معماران معروف

دانلود پاورپوینت معرفی لوکوربوزیه

لوکوربوزیه بانام مستعار شارلز ادوارد ژانره

شارل ادوارد ژانره(لوکوربوزیه) در سال ۱۸۷۸ میلادى در سویس متولد شد.در سال ۱۹۲۳او نام لوکوربوزیه را که لقب پدر بزگ مادریش بود را بر خود نهاد. شخصیت درون گراى او باعث شده بود که مشوقین زیاد و دوستان کمى داشته باشد. او تحصیلات آکائمیک نداشت ولى دوره آموزشهاى علمى و مهارتهاى حرفه اى‌ هنرى مدرسه لاشائو شرکت کرد البته باید گفت بیش از هر چیزى سفرها و تجربیات لوکوربوزیه او را بدین سطح رسانده است. سفرهاى مطالعاتى‌ به ایتالیا، بالکان،استامبول، و اکروپولیس به همراه همکارى با ژوزف هموفان،هانرى سووژ،آگوست پره و پیتر بهرنز از او معمارى پخته ساخته بود. اودر طول عمر حرفه اى خود استفاده از بتن را در نهایت زیبایى رواج داد.
لوکوربوزیه در سال ۱۹۱۸میلادى به جنبش کوبیسم پیوست و در سال ۱۹۲۵میلادى یک جنبش جدید هنرى به
نام مکتب پوریسم یا ناب گرایى معرفى کرد طورى که آثار او و گرایش هنریش را در ارتباط با این سبک نقاشى مى دانند.
لوکوربوزیه در طرحهاى خود بسیار تحت تاثیر فضاى کلى شهرى و سیتم شهر نشینى منطقه به منطقه بود که به کارش جذابیت بالایی مى بخشید. او همچنین عضو انجمن بین المللى معماران مدرن شد .او یکى از اولین کسانى بود که در زمان خود تاثیرماشین را،انباشتگى انسانها بیان کرد که به این معنى است که:دراینده ،شهرها حاوى آپارتمانها وساختماهاى بزرگى خواهند شد که هر کدام به طور مجزا، گویى در کنار بقیه پارک شده اند . تئورى ها و طرحهاى لوکوربوزیه خصوصا توسط صنف ساختمان سازان کاملا مورد قبول قرار مى گرفت.چنان که لوکوربوزیه مى گفت به طور قانونى تمام ساختمانها باید سفید باشند ودیگر معماران از این گفته پیروى مى کردند و از هر گونه تزیینى به شدت انتقاد مى کرد لوکوربوزیه از ترکیبهاى بسیا منظم در شهرها همواره با عبارتهای خسته کننده و نا هماهنگ با افراد پیاده در شهر ،یاد مى کرد .
سبکى که لوکوربوزیه در فاصله میان دو جنگ جهانى به آن گرایش داشت معمارى مدرن است که مهمترین گرایش سبک عبارت بود از: آینده نگرى ،عملکرد گرایى و آنترناسیونالیسم مى باشد آنها با ایجاد فرمهاى ساده و بازى با احجام و طراحى بر اساس عملکرد گرایى معمارى خود را شکل مى دادند . از ویژگیهاى معمارى مدرن مى توان به اصل ضرورت، منطق و صداقت اشاره کرد .

روشهاى بیان مفاهیم در شاهکارهاى لوکوربوزیه

ارتباط
شبکه سازه گرایش به سوى طبیعت
اسکلت و پوسته
نفوذ به درون حجم
حجم در مقابل پوسته
آفتاب شکن
فرمهاى فرفره وار و حلزونى
معمارى گردشگاهى
پاسخ منحنى ها به محیط
کشش
سقف
تضاد
به توضیح بعضى از آنها مى پردازیم

این فایل شامل ۴۲ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا