پروژه های درسیمطالعات اولیه پروژهنقشه هتل و موزه

دانلود پاورپوینت معرفی هتل سونگ جیانگ

معرفی پروژه …

ATKINS , برنده مسابقه بین المللی طراحی هتل پنج ستاره
مکان پروژه : منطقه گردشگری سونگ جیانک شانگهای چین- معدن متروکه
مهندس: شرکت آ تکینز
مدت ساخت : آغاز تابستان 2008 – پایان 2009
ویژگی متمایز آن : ساخته شده در معدن سنگ
فاکتور کیدی و مهم : آب
سبک : ارگانیک و اکوتک همسو با طبیعت
تلفیق معماری پویا با طبیعت جاندار
ادغام ساختمان و سایت
دارای 400اقامتگاه تختخوابی
2 طبقه بلندتر از سطح معدن 200 متری
سالن های کنفرانس 1000 نفره
فضاهای عمومی و سوئیت های زیر آب

طراحی این هتل و مجموعه تفریحی، درست بر خلاف آنچه است که از چینی‌ها سراغ داریم؛ برای ساخت مجموعه‌ای پر زرق و برق و مجلل است که قرار است به جای اینکه سر به آسمان بساید، در ته یک دره ساخته شده و یکی از نشانه‌های رنج بشر در طبیعت را از میان ببرد.

به ظاهر شرایط برای چینی‌ها تا اندازه‌ای تغییر کرده که قرار است زخمی که در راه توسعه یافتن کشورشان بر طبیعت تحمیل کرده بودند، تبدیل به مجموعه‌ای تفریحی و زیبا کنند. دره‌ای که نشانه رنج سال‌های گذشته مردم این منطقه نیز هست؛ اما قرار است در آینده، زمینه‌ساز تفریح دیگران شود.

نظریه ی ارگانیک :

همه فرم های طبیعی پویا (دینامیک) هستند.
نیروها وفشارهایی که در ساختار یک حیوان دخیل هستند کشش ماهیچه ها و مفاصل هنگامیکه موجود حرکت می کند .
طرح رشد و گسترش که در فرم گیاهان و صدف ها دیده میشود تصویری از یک شکل زنده است اگر یک کار هنری بخواهد بیان کننده باشد،باید به صورت ارگانیک ساخته شود، اجزاء آن نمی توانند به صورت بخش هایمجزا باشند.
بلکه آنها باید در یک سیستم پویا ، شکل پذیر در یکدیگر ادغامشده باشند. بیان در معماری باید در حل کردن نیروهای فیزیکی که در یک کالبدارگانیک عمل می کند، صورت گیرد

توجه به قابلیت های سایت (معدن متروکه سنگ و دریاچه مصنوعی و آب وارژی گرمایی زمین ).
طراحی این بنا همچون آفرینشی دلنشین، معماری پویا را با طبیعت جاندار تلفیق کرده.

ایدئوگرام ..!

طرح مذکورترکیبی فوق العاده جذاب و ناگسستنی را با محیط پیرامون خود برقرار کرده،ساختمان و سایت آن با هم ادغام شده به گونه ای که ساختمان با عناصر کاملاً مدرن خود با طبیعت پیرامون ترکیب و شکلی واحد به خود گرفته. طرح تا حد زیادی کامل و بی نقص ارائه شده است.
تابستان 2008 چین شاهد برگزاریه المپیک است و این عاملی مهم در جذب گردشگر خارجی ومطرح شدن هر چه بیشتر این سرزمین است.
یکی از نکات جالب و حائزاهمتی درباره ی این هتل محل قرار گیری آن در سایت می باشد. این مکان معدنی متروکه است که هتل نیز در همین قسمت جا گذاری شده است. فرم کلی طرح پیشنهادی از طرف شرکت اتکینز بسیار ارگانیک و در واقع همسو با طبیعت انتخاب شد.

سکونتگاههای چین گودالهایی هستند که به صورت دایره ساخته شده اند و روی آن را با شاخ وبرگ پوشانده اند”. که رفته رفته این فرم به شکل تکامل یافته و امروزی خودتبدیل شده. معماری چین از گذشته ارتباط تنگاتنگی با طبیعت داشته

فرم کلی بنا به طرزی دلنشین حال و هوای کارهای معمار فقید امریکایی فرانک لوید رایت را دارد. فرم قسمت اصلی مجموعه تا حدی شکل مدور و حلزونی شکل موزه گوگنهایم نیویورکرا در ذهن تداعی می کند و آبشار مصنوعی به کار رفته در طرح همانند خانه یآبشار اثر رایت زیبا و خاطره انگیز است.

انرژی های مصرفی این مجموعه اکثراً از راه های طبیعی برآورده می شود که این مسئله در زمانی که جهان با بحران گرمایش کره زمین و عوامل مخرب زیست محیطی رو به روست بسیار حائز اهمیت می باشد.

از جمله ویژگی‌های جالب این مجموعه تفریحی، طراحی سبز آن است، به گونه‌ای که طبیعت تا پشت بام آن ادامه یافته و نمای شیشه‌ای گسترده آن سبب خواهد شد که در روز، کمترین نیاز به مصرف برق و در فصول گرم و سرد، کمترین نیاز به سیستم گرمایشی و سرمایشی باشد.

طراحان از تأمین منبع آب برای حفظ دریاچه‌ای که فعلا در ته این معدن روباز شکل گرفته نیز غافل نمانده‌اند تا سرانجام به این جمع بندی برسند که شاخه‌ای کوچک از یک رودخانه را در نزدیکی این منطقه جدا و به سمت مجموعه تفریحی هدایت کرده و با خلق یک آبشار زیبا، کاری کنند که دریاچه مجموعه همیشه برای قایقرانی و انجام دیگر ورزش‌های آبی آماده باشد.

این فایل دارای38 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

برای دانلود به سایت معماری بنا مراجعه نمایید.


مطالب مشابه:

دانلود مقاله مبانی نظری فرم گرایی در معماری

دانلود رساله معماری مجموعه اقامتی تفریحی جانبازان و معلولین با رویکرد تقویت روحیه

دانلود رساله هتل پنج ستاره

دانلود نقشه اتوکدی کامل هتل سیزده طبقه


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا