معماری اسلامیمعماری جهان

دانلود پاورپوینت معماری در دوره پهلوی

عوامل موثر در معماری دهه سی تا شصت

1-برنامه های ساختمانی دولت در سطح مملکت وفعالیت مهندسان مشاور
2-تغییرات سریع جمعیت شهرها
3-افزایش سطح در آمد ملی و نحوه فعالیت بخش خصوصی
4-بوجود آمدن قوانین شهرسازی طرحهای جامع و مقررات حاکم بر ساختمان
5- مسیر حرکت معماران و نقش انجمن معماران و نحوه اجرای کنکور معمار
6-آموزش معماری
7-تحولات فنی وفن آوری

مسیر حرکت معماران

تا دهه بیست در ایران دانشکده و مدارس عالی در آموزش معماری مطرح نبود و معمار به کسی اطلاق می شد یا از طریق موروثی ویا تجربه شخصی در این زمینه اطلاعاتی کسب کرده باشد.
در این میان فعالیت عمومی جایی نداشت بناهای بزرک مانند تئاتر سینما استادیوم ونظایر آن که مستلزم داشتن تکنیک علم و هنر معماری است ولی در مجموع بین ساختمانها نوعی هماهنگی و یکپارچگی وجود داشت و تمایل به نو گرایی و ابداع بسیار کم بود.
در زمانی که در اروپا 1920 تا 1940م (1300تا1320ش) بزرگ ترین معماران دنیا متولد شدند معماران ایران همچنان یکنواخت به کار خود ادامه می دادند.

روشهای آموزشی و علمی

از عوامل بسیار مهم و تعیین کننده در به وجود آمدن معماری در تمام دنیا دانشگاه ها مدارس عالی و تشکیلاتی هستند که در امر آموزش علمی و هنری و عملی نقش دارد و همچنین برنامه هایی که این موسسات طرح می ریزند در سال 1319دانشکده هنر های زیبا در ایران به وجود آمد در سال 1339 دانشکده معماری دانشگاه ملی تاسیس شد. دانشگاه علم و صنعت نیز بعد از آن شروع به کار کرد تجربه کم و ظرفیت محدود دانشکده های یاد شده که تا سال 1343 تنها حد ود 300 نفر مهندس معمار و صاحب امضا به جامعه تحویل داده بودو حدود نیمی از دانشجویان برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفتند بدین ترتیب پس از ده سال تعداد معماران و مهندسان صاحب امضا به جند هزار نفر رسید.

توجه :این فایل شامل۲۳ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا