سبک های معماری

دانلود پاورپوینت سبک معماری مدرن متعالی

فهرست
معماری مدرن متعالی
باهاوس
کانستراکتیویسم
لوکوربوزیه
معماری ارگانیک

معرفی معماری مدرن متعالی:

معماری مدرن متعالی و یا به عبارتی اوج معماری مدرن در بین دو جنگ جهانی اول و دوم، یعنی عمدتا در دهه های 20 و 30 میلادی،در اروپا و آمریکا مطرح بود.در دوره های قبل سبکهای تاریخ گرایی همچون نئوکلاسیک،رمانتیک وبالاخص التقاطی به عنوان سبک های مهم رایج در غرب حائز اهمیت بودند.با پایان جنگ جهانی اول و نیاز شدید به ترمیم خرابی های جنگ و تولید انبوه ساختمان،گرایش به سمت معماری مدرن افزایش یافت.لذا استفاده از تکنولوژی روز،مصالح مدرن،پیش ساختگی،عملکرد گرایی و دوری از سبک های پر زرق و برق تاریخی مورد توجه قرار گرفت.
یکی از موضوعات کلیدی و بسیار مهم در دوره مدرن متعالی مسئله صنعت،تولیدات صنعتی وتکنولوژی بود.تمامی معماران صاحب نام در این دوره به نوعی با مسئله تکنولوژی درگیر بودند.عده ای مانند والتر گروپیوس،میس ونده رو و کوربوزیه سعی در قطع کردن وابستگی های معماری مدرن به گذشته و تاریخ گرایی داشتند.به جای آن،آنها خواهان جایگزینی تکنولوژی و عملکرد به عنوان منبع الهام معماری شدند.گروهی دیگر مانند فرانک لوید رایت وآلوارآلتوو… خواهان استفاده از امکانات مدرن برای رسیدن به معماری همگون با طبیعت بودند.

معرفی لوکوربوزیه:

کوربوزیه که نام اصلی وی شارل ادوارد ژانره است،در دفتر دو تن از معروفترین معماران آن دوره در اروپا یعنی اگوست پره و پیتر بهرنز به مدت چند سال کار کرد. وی سپس به بالکان، آسیای صغیر، یونان و رم سفر نمود و نقاشی های بسیاری از این سفر با خود به همراه آورد. کوربوزیه در طی فعالیت حرفه ای خود، استفاده از یکی از شاخص ترین مصالح مدرن یعنی بتن را به نهایت زیبایی رساند و کارهای وی مورد تقلید جهانی قرار گرفت. کوربوزیه در دهه بیست میلادی دو کتاب بسیار مهم به رشته تحریر در آورد که اولی را می توان (منشور بینش مدرن در معماری )و دومی را( منشور بینش مدرن در شهرسازی) محسوب نمود.

اصول طراحی لوکوربوزیه:

۱-ستونها ساختمان را از روی زمین بلند می کنند
۲-بام مسطح وباغ روی بام
۳-پلان آزاد
۴-پنجره های طویل وسرتاسری
۵-نمای آزاد –کفها و دیوارها به صورت کنسول

کانستراکتیویسم:

بین سالهای 1917-1939در شوروی بوجود آمد حاصل تحولات جدید ناشی از انقلاب صنعتی و علمی و چیرگی آن بر زندگی انسان.شعار این مکتب (مرگ بر هنر-زنده باد تکنولوژی).واژه کنستراکتیویسم به معنی سازندگی است و دو هدف داشت:
-هنر ناشی از الهام درونی و ضمیر ناخودآگاه نیست که فی البداهه خلق شود بلکه آگاهانه و از سر قصد ساخته می شود.
-تقلید از طبیعت به هیچ صورتی پذیرفته نیست چون در آن سازندگی وجود ندارد.کنستراکتیویسم معتقد به عملکرد و حذف تزیئنات است و اینکه ساختار و عملکرد باید معماری را شکل بدهد.هدف اصلی نشان دادن ماهیت واقعی اشیا اجسام به ویژه محصولات صنعتی جدید مانند شیشه- پلاستیک-آهن است.

توجه :این فایل شامل ۶۸ اسلاید به صورت پاورپوینت میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا