معمول فلسفی و یا شبه فلسفی بنیان گذاشته است.

سادگی موضوعات و بیان آنها به فرم خاص مثل اشکال هندسی مشخصه ی این سبک است.و مینیمالیسم را عموما جنبشی در مخالف با اکسپرسیونیسم انتزاعی می دانند، جنبشی که بر هنر دهه 50 حکم فرما بود.

ریشه ی طراحی مینیمال

مثل همه رویدادهای زندگی که از موضوعی الهام و نشات میگیرد، طراحی مینیمال نیز از فرآیندی، نشات و ریشه گرفته است.  این فرآیند ها شامل موارد زیر هستند:

  • جنبش هنری The De Stijl

  • معمارانی مثل Mies Van Der Rohe

  • طراحی سنتی ژاپنی ( ذن )

دانلود پاورپوینت سبک مینیمالیسم در معماری

دانلود پاورپوینت سبک مینیمالیسم در معماری

دانلود پاورپوینت سبک مینیمالیسم در معماری

دانلود پاورپوینت سبک مینیمالیسم در معماری

این فایل دارای 57 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

 

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


همچنین بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا