مطالعات اولیه پروژه

دانلود پاورپوینت نمونه دانشکده های معماری

معرفی دانشکده هنرهای زیبا تهران:

دانشکده هنرهای زیبا دانشکده هنرهای زیبا از دیگر بناهایی است که توسط یوگینا آفتاندلیاس طراحی شد و در سال 1328 بخشی از آن از جمله آتلیه های معماری به بهره برداری رسید. دیگر قسمت های مجموعه از جمله آتلیه های نقاشی، کارگاه مجسمه سازی و کتابخانه و سالن اجتماعات در طی سالهای 1328 تا 1345 احداث شد. در حال حاضر این مجموعه متشکل از ساختمانهای اداری، کتابخانه، نمایشگاه، آمفی تئاتر و دو بخش آموزش نظری و عملی است و آتلیه های معماری، کارگاه مجسمه سازی، آتلیه های نقاشی و سالن های تمرین نمایش، اصلی ترین فضاهای بخش آموزش عملی هستند.


استقرار ساختمانهای مجموعه طرفین در یک مسیر ارتباطی سرپوشیده، شمالی – جنوبی و همچنین شکل گیری بناهای مجموعه به تبعیت از عملکرد اساس طراحی مجموعه دانشکده هنرهای زیبا را می سازد. طرح دانشکده را به دو بخش شمالی و جنوبی می توان تقسیم کرد. بخش شمالی، فضای باز
U شکلی است که از جنوب ساختمان آتلیه معماری، از شرق به ساختمان اداری – آموزشی و از شمال به سالن های قضاوت محدود می گردد. با مسیر سرپوشیده ای که در بدنه شرقی فضای باز U شکل قرار دارد و بدنه آن را ردیف ستونها می سازد، دسترسی به ساختمانهای دانشکده میسر می گردد.

مدرسه معماری اهدائی اهیو Ohio:
این مدرسه اهدایی خیر آمریکایی آقای استین نولتون بوده که خود به عنوان یکی از اعضای طراحی شرکت داشته است، و آرزوها و تفکرات خود را در این مؤسسه پیدا کرده است.در ضلع غربی محوطه دانشکده نزدیک رودخانه و استادیوم فوتبال در تقاطع خیابان وست وود راف و تاتل پارک پلیس مؤسسه جدید معماری بنا شده است. در قسمت جنوبی آن ساختمان بتنی پارکینگ بنا شده و در قسمت شمالی آن مدسه بازرگانی بنا شده در قسمت شرقی آن ساختمان ها آزمایشگاهی قرار دارد.

موسسه معماری سالا sala:
طوری طراحی شده که سازگار با طبیعت باشد. راه های ارتباطی مفید و هماهنگی با لنداسکیپ از فاکتورهای این بناست. ساختمان سالا قابلیت پذیرش ۵۱۰ دانش آموز و ۵۵ کارمند و استاد را دارد. این مؤسسه دارای کلاس های مجهز، دفاتر اداری، کتابخانه معماری و استودیوهای طراحی هنری می باشد. فضای M210500 این بنا نزدیک ساختمان هنرهای تصویری و موزه هنر پالمربین خیابان الن وشورت لیج واقع شده است.

مدرسه معماری میس وندروهه (Crown hall ):
آنچه که درنگاه اول به چشم می خورد وجود تقارن و تاکید به آن است. نکته قابل توجه دیگرتعریف یک ورودی باشکوه با پله که در مرکز بنا قرارگرفته و هدایت بصری وعملکردی مناسبی را به داخل بنا می دهد. نوع مصالح بکار رفته شیشه و نوار فولادیست که این نوارهای فولادی درسقف تا انتهای بام کشیده شده است ، نکته دیگر فولاد استفاده شده درنما نقش استراکچررا نیز دارد . حجم بنا به صورت مکعب بوده و روند تکراری استفاده ازمصالح شیشه وفولاد درکل بنا به چشم می خورد.فضاهای داخلی به صورت بزرگ که با پارتیشن مجزاشده است وارتباط بین فضا هابه صورت مستقیم وجود دارد.این بنا که به کامیون میس وندروهه معروف است دارای ابعادی به طول وعرض و ارتفاع ۲۲۰*۱۲۰*۱۸است.

_ ضوابط و استاندارد ها در مدرسه معماری:

_ جدول استفاده از رنگ مناسب در مدارس:

_ ضوابط مبلمان و تجهیزات:

_ استاندارد تابلو کلاس:

_ ضوابط مبلمان و تجهیزات:

_ منابع:

توجه :این فایل دارای ۷۶ اسلاید یه صورت پاورپوینت میباشد

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:

 


مطالب مشابه:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا