مطالعات اولیه پروژه

دانلود پاور پوینت رابطه هنر و اثر هنری

هنر چیست؟
هنر چیست که به خاطر آن رنج و کوشش میلیون ها انسان و اخلاق فدا می گردد ؟ از زیبایی شناسی های موجود پاسخ هایی شنیدیم که همه آنها بدین عبارت خلاصه می شوند: منظور و هدف زیبایی است ( ولی زیبایی از راه لذتی که از آن کسب می کنیم شناخته می شود )و لذت ناشی از هنر خوب و با اهمیت است یعنی :لذت بدین دلیل خوب است که لذت است . بدینسان آنچه را که تعریف هنر پنداشته اند به هیچ وجه تعریف هنر نیست بلکه فقط ابداعیست برای توجیه هنر موجود از اینرو هر اندازه این گفته عجیب جلوه کند باید گفت : بر رغم خروارها کتب که که در باره ی هنر نوشته شده است تا کنون هیچ تعریف دقیقی از هنر نیست .سببش این است که در شالوده ی مفهوم هنر ، مفهوم زیبایی را قرار داده اند . اگر مفهوم زیبایی که سرا پای مطلب را مغشوش می سازدمورد قبول نباشد ، پس هنر چیست ؟
فعالیت هنر یعنی :
انسان احساسی را که قبلا تجربه کرده است در خود بیدار کند و بر انگیختن آن به وسیله حرکات و اشارات و رنگها و خطها و صداها ونقش ها و کلمات به نحوی که دیگران نیز بتوانند آن احساس را تجربه کنند و آن را به دیگران انتقال دهند . هنر چنا نچه متا فیزیستها می گویند تجلی هیچ تصور مرموز تجلی زیبایی یا خداوند نیست . هنر چنانچه زیبای شناسا ن فیزیولژیست عقیده دارند ، بازی نیست که در آن انسان به مازاد انرژی متراکم خویش میدان می دهد . هنر تظاهر احساسات سر کش که با علائم ظاهری جلوه گر شده باشد نیست . هنر تولید موضوعات دلپذیر نیست. مهمتر از همه لذت نیست
شناخت ویژگی ها
فلسفه هنر با نقد هنر که تحلیل و ارزیابی آثار ویژه هنری است تفاوت دارد. هنگامی که خطابه ای درباره قراردادهای تئاتر دوره الیزابت به منظور بیان بعضی از شگردها مورد استفاده نمایشنامه های شکسپیر برگزار می شود کنش نقد حالت تاریخی به خود می گیرد: زمانی که عناصر و مفاهیم قطعه شعری خاص تجزیه میشودیا واردات آن در پیوند با قطعات دیگر و اشعار سنتی تبیین می گردد کنش نقد حالت تحلیلی پیدا میکند هنگامی که دلایلی درباره خوب یا بد بودن یک اثر خاص هنری یا بهتر و بدتر بودن آن از یک اثر ارائه می شود کنش نقد به صورت یک عمل ارزشگذارانه درمی آید گاهی نیز یک اثر واحد هنری مد نظر نیست بلکه طبقه ویژه ای از آثار هنری سبکی یا نوعی خاص (مثل اشعار شبانی یا موسیقی باروک).

توجه :این فایل شامل ۹۹ اسلاید میباشد.

دانلود مستقیم از سایت معماری بنا:


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا