سبک های معماری

دانلود پاورپوینت معرفی معماری پست مدرن

فهرست
۱- در آمد
۲- تعاریف
۳-تاریخ پست مدرنیسم
۴-فلسفه پست مدرن
۵- مدرن چیست؟
۵-۱- ویژگی های مدرن
۶- جدول تمایز مدرنیسم و پست مدرنیسم
۷- ویژگی های پست مدرنیسم
۸- معماری‌ پست مدرن
۹- معماران پست مدرن
۱۰-معماری نیویورکی و معماری سفید
۱۱-باغ در دوره پست مدرن
درآمد
اصطلاح پست مدرن دردهه ی گذشته به برچسبی هر چه رایج تر برای چیزی درباره ی پایان قرن بیستم تبدیل شده است. این اصطلاح همچنین به یک جنبش فکری معاصر یا بهتر بگوئیم به خانواده ای نه چندان خوشبخت از جنبشهای فکری اشاره دارد اما، (همانطورکه اغلب پیش می آید خانواده های نا سازگار جالب ترین خانواده ها هستند) اعضای خانواده پست مدرن نه فقط نظرات متعارضی بیان می کنند بلکه به موضوعاتی علاقه مندند که به زحمت همپوشانی دارند؛ موضوعاتی نظیر هنر، وسایل ارتباط جمعی، تاریخ، اقتصاد، سیاست، اخلاق،کیهان شناسی، الهیات، روش شناسی، ادبیات، آموزش وغیره.بعضی ازمهمترین اعضای خانواده از قبول نام خانوادگی امتناع می کنند وبستگان دوری نیز هستند که اصلاَ خویشاوندیشان را انکار میکنند.
پست مدرنیسم پیکره پیچیده و در هم تنیده و متنوعی از اندیشه ها،آرا ونظریاتی است که در اواخر دهه ۱۹۶۰ م . سربرآورد وبعدا اندیشه های‌ دیکانستراکشن و مکاتب فکری غرب از جمله فمینیسم و پسا ساختارگرایی و غیره جرء واژه پست مدرن فلسفی مطرح شدند.
تعاریف
هابرمارس معتقد است که ، کاربرد ”پسا“ بیشتر تداوم جریانی‌ را ثابت می کند، نه پایانش را ، همانطور که مقصود جامعه شناسان از واژه پسا صنعتی را نشان می دهد ونه پایانش را.
چارلز جنکس پست مدرن را به مثابه دوعنوانگی‌ ، یعنی نخبه و عامه پسند و جفت شدن این متضاد ها :سازگار و شورشی و نیز کهنه و نو دانسته است. به قول او هنر پست مدرن متاثر از شبکه جهانی‌ است وحساسیت همراه با آن ، کنایه ای وجهانی وعلنی شدن است.
رابرت ونتوری : پست مدرنیسم این نیست که کثرت گرایی را جایگزین وحدت سبک کند،بلکه به نفع اشکالی از وحدت استدلال می کند که آن را ”کل غامض“ می نامد.
ایهاب حسن : پست مدرنیسم تلاشی است برای نوشتن آنچه نمی توان نوشت. دگرگونی در مدرنیسم را می توان پست مدرنیسم نامید.

توجه :این فایل شامل ۵۳ اسلاید میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا