سبک های معماری

دانلود پاورپوینت معماری قرون اولیه

معماری پیش از تاریخ
پیدایش ابتدایی ترین نیاکان ما بر روی کره زمین را در حدود یک میلیون سال پیش میدانند و باستانشناسان ظهور انسان را بر روی کره زمین از روی ابزاری که می ساخته است تعیین می کنند،انسان برای جبران نقایص فیزیولوژیکی خود در فراهم آوردن خوراک وجان پناه به وسایلی نیاز دارد و به کمک همبستگی ظریف و دقیقی که دست و چشم از راه مغز ودستگاه عصبی وجود دارد، قادر است این وسایل را بسازد نخستین آثاری که از انسان ابزار ساز به دست آمده است متعلق به حدود ۴۰۰۰۰ سال قبل است. البته انسان ابتدایی همه وقت می توانسته است ابزارهایی را به کار برد اما ساختن ابزار کاری پیچیده تر است.
درطول آخرین دوره پارینه سنگی یعنی حدود ۲۰۰۰۰ سال پیش است که با نخستین آثار هنری انسان نخستین روبرو میشویم و شگف اینجاست که آثار فوق در همان حالی که هستند ظراف و استحکامی دارند که از تازه کاری ناشیانه به دور است
انسانهای ادوارکهن پیش از رسیدن به مراحل تکوین فرهنگی و زندگی یک جانشینی ازطریق شکار حیوا نات ارتزاق مینمودند و با شروع فصل سرما به درون غارها پناه میبردند یافته های درون غارها وضعیت این دوره از زندگی آنها را مشخص میکند.
برای آشنایی بیشتر با این گونه آثارهنری به بررسی و چگونگی نقاشیهای غارهای التامیرا و لاسکوا در فرانسه می پردازیم.
آلتامیرا:
در سال ۱۸۷۹ میلادی فردی اسپانیایی وعلاقمند به آثار عتیقه به هنگام جستجو در غار التامیرا مقداری استخوان های تراشیده و چخماق وآثار ابتدایی کشف کرد . پس از ورود به غار بر روی دیواره های داخل غار آلتامیرا نقوشی را که چشم هیچ انسان متمدن تا آن زمان با آن آشنا نشده بود مشاهده کرد. به این ترتیب اولین انسان متمدن قدیمی ترین آاثار نقاشی مربوط به ده تا پانزده هزار سال قبل از میلاد را کشف کرد.
لاسکوا:
درسال ۱۹۴۱ میلادی در غار لاسکوای فرانسه به طور اتفاقی آثاری پیدا شد که بعدها یکی از با ارزش ترین آثار هنری پیش از تاریخ لقب گرفت ،در اعماق این غار به طور قریبی ۴۰۰۰۰ پا که مجرای عبور آب زیرزمینی و محل سکونت غارنشین بود شکارچیان نقاش آن زمان بر روی دیوار تصاویری از حیوانات چون ماموت، گاو وحشی، آهو، اسب و گرگ نقاشی کرده بودند . به نظر میرسد در اعماق تاریک این غار انسان پیش از تاریخ برای روشنایی از چراغ سنگی که سوخت آن چربی بود استفاده کرده باشد . در هر صورت نقاش غار تکه های گل اخرای قرمز یا زرد را به دیوارها پاشیده و یا آنها را با چربی مخلوط کرده و به کار می برده است و از تکه استخوانی ممکن است به جای قلم مو و یا از چوب بلندتری برای نقاشی سطوح بالاتراستفاده کرده باشد . این آثار هنری شگفت انگیز ممکن است با وسایلی اینچنین ابتدایی خلق شده باشند.

توجه :این فایل شامل ۴۲ اسلاید میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا