تنظیم شرایط محیطیمطالعات اولیه پروژه

دانلود پاورپوینت پروژه احداث سد لاستیکی خواجه نفس(مدیریت تشکیلات کارگاهی)

مشخصات جغرافیایی استان گلستان

استان گلستان در طول جغرافیایی ۵۴،۰۰ تا ۵۶،۳۰ شرقی و عرض جغرافیایی        ۴۵، ۳۶ تا ۳۸،۱۵ شمالی واقع است این استان از شمال به جمهوری ترکمنستان و از جنوب به استان سمنان و از شرق به استان خراسان و از غرب به دریای خزر      (خلیج گرگان) محدود است.

استان گلستان با مساحتی بالغ بر ۲۲۰۰۰ کیلومتر مربع دارای حوزه های آبریز بزرگی مانند اترک، گرگانرود، قره سو، خلیج گرگان و نکارود علیا است.

تاریخچه سدهای لاستیکی در جهان و ایران

سابقه استفاده از سدهای لاستیکی در دنیا به حدود ۵۰ سال اخیر می رسد و تخمین زده می شود که در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ سد لاستیکی در مناطق مختلف دنیا در حال بهره برداری بوده و بدلیل عملکرد مناسب سدهای لاستیکی در نقاط مختلف جهان، استفاده از این سدها به صورت روزافزون در حال افزایش می باشد که در حال حاضر سهم کشور ایران تنها ۳ سد در استان مازندران است.

با توجه موارد فوق و نیز با هدف ذخیره سازی و کنترل سیلاب در استان گلستان، طراحی ۵ سد لاستیکی به نامهای خواجه نفس، آقدکش، آق قبر، دیگچه و گنبد بر روی رودخانه گرگانرود مدنظر قرار گرفته است که اجرای پروژه سد لاستیکی خواجه نفس به اتمام رسیده و پروژه سد لاستیکی آقدکش در مراحل پایانی طراحی بسر می برد.

مطالعات هواشناسی پروژه سد لاستیکی خواجه نفس

با توجه به آمار بارندگی ایستگاه غفارحاجی و همجواری خواجه نفس با آن، بارندگی متوسط سالیانه در حدود ۴۴۰ میلیمتر در سال و توزیع ماهانه آن نیز با ایستگاه مورد نظر یکسان می باشد.

درجه حرارت متوسط سالیانه منطقه، حدود ۱۷ درجه سانتیگراد می باشد و همچنین متوسط رطوبت نسبی در سایت مورد نظر، حدود ۸۵ درصد بوده و مقدار تبخیر سالیانه در حدود ۱۱۰۰ میلیمتر برآورد شده که حدود ۶۰ درصد آن در ۴ ماه خرداد الی شهریور صورت می گیرد.

بر اساس آمار و اطلاعات باد در ایستگاه گرگان، باد غالب منطقه در اکثر مواقع سال به صورت غربی و آرام  می باشد.

مطالب مشابه:

دانلود پروژه مدیریت تشکیلات کارگاهی ساختار شکست ساختمان ۶ طبقه مسکونی

دانلود رایگان پروژه مدیریت و تشکیلات کارگاهی (ساختار شکست کار)

دانلود پاورپوینت پروژه مدیریت و تشکیلات کارگاهی ساختار شکست یک مدرسه

پروژه مدیریت تشکیلات کارگاهی ساختار شکست مجتمع تجاری

دانلود مقاله کامل مدیریت ریسک پروژه

این فایل شامل ۲۲ اسلاید به صورت پاورپوینت  میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا