مرمت ابنیه

دانلود پاورپوینت کامل مرمت خانه میرابیان در همدان

این فایل شامل:

مشخصات بنا
بنای خانه میرابیان در محوطه کبابیان به وسعت ۴۴۰ متر واقع شده است. برای ورود به خانه باید از سردری که، به یک دالان یا راهرویی با اتاقهایی در اصراف هستند ،وراه به حیاط می برد گذشت. این بنا دارای دو ساختمان با یک حیاط مرکزی است. ساختمان شمالی که اصولاً به آن ساختمان زمستان نشین میگفتند در دو طبقه ، به وسیله پلکانی که در داخل بناست و به شکل معماری دوره پهلوی ، در ابتدا با پلکان عریض شروع وسپس در ادامه ودر محل پاگرد به دو پلکان در طرفین تقسیم می گردد به هم ارتباط پیدا می کنند.سقف این ساختمان به صورت مسطح وتیر پوش چوبی است که برای دیده نشدن در داخل بنا آن را به وسیله لمبه کوبی چوبی مخفی کرده اند.نمای آن آجری است ، آجردربالای ورودی ها، پنجره ها به صورت هره چین و در بام دورتا دور به صورت تزییناتی بکار رفته. در سمت جنوب ، ساختمانی است در دو طبقه با نمای آجری و سقفی که دارای تیر پوش چوبی است ، در بام آن برای پوشش وعایقکاری ، شیروانی بکار رفته است.دراین ساختمان نیزاز لمبه چوبی برای پوشش سقف داخل استفاده شده است. مابین این ساختمانها حیاطی در وسط به شکل شعاعی وجود دارد که شامل دو باغچه و یک حوض است.

تاریخچه بنا

این بنا به استناد مشخصات معماری دوران پهلوی اول مربوط به دوران پهلوی اول می باشد.14

خانه میرابیان در محوطه کبابیان واقع در کوچه کبابیان ازخیابان شریعتی واز کوچه سراپیچی در خیابان خواجه الرشید قرار گرفته است.

موقعیت فعلی بنا

اهمیت و اولویت پلان در معماری به دلیل روابط عملکردی جدید و نیز ناشی از شیوه جدید آموزش آکادمیک.معماری پهلوی اول مهمترین خصلت معماری گذشته ایران را نیز تغییر داد وبناها در همه حوزه ها و دسته ها به ناگهان از درون به بیرون چرخش داده شدند.

مشخصات معماری پهلوی اول

(برون گرایی شاخص ترین پدیده معماری در دوره پهلوی اول بود.)

فصل اول :
_ شناخت
_ اجتماعی
_ کالبدی
_ زیباشناسی

فصل دوم :
_ آسیب شناسی داخلی خارجی

فصل سوم :
_ طرح حفاظت مرمت احیاء

این فایل دارای 60 اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


مطالب مشابه:

برای دیدن پروژه های بیشتر مرمت ابنیه اینجا را کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا