معماران معروف

دانلود پاورپوینت معرفی معمار علیرضا تغابنی

چکیده سبک علیرضا تغابنی

اهمیت بررسی آثار معماری از منظر تئوری و روش های طراحی و خلق آثار منجر به درک و فهم روندهای طراحی می گردد .اگر چه پرداختن به مقوله اثر معماری و خاستگاه های آن در بنیان های نظری معماری است و در حوزه نظری قرار می گیرد. اهمیت مبانی نظری و تحلیل بنا بر هیچ معماری پوشیده نیست و این بررسی می تواند رهنمود جامعه معماری جهت ارائه کارهای خلاقانه تر کمک کند . در این راستا سه اثر معمار معاصر ایرانی علیرضا تغابنی با کاربری مسکونی(ویلایی) انتخاب شده تا با بررسی تحلیلی _ توصیفی آن به ایده های طراحی آن پی برده شود. انتخاب کاربردی مسکونی از یک معمار به این دلیل است که ایده های کارکرد گرایانه و خلاقانه تواما با یکدیگر تلفیق شده وگستره جواب های متفاوتی در این نوع کاربری توسط معماران مختلف ارائه گردید است .در این مقاله با معرفی بنا و ارائه مشخصات آن و تشریح فرآیند طراحی به زعم معمار آثار وی تحلیل شده و در ادامه به تشریح پنداره های آفرینش فرم و فضا در هر یک از آثار پرداخته و روش تولید فرم معماری هر اثر براساس دیدگاه نظریه پردازان معماری بیان و تطبیق داده می شود.

بیوگرافی علیرضا تغابنی

علیرضا تغابنی متولد 1356 تهران است و ورودی 1374 دانشگاه گیلان در رشته معماری بوده ، که پس از اتمام آن در 1381 ، با رتبه اول در آزمون دکتری دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات پذیرفته شد و در سال 1386آنرا به اتمام رساند. بعد از حدود 8 سال کار در مهندسین مشاور مختلف در سال 1383 بصورت مستقل به طراحی و تمرین معماری پرداخت و در سال 1387 با مشارکت، دفتر رازان را تاسیس نمود و به مدیریت آن پرداخت ، در سال 1388- با حفظ امتیاز و مالکیت معنوی طرح های گذشته خود- دفتر معماری “دیگر “راپایه کذاری کرد و هم اکنون دفتر وی با این نام مشغول فعالیت است.

معرفی برخی از آثار علیرضا تغابنی

_ ویلای کوهسار

یکی از کارهای علیرضا تغابنی معمار نام آشنای ایرانی، به سرانجام رساندن ویلای کوهسار است. ویلایی که از اوسط کار به ایشان واگذار شد و دلیل این امر ناتمام ماندن پروژه بخاطر نارضایی کارفرما از طرح اولیه بود. تبدیل تقاط ضعف به نقاط قوت، کاری بود که تغابنی در حل داستان این ویلا انجام داد. ویلایی که در سال 91 برنده جایزه معمار نیز شد.

طراحی مجتمع تجاری باغ فرزانه شیراز

باغ فرزانه طرحی منحصربه فرد از علیرضا تغابنی می باشد که برنده مسابقه ای به همین نام بوده است. مسابقه معماری باغ فرزانه با شرایط خاصی برگزار شد.شورای عالی شهرسازی و معماری مقرر کرد تنها به میزان ۳۰ درصد از مساحت سایت باغ فرزانه باید در محاسبات مربوط به ساخت و ساز قرار گیرد. به همین دلیل معمارن با چالش سختی برای طراحی این مرکز روبرو بوده اند. تغابنی با یک طرح به هم پیوسته و بلندمرتبه سازی، مشکل محدودیت سایت پروژه را در طرح خود حل کرده است.

_ خانه ای متحرک در خیابان دروس تهران!!! (معروف به خانه شریفی ها)

طراحی خانه متحرک و خلاقانه شریفی ها را از زبان طراحان با هم می خوانیم: کارفرما که جوانی موفق و تحصیلکرده است،خانه ای بزرگ می خواست که ویژه و شاخص باشد.شاید بیشتر نمونه های نئو کلاسیک مد نظرش بود و به ما هم پیشنهاد هایی نظیر ستون هایی متقارن در ایوان ورودی ،تزئینات رومی و نظایر اینها را می داد.

_ مشخصات کلی طرح به خانه شریفی ها

_ معماری بنای خانه شریفی ها

_ فناوری نوین و تکنولوژی به کار رفته در بنای خانه شریفی ها

_ طراحی داخلی خانه شریفی ها

_ تحلیل پلان خانه شریفی ها

این فایل دارای 24 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا