معماران معروف

دانلود پاورپوینت معرفی کامل معمار زاحا حدید

بیو گرافی

زاها حدید در سال ۱۹۵۰ در بغداد متولد شد . وی در سال ۱۹۷۲ معماری را در انجمن معماری شروع کرد ودرهمان جا دیپلم افتخار معماری را درسال ۱۹۷۷ دریافت نمود. پس ازآن وی عضو دفتر معماری مترو پلیتن شد و شروع به تدریس نمود.
سپس تاسال ۱۹۸۷ استودیو خودش را هدایت میکرد.مطالعات آکادمیک اوتاکنون ادامه داشته است. دوره هایی را درحضورمجمع پروفسوران درکلمبیا دانشگاههای هاروارد گذرانده است ونیزدر یکسری کلاسهای پیشرفته وسخنرانی درحوزه های مختلف در سراسر دنیا حضور داشته است. در طول سال ۱۹۹۴ اوموفق به گذراندن جایگاه kenzo tange مدرسه طراحی دانشگاه هارواردشدومدرک آن رااخذ نمود. درسال ۱۹۸۳ با ورودبه پیک کلاب هنگ کنگ موفقیت بسیار زیادی بدست آورد و به دنبال آن با کسب جایزه اول در مسابقه kufursten clamm برلین معروفیت وی بیشتر شد . در مرکز هنر و رسانه های عمومی دوسلدولف ۱۹۸۹ و خلیج کاردیف در خانه اپرای سال ۱۹۹۴ با کارآکادمیک و هنری وی ، هدیه تمرین اصلی خود را در سال ۱۹۷۹ با طرح یک آپارتمان در محله ایتون لندن آغاز کرد . این کار برنده جایزه مدال طلای طراحی معماری در سال ۱۹۸۲ شد . پروژه های دیگری شامل طراحی درونی برای بیستار لندن (۱۹۸۵) و طراحی چندین ساختمان در ژاپن ، شامل دو پروژه در توکیو (۱۹۸۸) و یکی در اساکار (۱۹۹۰ ) از پروژه های وی بوده است . در سال ۱۹۹۰ هدیه نمایشگاه پاویلیون رابرای هنرهای نمایش در گرو نینگن کامل کرد و در سال ۱۹۹۲ نمایشگاه بزرگ آتو پیا در موزه گرو نینگن نیو یو رک را خلق کرد .
دیکانستراکشن
دیکانستراکشن: لذت ناشی ازنبود. اگرواقعا-همانطور که برخی از معماران و منتقدان به طرزی عجولانه مدعی شده اند-معماری((نومدرن))وجود داشته باشد پس آن معماری باید بر نظریه وعملکرد جدید مدرنیسم متکی باشد.چنین تحولی که تنها دراین بیست سال گذشته پدید آمده وبه عنوان دیکانستراکشن یا پسا-ساختارگرایی شناخته شده است،نخبه گرایی وانتزاع مدرنیستی را به افراط کشیده است ودرباره مضامین از پیش شناخته شده مبالغه میکند.به این دلیل است که برخی ان رامتاخرمی نامند.اما این جریان جنبه های کاملا تازه ای رانیزدربرمی گیردکه به مفروضات مدرنیسم فرهنگی ارزش دوباره می دهدتا( نئو)را تضمین کندجدید یامتاخرموضوعی است درخوربحث واین پرسش هم در میان است که آیا تاکیدبرتداوم است یا تغییر.

توجه :این فایل شامل ۸۰ اسلاید میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا